5 Reacties

5 jaar geleden

Is het nu vanaf het begin al zo dat als hij huilt dat je dit dan ervaart of sinds kort? En denk jezelf dat dit te maken heeft met de ervaring van je eerste kindje?

VRIEND

5 jaar geleden

Reactie op Beschuitje1995

Is het nu vanaf het begin al zo dat als hij huilt dat je dit dan ervaart o ...
Nee niet vanaf het begin. Ik weet dat hij dan komt door honger nabijheid etc. Hij slaapt sinds een week soort van door dus ik denk dat dat het is. En ja de eerste ervaring helaas. Terwijl ik weet dat er dan niks aan de hand is en meestal dat hij weer snel stil is na speentje of voeding.

5 jaar geleden

Waar ben je precies bang voor? Denk je zelf dat het een trauma is? Probeer jezelf moed in te praten dat je het super goed doet. En dat huilen niet betekent dat jij iets fout doet. Huilen is de enige communicatie die een baby kan doen, dus als hij gaat huilen, wilt jou kindje eten of knuffelen of er zit een boer/scheet dwars. Niets fijner om dan reactie van mama te krijgen ❤ klinkt makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk maar hoop dat dit een kleine oppepper is voor jou. Misschien met iemand over praten?

5 jaar geleden

Reactie op fibm8

Nee niet vanaf het begin. Ik weet dat hij dan komt door honger nabijheid et ...
Daarom je doet het gewoon goed. Niet aan jezelf twijfelen. Je hebt al een kindje en die is ook groot geworden. Laat niet gek maken door je vorige ervaring. Je weet dus exact waar het door komt en dat als hij huilt er wat is en wat er is. Probeer rustig te blijven en vooral tegen jezelf te zeggen dat je het goed doet. En precies wat je hier zegt na een speentje en voeding is het weer goed ❤️

5 jaar geleden

Ik heb last van paniekaanvallen gehad in het verleden voordat ik moeder was (dus totaal andere situatie). Wat mij hielp is meditatie.. wel lastig met 2 kindjes, maar een kwartiertje per dag doet al wonderen.