15 Reacties

5 maanden geleden

Ik volg even, ik ben namelijk ook heel benieuwd

5 maanden geleden

Wij kiezen ervoor om onze dochter wel naar school te brengen als ze 4 wordt. Qua onderwijs zal het misschien niet veel uitmaken, thuis scholing of gewoon school maar ik ben van mening dat op een gewone school ze ook meer sociale vaardigheden, soorten cultuur etc meekrijgen omdat ze met meerdere kindjes zitten dan dat je met thuisscholing hebt. Maar alles heeft zo voor en nadelen

5 maanden geleden

Reactie op Jenn1989

Wij kiezen ervoor om onze dochter wel naar school te brengen als ze 4 wordt ...
Ja idd dat snap ik, dat heb ik ook lamg gehad daar heb ik ook een keuze door gemaakt met opvang, mijn kindjes zijn mix kindjes en vond het belangrijk dat er meerdere mix kindjes waren, bedankt voor je antwoord!

5 maanden geleden

Reactie op Araz

Ik volg even, ik ben namelijk ook heel benieuwd
Super!!

5 maanden geleden

Reactie op Jenn1989

Wij kiezen ervoor om onze dochter wel naar school te brengen als ze 4 wordt ...
Dit (sociale vaardigheden, soorten culturen, meer kinderen) is een veel gehoord vooroordeel over thuisonderwijs die absoluut niet klopt.

5 maanden geleden

Hier ook aan het oriënteren of we iets passends kunnen vinden. Thuisonderwijs past heel erg bij mijn visie. Dus even aan het onderzoeken en informeren.

5 maanden geleden

Mocht je twijfelen zou ik zeggen probeer het gewoon. Ze zijn pas vanaf 5 jaar leerplichtig. En je kant altijd nog met een jaar verlengen door vrijstelling te vragen en dan bepalen. Uiteindelijk is de kleuterklas het nabootsen vd thuissituatie met schoolse elementen en voorbereiden op groep 3. Dat kun je prima thuis. Dan heb je alleen nog de sociale contacten nodig en die vind je overal.

5 maanden geleden

Wij kiezen wel voor school, onze dochter staat al ingeschreven op de vrije school. Wij kiezen voor die school omdat het niet alleen gericht is op leren, maar ook heel erg op persoonlijkheidsontwikkeling. Zoals ze dat daar aanpakken (met visie), denk ik niet dat ik dat thuis met thuisonderwijs net zo goed zou kunnen. Daarom kiezen wij echt voor deze school. Overigens denk ik ook dat functioneren in een klas etc ook wel van pas komt als ze later zou willen studeren, dat het fijn is als je daar ervaring mee hebt. Maar op zich is dat natuurlijk bijzaak.

5 maanden geleden

Reactie op BoVanKouwen

Ja idd dat snap ik, dat heb ik ook lamg gehad daar heb ik ook een keuze doo ...
Wat zijn mix kindjes. 🙈

5 maanden geleden

Wij denken aan een Jenaplan school of een openbare met onderzoekend leren. Hoewel ik begrepen heb dat het ouderwetse leersysteem waar bij ze alleen zitten aan een tafel en luisteren naar een leraar al nergens meer echt alleen zo is.

5 maanden geleden

Hoe staat het ermee, al een keus gemaakt? Of is dat nog te snel 😂

4 maanden geleden

Ik verbaas me dat aan deze optie gedacht wordt, zeker omdat de mogelijkheid hiervan in Nederland eigenlijk niet bestaat. Daarnaast lijkt het me heel goed om te overwegen om iemand in te huren die de Nederlandse spelling en grammatica goed beheerst..

3 maanden geleden

Bij ons past thuisonderwijs ook erg in onze visie en hebben wij dus ook voor nu besloten dat ons kind (nog niet) naar school gaat. Ze is ook niet naar de opvang geweest. De vooroordelen zijn enorm. Met name over sociale ontwikkeling. Wij vangen dat op door speelafspraken, speelgroepen en culturele uitjes (musea, dierentuin, theater, muziek). Mijn partner werkt zelf in het onderwijs, dus dit is een weloverwogen keuze.

3 maanden geleden

Reactie op debmarai

Bij ons past thuisonderwijs ook erg in onze visie en hebben wij dus ook voo ...
Toevoeging: veel gaan ervan uit dat je een hogere wiskunde of taalkundige moet zijn om je kind goed te kunnen onderwijzen. Dit terwijl uit ervaring van ouders je zelf ook meegroeit in dit proces.

één maand geleden

Reactie op SASD

Ik verbaas me dat aan deze optie gedacht wordt, zeker omdat de mogelijkheid ...
Ik ga stuk om deze 👏🏼😂🙌🏼