16 Reacties

5 jaar geleden

Dat ligt een beetje aan jullie en je kindje. Persoonlijk zou ik het even aankijken. Na zes maanden ben je al aardig naar elkaar gegroeid en hebben die kleintjes best wel een ritme. Onze vrienden hebben een dochter net zo oud als ons. De eerste twee jaar was een weekendje weg met vrienden al een grote hysterische gebeurtenis en eigenlijk een no-go. Zelf vlieg ik vanaf het jaar van geboorte alleen met mn dochter een keer naar mn ouders toe (geen tokio maar uurtje of 4). Mijn ervaring is toch wel dat als je jezelf relax opstelt en vooral niet te veel babyspullen meesjouwt het prima gaat. Wat wel anders is dat jullie naar een groots evenement gaan. In hoeverre ben je bereid af en toe iets te missen omdat er een slaapje, koorts of iets anders onvoorspelbaars voorbij komt? Wellicht is voor iedereen dan een weekendje bij oma leuker 😉

5 jaar geleden

Nou ben ik niet bekend met reizen maar ben met de eerste wel veel weg gegaan wel binnen Nederland. Je baby went ook aan een leefstijl. Mijn vriendin had een strak ritme en kon geen kant op met haar baby. Wij gingen uit eten etc de baby sliep wel in de wandelwagen of in de draagzak. En de vraag is hoe actief is je baby met 6 maanden? Ik weet niet hoelang je weg bent en hoe dagen er dan uit zien. Je kan een baby hebben die het heerlijk vind om te chillen je kunt ook een kleine vuurvreter krijgen die alles wil ontdekken kruipen sommige lopen als tafels of los op die leeftijd. Dan zou ik overwegen als je graag wel wil om je ouders een paar dagen te laten oppassen. Ik zou het aankijken hoe alles gaat met de kleine. Het zou leuk zijn als het kan. Ik zou wel vroeg beginnen met dragen draagdoek of iets dergelijks zodat ie dat gewend is. Ik had een zomer baby dus eerst geen slaapzak in de herfst bleef hij net zolang huilen tot de slaapzak uitging. Terwijl nr 1 er in leefde. Ik zou zeggen kijk wat wil ☺️

5 jaar geleden

Toen mijn zoon 6 maanden was zijn wij naar Dallas, Hawaii en San Francisco geweest. Tuurlijk is het een hele onderneming maar op zich is 6 maanden best een prima leeftijd. Ze zijn groot genoeg dat je ze een beetje kan entertainen maar klein genoeg dat ze niet de hele tijd weglopen of willen bewegen. Het aller belangrijkste is het ritme aanhouden. Dan kan er heel veel.

5 jaar geleden

Mijn tip: neem een draagzak mee en schaf de yoyo babyzen aan, vanaf 6 maken kunnen ze er in zitten en deze mag mee als carry on in het vliegtuig (alle stewardessen helemaal enthousiast als je hem bij hebt haha) Je kunt hem met 1 hand opvouwen en dit is echt het beste ding wat ik ooit heb aangeschaft. Hij is prijzig maar wij gingen naar New York met onze jongen en wat was dat ding geweldig. We gebruiken hem als onze buggy en het is zo handig. Daarnaast is mijn nicht met haar zoontje van 7 maanden naar Tokyo geweest en ze zei dat het best tricky is met de baby omdat de metro's zo vol zitten en dat is lastig met een baby (geduw en geprop). Ik kan mij voorstellen dat dan een draagzak wel handig is (en eventueel de yoyo opgevouwen over de schouder, want er zit een handig hengsel aan) Ik hoop dat je er iets aan hebt

5 jaar geleden

Reactie op KWAI

Mijn tip: neem een draagzak mee en schaf de yoyo babyzen aan, vanaf 6 maken ...
6 maken = 6 maanden

5 jaar geleden

Niet puur een stedentrip, maar wij zijn met onze dochter twee weken naar Madeira geweest toen ze 6 maanden was. Achteraf gezien was het de perfecte leeftijd om zoiets doen. Onze dochter is een enorme druktemaker, maar dit was nog net de leeftijd dat ze zichzelf nog niet zo goed kon voortbewegen en het héérlijk vond overal naartoe gesleept te worden in de kinderwagen. Ook vliegen is goed te doen met een kind van die leeftijd (moet er momenteel niet aan denken om meerdere uren in een vliegtuig te zitten met een eigenwijze dreumes van 1,5 jaar). Verder zou mijn tip zijn: neem een goede wandelwagen mee en niet een buggy... Je hebt goede reistassen voor kinderwagens (wij hebben een Joolz) en je hoeft deze pas bij de gate in te leveren. Wij zijn de hele vakantie blij geweest dat we niet voor de buggy hadden gekozen, maar voor een goede kinderwagen. Al is het maar omdat ze daar zoveel beter (platliggend) in kon slapen en heeft voor jezelf 100x beter rijdt als je veel kilometers aflegt.

5 jaar geleden

Oh en nog een tip voor in het vliegtuig: de deryan air traveller. Daar heeft onze dochter de hele terugweg heerlijk op/in liggen tukken zonder dat we zelf slapende ledematen kregen.

5 jaar geleden

Oh en hangt af van welke maatschappij je vliegt maar sommige maatschappijen hebben echt babybedjes die ze aan de muur kunnen monteren. Is belangrijk om ver van te voren te vragen zodat je een goede plaats hebt waar dat kan. Wij hadden dat op de laatste vlucht naar huis en het was echt geweldig. Meneer heeft heel lang geslapen en wij hadden onze handen vrij.

5 jaar geleden

Neem een draagzak of -doek mee! Dan kan je kleintje veilig bij jou zich een beetje onttrekken aan alle prikkels (absoluut geen face forward kopen!). En dan heb jij altijd je handen vrij en loop je niet te zeulen met een kinderwagen.

5 jaar geleden

Mijn tip: afwachten om te kijken welk soort baby je hebt. Wij hadden heel veel gepland maar hebben alles moeten afzeggen omdat ze tot 5 maanden de longen uit haar lijfje tierde door reflux. Ik wil niet negatief doen maar ik had nooit van mijn leven met mijn dochter toen op 6 maanden zo lang op een vliegtuig willen zitten. Zelfs familiefeesten gingen echt niet. Het was een helse periode. Dus ik begrijp jullie enthousiasme maar het is zo lastig te voorspellen waar je voor zal staan: een droom van een baby of een lawaaierig monster 😅 Veel succes wel met wat je ook beslist!

VRIEND

5 jaar geleden

Hoi! Het ligt er echt aan wat voor baby je hebt idd.. ons zoontje was 7 maanden toen we een vlucht van 3 uur hadden en daarna nog 2 uur gewacht hebben en een andere vlucht van nog 2 uur. Draagzak is een must,die babybedjes in t vliegtuig kun je ook navragen.

5 jaar geleden

Het hangt natuurlijk altijd af van de baby. Maar over Japan en Tokio kan ik wel zeggen dat het logistiek enorm goed geregeld is, het is schoon, mensen enorm vriendelijk zijn, ruimte geven, had er veilig gevoel. Wij zijn vorig jaar geweest en hadden het er laatst over dat het zeker een land is waar we met een jong kind ook nog heen zouden gaan, puur om hoe alles geregeld is daar.

5 jaar geleden

Precies dit! Ook Tokyo en ook verplaatst idd. Gaat spannend worden 😅

5 jaar geleden

Reactie op Anunvilya

Precies dit! Ook Tokyo en ook verplaatst idd. Gaat spannend worden 😅
Zou je ook gaan?

5 jaar geleden

Lekker gaan en genieten! Komt vast goed

5 jaar geleden

Tokyo is goed te doen met kleine kinderen. Als ik naar een Aziatisch land ga met kleintjes, dan is het wel Japan. Wij zouden ook gaan, maar juist volgend jaar zodat we de OS zouden ontlopen. Nu het naar 2021 is verplaatst gaan wij waarschijnlijk 2022. Dus een kindje van 2 en 6 maanden zou ons niet hebben tegengehouden