30 Reacties

5 jaar geleden

Hier ook van 4 januari. Ene nacht komt hij heel snel voor zijn voeding andere nacht zitten er meer uren tussen. Gisteren heeft hij om 23.15 uur zijn laatste fles gehad en nu zijn we weer aan het voeden (05.30 uur), dus redelijk wat uurtjes kunnen pakken. Hoe lang zijn jullie bezig met voeden? Wij zijn in totaal soms wel 'n uur kwijt (fles maken, verschonen, voeden, boertje etc.). Moeten vaak lang de tijd nemen om uit te buiken, hij spuugd anders super veel (wat ie sowieso wel doet...).

5 jaar geleden

Om de drie u is heel netjes. Wordt langzaam meer u. Wij zijn vanaf 1 januari en zitten ook nog op de 3u Max,’doen we voeden op verzoek ivm borstvoeding.

5 jaar geleden

Mijn zoontje Lewis is 31-12-2020 geboren, en hij meld zich om de 3 uur ook, tegen krampjes helpt bij hem KipKep Woller Warmtekussen.. En vaak is het ook zn luier verschonen , heb nu ook een andere flesspeen erop want mn zoontje drinkt heel snel🙊 ik geef borstvoeding overdag ( kolven) in combinatie met nutrilon in de nacht ivm zn suiker tijdens geboorte te laag was... Maar hij drinkt beide goed gelukkig.. Hopelijk zjjn de krampjes snel over, maar verschilt per kind kan nog tot 8e week duren of minder... Lichaam moet gewoon wennen aan alles, uiteindelijk komt alles goed 🤗 dus is heel herkenbaar mama wat je schrijft

5 jaar geleden

Wawu, Elkaar afwisselen en dan 6 uur slaap klinkt al heel erg netjes! Dat had ik bij de eerste, de eerste maanden niet.

5 jaar geleden

Hier inmiddels bijna 1 mnd oud 🥳 probeer infacol tegen de krampjes.. hier helpt het de ene keer wel, de andere niet.. maar het is het proberen waard.

5 jaar geleden

Wat echt iets doet voor de darmen is orthiflor start pribiotica. Het ondersteunt het microbioom van de darmpjes waardoor ze veel minder krampjes hebben.

5 jaar geleden

Reactie op missofthelake

Wat echt iets doet voor de darmen is orthiflor start pribiotica. Het onders ...
Welke bedoel jij? Ik zit m te zoeken, maar zie daar pas gebruik vanaf 3 jaar. Ben benieuwd. Mijn eerste had ook krampjes to the Max en ben wel geïnteresseerd hierin!

5 jaar geleden

Hier maandag geboren.. En weent nooit. 🙄 Dus altijd wakker maken voor een voeding want hij heeft precies nooit honger en een kak pamper vind hij ook helemal niet vies 😂

VRIEND

5 jaar geleden

Ons zoontje is iets te vroeg geboren en heeft zijn voedingen om de 3 uur ook echt nodig, gelukkig weinig last van krampjes. Ik ga op tijd naar bed en mijn man doet de laatste avondfles rond 12 uur zodat ik al een uur of 5 heb geslapen als hij zich rond 3-4 uur weer meldt voor een voeding. Ik vind het snachts opstaan best wel pittig, maar weet ook dat er vanzelf meer tijd tussen de voedingen zal zitten 😊

5 jaar geleden

Reactie op Mommy6

Hier ook van 4 januari. Ene nacht komt hij heel snel voor zijn voeding ande ...
Wij ook hoor. Hij drinkt langzaam, dus gemiddeld ben je wel 40 min bezig. En ik kolf dan ondertussen en mijn man geeft hem gekolfde melk uit de koelkast met de fles

5 jaar geleden

Reactie op bobbie-d

Om de drie u is heel netjes. Wordt langzaam meer u. Wij zijn vanaf 1 januar ...
Ik wou net zeggen. 3 uren is prima, hij is nog maar net geboren.

5 jaar geleden

Reactie op Nicky90

Ik wou net zeggen. 3 uren is prima, hij is nog maar net geboren.
Hier 1 van 24 december, nu 3 weken, komt ook om de 3/3.5 uur. Lijkt me toch vrij normaal voor deze leeftijd? Tegen de krampjes geven wij ook Orthiflor Start.

VRIEND

5 jaar geleden

3 uur is heel netjes hoor.. baby’s slapen vanzelf door maar het duurt zeker 4 a 6 maanden duren, en sommige kindjes hebben echt nog langer een nachtvoeding nodig..

5 jaar geleden

Hier nog in de kraamweek. Onze zoon wil alleen nog slapen als we hem vasthebben. Zodra we hem in de cosleeper leggen zet hij het op een gillen. Ook nog ca. elke 3 uur borstvoeding wat alleen mama nog even kan doen. Oftewel, geluk als we 2x2 uurtjes kunnen krijgen door afwisselen. Het is nog even zoeken naar een goed ritme. Hoe doen borstvoedende mama's dit?

5 jaar geleden

Oh 3 uurtjes vind ik nog prima. Geef zelf borstvoeding en vaak is dat nog op verzoek. In de avond komt dat neer op om de 2u 😔 wat maakt dat ik nog erg gebroken nachten heb. Zitten nu op bijna 3 weken. Hoop dat ze wat langer doorslaapt in de nacht.. overdag kan ze overigens soms nog wel de 3u halen. Maar dan drinkt ze ook aan beide borsten. Terwijl in de nacht ze na 1 borst in slaap valt.

5 jaar geleden

Wij hebben tot nu toe geluk, vanaf begin slaapt hij in de nacht zeker 6uur achter elkaar. Als hij 7 voedingen krijgt, is dat ook geen probleem. Hij is nu 2.5week, dus hopen dat het zo blijft!

5 jaar geleden

Welke bedoel jij? Ik zit m te zoeken, maar zie daar pas gebruik vanaf 3 jaa ...
Orthiflor start (echt zoeken op start dus niet original) is vanaf geboorte net als darmocare infantis van bonusan. Verder hoort het erbij. Ik zou zeggen slaap als hij slaapt en probeer niet te hoge verwachtingen te hebben van je kleintje. Ze horen om de zoveel tijd wakjer te worden nml. Bij de eerste ben ik er tot een jaar echt iedere nacht minimaal 1 à 2 keer uitgeweest om bv te geven. Het wordt echt beter maar is heel normaal baby-gedrag naast voeding ook om bij je te zijn. Dat is hij/zij tenslotte niet anders gewent in je buik.

5 jaar geleden

Hier hetzelfde. Baby is van 24 december en komt Snachts om de 2,5-3 uur als ze beide borsten leegdrinkt. Ik verschoon tussendoor zodat ze wakker wordt voor borst 2. Als ze er maar 1 drinkt komt ze na een uur alweer... het hoort erbij en wordt vanzelf beter! Je kan idd proberen wat langer te slapen als partner 1 voeding doet (met afgekolfde melk), zullen wij binnenkort ook wel weer gaan doen.

5 jaar geleden

Reactie op margriet1987

Hier hetzelfde. Baby is van 24 december en komt Snachts om de 2,5-3 uur als ...
Wilde ik ook proberen maar partner ziet er niks in om afgekolfde voeding te geven en vindt dat de baby in mn verlof alleen aan de borst moet drinken. Slapen moet ik maar overdag doen volgens hem. Makkelijker gezegd dan gedaan...

5 jaar geleden

Reactie op Tanie

Wilde ik ook proberen maar partner ziet er niks in om afgekolfde voeding te ...
Dat klinkt niet zo steunend van de partner. Dan een flesje babyvoeding tussendoor? Als jij niet genoeg slaapt kan je productie ook achteruit gaan. Had ik althans bij de eerste. Ik kon overdag ook niet slapen. Dus we hebben afgesproken dat als ik het niet meer trek, dat m'n man dan een fles geeft.