16 Reacties

vor 3 Monaten

Hier zijn het echt van die fases, alhoewel we nu een hele lange fase hebben voor mijn gevoel😂. Probeer hem om 19:00 in bed te hebben, soms nog eerder en dit meer omdat hij heel lang druk in z’n bed gaat doen zoals springen, zingen, met z’n knuffels praten etc. Soms wel 2/3 uur! En dan is hij de volgende dag wel gewoon wakker rond 07:00 en dus echt niet vrolijk. Sinds kort ook vaker nachtmerries ‘s nachts maar dan loop ik er even in en dek ik hem opnieuw toe en dan gaat hij weer slapen gelukkig. Oh btw. Hier slaapt hij nog in een doorgroei ledikant (dicht) Wat gaat er bij jou minder ?

vor 3 Monaten

Herkenbaar, maar lijkt nu rustiger. 1,5 week geleden 3 jaar geworden en ineens 's nachts weer ieder half uur wakker. Naar gedroomd, hard huilen. Heeft een week lang geduurd. Daarvoor al langer 1 keer per nacht wakker. Na die ene pittige week merkten we qua taal weer veel vooruitgang --> spreekt volzinnen en steeds langere zinnen. Er speelt rond de 3 jaar een laatste slaapregressie. Ik denk dat het daar mee te maken heeft. Ook de spoken en monsters zijn hier onderwerp van gesprek. Ze moeten er even doorheen, maar pakken daarna hun goede slaap wel weer op.

vor 3 Monaten

Hier ook sinds een paar weken moeilijker. Hij wil niet dat we weggaan. Rekt het slaapritueel uit. Wil nog vier keer plassen. Wil alles zelf doen wat alles vertraagd. Springen op bed, er telkens terug uit kruipen en ofwel op het grote bed van mama of papa willen ofwel naar beneden. Ik denk dat hij bang is om alleen te zijn. Spreekt ook vaker over monsters en is bang van Sinterklaas en de pieten. In het algemeen is het moeilijker. Niet alleen slapen. Hij luistert niet en als hij zijn zinnetje niet krijgt gaat het vaak gepaard met huilen, schoppen, slaan, bijten. Dat richt zich naar zijn papa maar vooral naar mij. Vermoedelijk reactie op mijn zwangerschap. Binnen kleine twee maanden wordt hij grote broer. Hoop dat het gaat meevallen, ook naar jaloezie ten opzichte van zijn zusje.

vor 3 Monaten

Reactie op baby1994

Hier zijn het echt van die fases, alhoewel we nu een hele lange fase hebben ...
Echt alles wat hier in alle reacties word beschreven 🙈 , merk ook weer enorme voorruit gang in taal etc.... hoop echt dat dit snel weer beter gaat (slapen)

vor 3 Monaten

Reactie op Lauver333

Hier ook sinds een paar weken moeilijker. Hij wil niet dat we weggaan. Rekt ...
Oh zo herkenbaar 🙈

vor 3 Monaten

Reactie op ChantalTom

Herkenbaar, maar lijkt nu rustiger. 1,5 week geleden 3 jaar geworden en ine ...
Ik hoop het, er lijkt nu geen einde aan te komen😅

vor 3 Monaten

Hier ook ontzettend herkenbaar. Stond op het punt om zelf een topic te starten hier over.. Niet willen slapen, steeds (huilend) wakker worden, praten/roepen in haar slaap, etc. Bijna 3 jaar, gaat al paar weken zo. Taal inderdaad ook met sprongen vooruit! Hopelijk snel weer wat rust..

vor 3 Monaten

Hi, naar bed brengen hier mag alleen door mama, en dan ook nog bij haar liggen tot ze bijna in slaap valt. Ze is ook aan het uitzoeken hoe lang ze het uit kan slaapritueel kan uitstellen. Als ze eenmaal slaapt gaat dat redelijk goed. Ze wordt 1x in de nacht wakker rond een uurtje of 4-5 en dan belandt ze bij ons in bed om verder te slapen.

vor 2 Monaten

Bii ons ook drama sinds een week en is op 17/1 dus 3 geworden. Wil niet slapen en drama drama drama en alles uit de kast trekken om niet te slapen van spelen tot honger tot poepie doen etc. Ligt er al voor 20 in maar pas rond 22 soms zelfs 23 pas slapen en dan om 19.30 weer op.

vor 2 Monaten

hier lijkt het langzaam aan weer beter te gaan! Wordt zo blij van de theorie dat dit de laatste slaapregressie is.. Heeft 3 weken geduurd denk ik, dat ze echt drama schopt midden in de nacht, dat ze uit bed wil, etc. Een oeriode daarvoor wel wat vaker wakker door dromen/nachtmerries, maar toen sliep ze daarna wel weer verder. Fingers cross dat de verbetering blijvend is.. :)

vor 2 Monaten

Reactie op Rensie

hier lijkt het langzaam aan weer beter te gaan! Wordt zo blij van de theori ...
Is dit de laatste?!!! Wauw dit wist ik niet. Dat maakt deze nu een stuk minder erg! Thanks 😂😂

vor 2 Monaten

Reactie op Rensie

hier lijkt het langzaam aan weer beter te gaan! Wordt zo blij van de theori ...
ik hoop ook echt dat dit de laatste is.... het lijkt iets beter te gaan, maar ben er nog niet gerust op🙈 ze zeggen ook dat het 2 tot 6 weken duurt.... nou hier al ruim 10 weken 🤣

vor 2 Monaten

Reactie op 7780wendy

ik hoop ook echt dat dit de laatste is.... het lijkt iets beter te gaan, ma ...
Pff.. slopend zeg! 😮 hoop dan nu idd echt de laatste loodjes.. Nog even volhouden ;)

vor 2 Monaten

Reactie op Lauver333

Hier ook sinds een paar weken moeilijker. Hij wil niet dat we weggaan. Rekt ...
Ik herken je verhaal heel erg. Ons zoontje is in september grote broer geworden en wij dachten ook dat hij best jaloers zou kunnen zijn. Toch is ons dit 100% meegevallen. Hij is trots op zijn zusje en is er meestal heel lief voor. Ook de jaloezie valt enorm mee. Verder herken ik het gedrag van in de zwangerschap. Ons zoontje is hoogsensitief en ik mocht hem tijdens de gehele zwangerschap niet naar bed brengen. Altijd strijd. Dat was helemaal over toen de kleine er was. Vertrouw op het proces, het komt goed. Peuters laten soms gewoon best uitdagend gedrag zien. Succes met de laatste loodjes! 🍀

vor einem Monat

Wat een heftige fase dit!! Mijn dochter sliep altijd als een roosje. Wordt nu in de nacht compleet hysterisch wakker. Weggaan zorgt voor een grote hysterische bui. Echt vreselijk, ik herken dit helemaal niet. Tips!

vor einem Monat

Hier al een drama met slapen vanaf dat ze 2 weken oud was. Het is een tijdje redelijk gegaan toen ze ingebakerd sliep, maar toen we daarmee moesten stoppen was het weer DRAMA. Oplossing? Enige hoe wij en zij nog nachtrust hebben, is als ze tussen ons in slaapt… ideaal? Nee zeker niet, maar ze zal als ze een jaar of 16 is vast wel in haar eigen bed slapen 😎 Tot die tijd geniet ik van dat kleine slapende grietje naast mij die ‘s nachts mij vastpakt en zegt, love you mama en weer verder slaapt ❤️