54 Reacties
5 jaar geleden
Ik vraag me af hoe het kan dat schoonmoeders (vaak) zulke opmerkingen maken/vervelend overkomen en we bij onze eigen moeders daar geen last van hebben. Hier net zo... Laatst gevraagd of ze niet meer in dialect tegen mijn kinderen wil praten omdat wij ook gewoon Nederlands tegen hen praten. Moest ze huilen, want dat vind ze zo moeilijk. Alsjeblieft zeg...
5 jaar geleden
Hier hetzelfde inderdaad. Ik word er ook vaak onzeker over.. door de opmerkingen die ze maakt. Als ik er tegen in ga of iets van zeg weet ik dat we ruzie krijgen en dat wil ik voorkomen. Gelukkig zegt me vriend er wel vaak wat van.
Maar heel lastig schoonmoeders. Als ik maar niet zo'n schoonmoeder wordt later haha !
5 jaar geleden
Reactie op Mommy6
Ik vraag me af hoe het kan dat schoonmoeders (vaak) zulke opmerkingen maken ...
Hier ook een schoonmoeder die in t dialect tegen m praat! Verschrikkelijk! Vorige week heb ik er wat van gezegd, vandaag merkte ik dat ze zichzelf wel verbeterde.
Maar inderdaad, ik kan ook meer van mn eigen moeder hebben. Dat komt misschien ook omdat zij wat rustiger is, ze dringt zich niet op en ik ben gewoon ook veel closer met haar.
5 jaar geleden
Hier ook een schoonmoeder die in t dialect tegen m praat! Verschrikkelijk! ...
Ze kwam mijn oudste zoon ophalen om even een ochtendje op te passen, toen heb ik dat vriendelijk aan haar gevraagd. Toen ze terug kwam zei ze tegen mijn man: het is me gelukt om Nederlands te praten. Meid, wil je een sticker? Moet ik de krant voor je bellen? Ik word daar zo niet goed van.
En wat je zegt over je eigen moeder, hier precies hetzelfde!
Ik kan er zo lekker over klagen 😂😂
5 jaar geleden
Oké, even heel gemeen van mij, maar ik ben al zolang vriendlief en ik samen zijn zo “blij” dat ik geen schoonmoeder heb.. Ik heb mijn vader verloren, mijn vriend zijn moeder. Zeker een verdrietig feitje en mijn vriend mist zijn moeder, juist nu. Maar ik denk eerlijk gezegd dat onze relatie er wel “makkelijker” op is dat ik geen schoonmoeder heb en hij geen schoonvader...
5 jaar geleden
Ik word ook zo onzeker van m’n schoonmoeder, baby is nu weekje oud en ze is al twee keer geweest, ik voel gewoon dat ze heel veroordelend kijkt naar hoe ik het doe. Ze vergelijkt me ook heel erg met mijn schoonzus die een zoontje heeft van 3 maanden. Gisteren was ze er en de baby moest huilen, had dit nog niet vaak meegemaakt (rustige baby) en zat met een speentje en zat ze steeds opmerkingen te maken.. laat me nou gewoon mens, ik moet m’n kind ook nog leren kennen. Ik hoop niet dat ze nu elke week komt hoor... ze doet net of het haar kindje is en weet alles beter. Sorry moest even gal spuwen...
5 jaar geleden
Reactie op Mommy6
Ze kwam mijn oudste zoon ophalen om even een ochtendje op te passen, toen h ...
Ohh heerlijk hè om daarover te klagen 🙈 eigenlijk mag ik niet klagen, want ze heeft vandaag de badkamer, wc en slaapkamer schoongemaakt, aangezien ik dat niet mag ivm keizersnede. Dus super lief dat ze ons helpt.
Maar toch zijn er wat irritaties😑
Haha maar heel fijn dat jouw schoonmoeder gewoon ABN heeft gepraat 😉 haha en zo herkenbaar hoe je daar dan over denkt.. wil je nu een sticker?? 😂 Zou ik ook kunnen zeggen 😆
5 jaar geleden
Reactie op mommmy2be
Ik word ook zo onzeker van m’n schoonmoeder, baby is nu weekje oud en ze is ...
Lekker je gal spuwen hier!
Ik voel je ergenis. Vorige week huilde de kleine bij mij ff. Pakte ze m zo uit mn handen "Kom maar bij oma" 😲 stomme is: ik liet t gewoon toe! Maar was ook ontzettend moe en emotioneel.. maar ik dacht later wel: dat laat ik niet meer toe!
5 jaar geleden
Lekker je gal spuwen hier!
Ik voel je ergenis. Vorige week huilde de klein ...
Dit had ik dus ook! Alsof oma mama is... Nou, lekker niet. Ik ben gewoon de mama.
5 jaar geleden
Oh, vreselijk soms die schoonmoeders! Bij mij vooral dat er achter mijn rug om gepraat wordt. Als ze ergens mee zit is het gelijk mijn man bellen. Tegen mij poes lief en aardig doen 😒 en maar klagen over de andere kinderen, nou dan weet ik al dat er over mij ook het nodige gezegd zal worden. Eerste discussie ook gehad nog voor ze geboren was. Je gaat toch wel borstvoeding geven. Uhm, nee. Dat is bij de eerste helemaal niet goed gegaan, dus wil ik niet nog een keer. En maar door blijven zeuren... bemoei je lekker met je eigen zaken! 🙅♀️
5 jaar geleden
Hier is het voornamelijk dat ze alles op mijn vriend betrek. Dus in de zin van hij lijkt op papa, hij doet net als zijn papa, oh hij ligt lekker bij papa en dat ze zo trots op me vriend zijn en alles en tegenover mij niks. Volgens mij heb ik 9 maanden de kleine gedragen een bevalling gehad en de slapenloze nachten want ja dan is mijn vriend moe en moet hij slaap inhalen wat ze dan ook snapt. Heeft al tot enige discussie met me vriend geleidt (gerust elke dag) en kleine is nu 10 dagen
5 jaar geleden
Mijn discussies (ruzie geworden) met mijn schoonouders over de baby hebben ertoe geleid dat we elkaar 1,5 jaar niet gesproken hebben. Nu is nummer 2 er, vijf weekjes oud (hebben sinds juni weer contact) en ze zijn super goed bezig! Geen bemoeienis meer, niet opdringerig, gewoon leuke opa en oma die ons papa en mama laten zijn. Soms is het echt wel goed om het achterste van je tong te laten zien dames! Gaan we vaker moeten doen als mama 🙂
(Wel even van tevoren manlief informeren over dat je z’n ouders gaat aanpakken voordat hij een hartverlamming krijgt 😂)
5 jaar geleden
Jeetje meiden wat vervelend dat jullie dit meemaken! Ik voel me nu extra gezegd met mijn moeder en schoonmoeder. Kan me er niets bij voorstellen dat mensen zo gemeen zijn. Hopelijk hebben sommigen het helemaal niet door dat ze zo doen? En kan het helpen om het uit te spreken? Lijkt me ontzettend lastig zeg. Ik wens jullie veel sterkte en vooral moed toe om het te bespreken. Misschien valt het hartstikke mee en hebben ze het helemaal niet door. Maar je hoeft het zeker niet te accepteren dat iemand je bewust of onbewust zo onzeker maakt! Sterkte
5 jaar geleden
Ik heb tijdens mijn zwangerschap hele heftige ruzies gehad met mijn schoonouders. Ik moet nog bevallen....
heb echt mn hand op mn hart, we praten nu ook niet met elkaar heb ze ookal weken niet gezien.
Zit er ook niet echt op te wachten om ze tijdens mijn kraamweek te moeten zien 😭 maar mijn man vind dat ze gwn gerust moeten kunnen komen wanneer ze willen.
Zie hierdoor echt zo erg op tegen de bevalling😭😭
Maar wel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben
5 jaar geleden
Hahaa ik ga echt stuk om sommige verhalen hier! Wel super vervelend natuurlijk, maar toch grappig dat bijna alle schoonmoeders zoveel gemeen hebben met elkaar. Ik heb een goede band met mn moeder en schoonma. Schoonmoeder woont in een heeel ander land en door corona kunnen ze ook niet zo 123 hierheen komen. Ik mag haar erg doet alles voor me ook geen bemoeial, maar tijdens de kraamweek zou ik alsnog niemand om me heen willen. Mijn eigen moeder blijft 2 a 3 weken na de geboorte bij mij slapen om ons te verzorgen en dat is meer dan genoeg!