17 Reacties

5 jaar geleden

Deze slaapzak

5 jaar geleden

Ik krijg in januari een kindje en heb een slaapzak met lange mouwen die afritsbaar zijn. Ik trek niet apart een pyama aan. Die van mij gaat straks gewoon in het pakje naar bed want ik heb alleen shirtjes en zachte broekjes gekocht voor de kleine. Dit lijkt mij voldoende.

5 jaar geleden

misschien dom hoor dat ik dit zeg maar ik wilde de baby gewoon in zn pakje in het ledikantje leggen (uiteraard met dekentje) maar is een slaapzak echt nodig?

5 jaar geleden

Als je een goede winterslaapzak hebt, hoef je inderdaad geen dekentje erbij. Qua kleding in de slaapzak laat ik het denk ik afhangen van de temperatuur in de slaapkamer.

5 jaar geleden

Reactie op MissMarges

misschien dom hoor dat ik dit zeg maar ik wilde de baby gewoon in zn pakje ...
Kan gewoon hoor m'n 2de wou niet in de slaapzak. Gewoon pyjama aan een lakentje en een dekentje zou bij de prenatal of andere baby winkel informeren wat ze aanraden. Wij hebben soort van wollen dekens? In de winter dubbel in de zomer enkel. Toch is de kraamhulp ook goed op de hoogte mocht je twijfels hebben. En in principe altijd een pyjama aan tenzij het zomer is en erg warm dan zou ik nog een romper aandoen.. Ik denk dat de slaapzak alleen niet voldoende warmte vasthoud omdat het niet zo nauwsluitend is als kleren.

5 jaar geleden

De eerste paar maanden kan je de baby net zo goed in zijn overdagpak laten slapen, het omkleden is best wel onhandig en ook onnodig bij zo'n kleintje, mijn advies is kijk eerst lekker met een laken/deken en indien de kleine dan onrustig is kan je gaan kijken naar een slaapzak of inbakeren

5 jaar geleden

Een echte winterslaapzak is dacht ik in plaats van een pyjama. Niet allebei. Gewoon een romper eronder

5 jaar geleden

Reactie op MissMarges

Nee is of of! Dus of een deken of een slaapzak. Wij gaan voor de slaapzak, maar als je voor dekens gaat heb je in principe geen slaapzak nodig. Dit artikel vond ik zelf handig om een beslissing te nemen: https://www.24baby.nl/baby/slapen/baby-slaapzak/

5 jaar geleden

Handig overzichtje

5 jaar geleden

Normale pyjama zoals die je laat zien van de hm kan prima onder een slaapzak als de kamer niet warmer is dan 20 graden. Het is beter om geen deken te gebruiken bij een slaapzak

5 jaar geleden

Ergopouch heeft trouwens voor iets oudere kindjes hele handige slaappakjes waarin de beentjes los zijn. Ideaal als je kindje gefrustreerd raakt in een slaapzak of in een peuterbedje slaapt waar hij/ zij eruit kan en dekens wegtrapt in de slaap

5 jaar geleden

Reactie op MissMarges

Hier sliepen beide kinderen tot 2 geloof zelfs langer, in hun overdag kleding. Ik ga niet een kleintje omkleden als het net lekker ligt te slapen na een fles of zo. Dat vind ik zielig. Na een maand of 2 waren ze meer wakker, zat er ritme in en kon ik ze dan pyjama aan doen en wakker weg leggen zodat ze gingen slapen. Maar eerste weken was dat gewoon niet zo

5 jaar geleden

Is inderdaad of. Niet beide maar één van de twee. Zeker bij een winterslaapzak met mouwen (zonder mouwen kregen ze hier wel een pyjamashirtje aan). Dekentje is met een slaapzak niet nodig, ik zou het zelf bij zo'n pyjamapakje dan wel weer doen eerste weken(tot ze draaien)

5 jaar geleden

Die van mij sliep nooit in een pyjama...heb ze zelfs niet gehad tot hij een jaar of 2 was. Toen hij heel klein was sliep hij meestal gewoon in zn kleertjes (ook een januari kind). Omkleden is onhandig en daar ga je ze niet voor wakker maken. In het begin met een laken en deken, toen hij heel onrustig werd zijn we hem gaan inbakeren. Meestal sliep hij dan in een romper met truitje. Toen hij bewegelijker werd hadden we slaapzakjes voor hem.

5 jaar geleden

Wij gaan voor een deken ipv slaapzak. Bij ons werd dus de 1e 3 maanden afgeraden om een slaapzak te nemen omdat er een kans is dat hij/zij doorheen kan zakken met zijn/haar hoofd en daardoor kan stikken🤷‍♀️. Dat is in ieder geval wat wij mee hadden gekregen..

5 jaar geleden

Wij hebben zijn bij de eerste na de dekentjes met kruiken al snel overgestapt op een slaapzak van lodger, deze was erg smal bij de nek

5 jaar geleden

Eerste periode sliep kind in de kleren die ze overdag ook aan had en dan onder een laken en deken. Hier kan dan makkelijk ook een kruik bij. Daarna, toen ze zichzelf wakker ging slaan en goed op temperatuur bleef, een slaapzak. Eentje met een hals opening die goed passend is, zodat baby er nooit in weg kan zakken.