454 Reacties

5 jaar geleden

Hier begon de kleine net door te slapen van 22.00 tot 07.30 en ineens werd die weer wakker om 05.00 voor de fles. Kan hem niet in slaap krijgen met een speen. Slaapjes overdag zijn iets slechter. Wordt even wakker huilt en slaapt verder. 1.5 a 2 uur en hij is helemaal wakker. Hier ook heel veel trappen met de voetjes. En moet ook bezig gehouden worden. Wil vooral niet liggen maar echt rechtop gehouden worden. Leuk voor 5 minuutjes maar om een uur lang zo te zitten is niet heel fijn voor mama🤣 Hij is 12 weken en 2 dagen. Is met 39+4 geboren

5 jaar geleden

Onze kleine man is 13 weken en is geboren met 38+6 maar de oei ik groei app geeft aan dat hij in sprong 3 zit, hoe kan dat dan dat jullie kleintjes al in sprong 4 zitten

5 jaar geleden

Hier ook. Constant bezig gehouden worden. Wil de hele dag niet slapen op hele korte hazeslaapjes na. Mijn kleine man is nu 12 weken en vier dagen oud. Ik twijfel of het nog sprong drie is.

5 jaar geleden

Ik heb ook net pas sprong 3 achter de rug. Zit je niet in sprong 3 nog? Het lijkt een beetje op mijn afgelopen week. Ons kindje is nu 11 weken, wel wat te vroeg, maar ze heeft de afgelopen 7 nachten lopen nachtbraken, sliep niet meer door, en gister een hoogtepunt: totaal onhandelbaar overdag, hard huilen, overstekken, ontroostbaar, helemaal niks willen. Echt zo pittig! Leek wel weer alsof ze 4 weken was ofzo. Echt terug bij af. En vanacht... voor het eerst in zeven dagen heeft ze weer normaal geslapen. Van 21.30 tot 6.30 (9 uur!) Toen wat gedronken en weer geslapen van 6.00 tot 9.00. Ik was nog eerder wakker dan haar. Ze is vandaag al de hele dag relaxed en ontspannen. Volgens mij is sprong 3 gemaakt 🙏 .

5 jaar geleden

Volgens mij zit mijn zoontje inderdaad in sprong 4. 14,5 week oud (1 week te vroeg geboren). Hij wilt ook steeds bezog gehouden worden, drinkt kort aan de borst en begint dan vaak te jammeren/huilen. Steeds korte slaapjes overdag. Is maar kort tevreden te houden, zuigt plots meer op zijn duim. Kan soms zo gewoon voor zich uit staren.... En echt gewoon rap slechtgezind. Terwijl hij meestal echt vaak lacht! En deze sprong kan 5 weken duren 😭 Ik hoop toch dat deze sprong gauw voorbij is!

5 jaar geleden

Nou mijn dochter zit al 13 weken in een sprong volgens mij🙈 kan er geen touw aan vast knopen met die sprongen!

5 jaar geleden

Ik sluit me er ook helemaal op aan. Mijn dochtertje is 13 + 1 week nu en 6 dagen te laat geboren. Ze wil inderdaad constant bezig gehouden worden en zo min mogelijk slapen.

5 jaar geleden

Ik twijfel ook. Volgens de ‘oei ik groei’ zit ze nu precies tussen sprong 3 en 4 in. Ze drinkt nu opeens veel slechter, huilt veel meer en slaapt onrustiger. Ze is nu 12 weken en een dag. Geboren bij precies 41 weken zwangerschap.

5 jaar geleden

Hier stemmingswisselingen, van super blij naar ineens keihard huilen en andersom. Stiller, minder babbelen. Wil bezig gehouden worden. Na 45 minuten slapen huilend wakker worden en niet verder willen slapen (terwijl dat net goed ging met snel het speentje geven)

5 jaar geleden

Phoe. Onze dame is dik 14 week. En sinds deze week is haar hele slaapritme war ze had ontwikkeld s’ nachts foetsie. Ze komt ineens weer elke 2-3uur voor een korte voeding. Gaap..... en overdag drinkt ze ook korter.

5 jaar geleden

Hier ook een mannetje die sinds 6 dagen (nu 13 weken oud) opeens s’ nachts weer om de 2 a 3 uur komt, terwijl de nachten de goede kant opgingen, hij sliep al een hele tijd ruim 5 a 6 uur en daarna nog eens een dikke 3 a 4 uur en de vroege ochtend 2 uur. Niet meer zelfstandig in slaap kan vallen, maar gesust moet worden. Verder overdag een prima humeur, niet ook eens huilerig of hangerig net als bij sprong 2. Ik twijfel of dit nog steeds (een late 3) is of al het begin van 4 🤷🏾‍♀️🤷🏾‍♀️🤷🏾‍♀️

5 jaar geleden

Hier lijkt hij gisteren ook begonnen te zijn, ook weer eerder dan de app aangeeft. Moeilijk in slaap te krijgen, onrustiger slapen, aanhankelijker, veel op de handjes sabbelen, hij wil ineens weer in de draagzak en op mij slapen wat hij al een paar weken niet meer wilde. Ik vond sprong 3 hier erg pittig, hopelijk is deze beter te doen. 😅

5 jaar geleden

Ik doe niet aan sprongen, en dat is heeeeerlijk. Ik volg hem in wat hij aangeeft. Hij heeft onrustige periodes maar ben blij dat ik geen app heb die me al dagen van te voren verteld dat mijn kind bepaald gedrag kan gaan vertonen. Voor mij werkt het niet, maar snap wel dat het voor veel ouders wel helpt om gedrag van hun kind te verklaren. Ik raad het iedereen aan om het soms gewoon los te laten, ze groeien zo hard en kunnen niet in een ritme geduwd worden. Geniet van jullie kleintjes!!

5 jaar geleden

Reactie op Emmaovva

Ik doe niet aan sprongen, en dat is heeeeerlijk. Ik volg hem in wat hij aan ...
Precies dit. Ga er ook niet zo goed op. Heb zelf ook geen app die mijn humeur voorspelt

5 jaar geleden

Reactie op Mom1233456

Precies dit. Ga er ook niet zo goed op. Heb zelf ook geen app die mijn hume ...
Haha, niet? 😂 leuke vergelijking en ook helemaal waar!

5 jaar geleden

Vandaag 11 weken en ik geloof dat we al zover zijn. Ineens super onrustig, veel aan het draaien met zijn hoofd, tong uitsteken en savonds kan hij amper in slaap komen omdat hij mega druk aan het zwaaien is.. We hadden net een week ons ritme gevonden dat de dutjes overdag beter gingen en hij zelfs savonds minder last had van krampjes en beter sliep.

5 jaar geleden

Reactie op Happy-baby

Onze kleine man is 13 weken en is geboren met 38+6 maar de oei ik groei app ...
Aangezien ik later ben bevallen. Je telt eigenlijk vanaf de uitgerekende datum. Een baby wacht niet met ontwikkelen wanneer het geboren wordt. Het ontwikkelt constant, dus ze kijken naar de uitgerekend datum. Te laat 1week is dus bijv 12 weken en 4 dagen op de wereld, maar qua ontwikkeling 13 weken en 4 dagen. 😎

5 jaar geleden

Reactie op 7780wendy

Nou mijn dochter zit al 13 weken in een sprong volgens mij🙈 kan er geen to ...
Hahaha exact dit.. mijn dochter wil al 12 weken vermaakt worden en doet overdag al 12 waken hazenslaapjes! Hahaha

5 jaar geleden

Reactie op Emmaovva

Ik doe niet aan sprongen, en dat is heeeeerlijk. Ik volg hem in wat hij aan ...
Wij eerst ook niet echt.. maar het kan achteraf wel wat gedrag verklaren.. zoals in week 4 ofzo.. hij was savonds niét te genieten.. man man hele tijd schreeuwen en huilen.. en zeiden we ook: hij heeft z’n dag niet.. maar schijnbaar nemen ze dan meer van de omgeving in zich op en hebben ze meer behoefte aan rust ipv 2x pd kraamvisite.. kwamen we achteraf achter, hadden we misschien iets anders moeten aanpakken 😌. En nu week 11 weer opeens motorisch super onrustig; met armen zwaaien en benen trappelen.. schijnt toch een sprongetje te zijn en ik zie ook dat ie nu toch weer wat meer kan 🤷🏼‍♀️

5 jaar geleden

Reactie op 7780wendy

Nou mijn dochter zit al 13 weken in een sprong volgens mij🙈 kan er geen to ...
Haha zo herkenbaar 😂