8 Reacties
4 jaar geleden
Hoi! Mijn zoontje heeft ook een sacrale dimple maar die is wel gesloten. Heeft alleen een klein gaatje met een bodem zeg maar. Controles gehad ook maar deze zijn nu afgerond.
4 jaar geleden
Ik kwam per ongeluk in deze groep terecht maar me oog viel hierop. ik heb een zoontje van bijna een jaar met dit! Als je contact zoek kunnen we misschien gegevens uitwisselen? Voor hem is t trouwens heel positief uit gepakt, dus dat is misschien een hele gerust stelling maar ik weet nog hoe rot ik me voelde toen we nog niks wisten..
4 jaar geleden
Ik kwam per ongeluk in deze groep terecht maar me oog viel hierop. ik heb e ...
Ja dat heb ik nu ook weet echt niet wat me te wachten staat ik heb aanstaande vrijdag mri scan en maandag de 21ste februari de uitslag. Ik vind het zo spannend en eng tegelijk heeft jou zoontje ook een mri scan gehad?
4 jaar geleden
Reactie op oummie
Ja dat heb ik nu ook weet echt niet wat me te wachten staat ik heb aanstaan ...
Mijn zoontje zou een echo krijgen met drie maanden oud van zijn heupen omdat hij t laatste trimester van mijn zwangerschap in een stuit heeft gelegen bij drie maanden kwamen ze op t cb er achter dat zijn billetje scheef is en er sacrale dimple zit en toen tijdens de heup echo hebben ze meteen een echo gemaakt van de sacrale dimple en toen kwam eruit dat hij spina bifida occulta heeft (verborgen open rug) nou haalde ik meteen de ergste dingen in mijn hoofd.. aan de hand van dit moest er een mri gemaakt worden om te bepalen of dat alles wel goed ontwikkelt is aan ruggenwervels en zenuwen.. de uitkomst is hiervan dat behalve dat er een soort “open” verbinding naar z’n rug is er geen afwijkingen zijn aan z’n wervels of zenuwen en heeft hij geen behandeling nodig en zal hij volgens de neurochirurg in t Sophia ziekenhuis een normale ontwikkeling krijgen. Hij doet nu ook alles zoals zou moeten, ik snap dat t enorm eng is en ik heb er nog heel lang schrik van gehad maar ze hebben me daar meteen op t hart gedrukt dat t de meest onschuldige variant is van een spina bifida en natuurlijk zijn er verschillende gradaties maar er zijn ook een hoop mensen die dit hebben en niet eens weten! Hou hoop en probeer jezelf rustig te houden, ik weet hoe lastig dat kan zijn in zo’n situatie. Mocht je contact willen, dan sta ik daar voor open :)
4 jaar geleden
Hoe oud is je zoontje nu? Want bij mij zag de kinderarts de sacrale dimple meteen na de bevalling. En kreeg 2 weken na de bevalling de echo en op de echo zag de de echoscopist dat er een kleine opening was in de rugwervel (dus een open verbinding naar haar rug helemaal onderin) en dit zag ik zelf ook mee tijdens de echo. De kinderarts belde me toen met dat er dus een kleine opening was maar dat de wervelkolom wel normaal en recht is maar dat ze een mri scan moeten maken voor ze een uitspraak kon doen. Maar ja dat is dus pas vrijdag en ben me gaan inlezen op internet en daar lees ik de ergste dingen dus maak me nu enorme zorgen. En ik denk ook van ja waarom wil de kidnerarts dan een mri scan omdat ze dus twijfels hebben en ze dus ook geen uitspraak kon doen vind ik het juist nog spannender. Stuur me een prive bericht als je kan geen idee hoe het werkt hier op dit forum.
4 jaar geleden
Reactie op oummie
Hoe oud is je zoontje nu? Want bij mij zag de kinderarts de sacrale dimple ...
Mijn zoontje word morgen 1! Ze hebben t gewoon niet eerder gezien bij m gehad en ik zag wel dat ie een soort scheef bilnaadje had maar ik zocht er niks geks achter! Die kleine opening waar jij t over heb heeft mijn zoontje dus ook, maar verder is alles zoals t hoort te zijn.. ik heb t precies t zelfde gehad en gelezen als jij dus ik begrijp je helemaal! Jaa privé bericht kan ik niet sturen via dit 😅 heb jij fb of insta? Dan zoek ik je daarop en dan kun je daarna t bericht verwijderen waar je social media instaat.. zal vanavond in de gaten houden of dat je reageert☺️