126 Reacties
5 jaar geleden
Duurt ongeveer 2 weken, maar zal de ene dag erger zijn als de andere dag. Is tenminste dat isbde ervaring hier van de vorige twee(Liam zit nu in de eerste sprong).
Succes! Dit zijn geen makkelijke periodes, maar komt ook weer goed en je zal vrij snel zien dat ze nieuwe dingen kunnen.
5 jaar geleden
Ja hier is onze kleine man nu ook sinds twee dagen in z'n sprongetje nummero 2. Zoals jullie beschrijven.... Ik vind 't best wel moeilijk en heb 't gevoel dat ik 't niet goed doe. Heel veel huilen, hele korte slaapjes overdag, onrustig tijdens het voeden en van oververmoeidheid pas echt om 17:00 in slaap huilen... Pfff
Idd volgens m'n app duurt dit 2 weken.
Hebben jullie tips om deze 2 weken wat makkelijker te maken?..
5 jaar geleden
Yep, onze kleine man nu 8.5 week en begon idd bij 8 weken. Heel hangerig, huilerig, veel drinken, niet heel gezellig overdag. De nachten slaapt hij wel door omdat hij zo moe is. Ook hebben we vh weekend 2 dagen gehad dat hij bijna alleen maar sliep achter elkaar door. Ze hebben het nodig om te groeien!
5 jaar geleden
Hier ook met 6 weken, was op zaterdag. Zondag en maandag weer gewoon en vandaag weer redelijk onrustig en weinig geslapen..
5 jaar geleden
Ik zit daar nu in! Korte slaapjes overdag en na het wakker worden niet heel gezellig (veel huilen). Avonden doen we een badje om hem te kalmeren en meteen fles en slapen. Dan slaapt hij de nachten wel goed. Maar overdag drama! We leggen ons erbij neer en houden hem maar veel vast zodat hij uitgerust de dagen doorkomt, maar heeeel pittig! Mijn man en ik draaien shifts en ik probeer elke dag een beetje buiten te komen zodat ik even mijn gedachten kan ordenen. Sterkte mama’s! Hoop dat het snel voorbij gaat
5 jaar geleden
Heel lastig, hier is het al een weekje bezig maar de ene dag erger dan de andere dag. Ook op de piek van zijn krampjes nu😔 Vooral veel knuffelen en op mij laten slapen ipv in zijn bedje, want dat lukt hem op dit moment helemaal niet. Hopelijk is het snel over.
5 jaar geleden
Hier ook sinds een week bezig, met 6,5 bijna 7 weken begonnen. Gaat op en neer, de ene dag iets beter dan de andere, maar vandaag bv echt een piek tot nu toe. Van een vrolijk en fijn ventje die overdag ook echt goed sliep naar huilerig, hangerig, soms opeens echt gillen/krijsen, onrustig, lang aan de borst willen hangen en onrustig drinken. Overdag heel slecht slapen. De nachten gaan dan wel weer heel goed, hij is in deze periode begonnen met doorslapen. Dus ben sws blij dat hij de nacht goed slaapt. Maar overdag is het best pittig, je gaat echt aan jezelf twijfelen of je het allemaal wel goed doet en of je baby wel blij/gelukkig is. Hij heeft ook last van krampjes, dat is wel echt zielig.
5 jaar geleden
Hier ook het idee dat hij er al in zit, precies wat je beschrijft.. al vanaf afgelopen dinsdag.. Maar volgens de app zou t pas vanaf komende dinsdag moeten zijn.. Khoop van harte dat hij gewoon “vroeg” is en niet dat t dan nog erger wordt en dit dus helemaal nog geen sprong was..