15 Reacties
5 jaar geleden
Er is ook een topic over Hashimoto (trage schildklier)
Zelf hoefde ik maar een kwart op te schroeven en dat is tot nu toe steeds zo gebleven met goede waardes. Ik ben nu 14 weken.
Die kleine was zelfs zo goed gegroeid dat we een week vooruit zijn gezet. En ik voel me goed!
5 jaar geleden
Hallo, ik zit in de 13e week van onze zwangerschap. Ik slik ook 175 mg en wordt om de 6 weken geprikt. Bij mij was die de laatste x te laag vandaar ik naar 175mg moest, kom van 187.5mg. Ik loop in het ziekenhuis bij een internist en die houdt mijn schildklier waardes nu in de gaten niet meer de huisarts.
5 jaar geleden
Ik ben nog bezig met verhogen. Nog steeds niet goed ingesteld. Ben al 25% hoger maar helaas moet nog verder. Ik slik levotheroxinenatrium.
Extreeeeem moe geweest en kan nu langzaam opbouwen met een wandelingetje om t huis. Zal nog wel ff duren.
Je baby heeft schildklierdingen (weet ni precies wat) van jou nodig daarom is t belangrijk.
Succes!
5 jaar geleden
Ik ben van 25mg Thyrax naar 50mg Thyrax gegaan. De laatste 2x prikken waren mijn waardes goed. Ik moet om de 4 weken prikken.
5 jaar geleden
Lijkt alsof jullie allemaal eerder al schildkliermedicijnen hadden? Ik ben er pas tijdens zwangerschap mee begonnen, vanaf week 16. Iemand hier ervaring mee? Ik heb er aardige bijwerkingen van na 2 weken, enorme hardkloppingen, zweten, spieren verslappen, allemaal zoals de bijsluiten aangeeft 🙄. Dus ga morgen maar de Internist bellen. Mijn vierwekelijks prominent duurt nog bijna 2 weken namelijk.
5 jaar geleden
Lijkt alsof jullie allemaal eerder al schildkliermedicijnen hadden? Ik ben ...
Ehm... Stomme autocorrectie. Prikmoment moest dat zijn.
5 jaar geleden
Lijkt alsof jullie allemaal eerder al schildkliermedicijnen hadden? Ik ben ...
Ik ben tijdens mijn eerste zwangerschap gestart, ik denk ook rond de 16 weken, weet het niet meer precies.. Ik heb daar echter nooit bijwerkingen van gehad.. In ieder geval niet heel opvallend. Ik weet dat het soms kan liggen aan het merk dat je krijgt. Ik heb geen merk, maar een generiek middel (huismerk zeg maar) levothyroxine.
5 jaar geleden
Dat zijn bekende bijwerkingen idd. Bij mij weet ik inmiddels (maar ben buiten de zwangerschap idd al schildklier patiënt) dat als ik moet verhogen dat ik niet meteen naar de gevraagde hoeveelheid ga omdat ik sterk reageer erop. Maar dat kan voor iedereen anders zijn. Laat een internist het idd maar goed in de gaten houden.