14 Reacties
5 jaar geleden
Mijn zoontje gaat week week na zijn pa en we gaan dat gewoon zo verder trekken. Waarom zou die kinderen niet bij hun kleine broer/zusje mogen zijn. Ik zou gewoon de planning volgen die er nu is of je gaat een heel ander scenario kweken. Dat die kids hun minder waardig gaan voelen omdat zei niet u kinderen zijn.
5 jaar geleden
Ik uitgerekend de tweede week van kerstverlof dan zijn de 2 kinderen net bij de andere ouder enkel ons kindje van samen is hier. Ik hoop dat ik daarom rond mijn uitgerekende datum beval zo kan alles wat op zijn pootjes vallen. Mijn man zal de oudste 2 wel gaan halen om eens te komen kijken maar de regeling blijft wel gelijk. Komt de baby toch eerder dan zal het vaneerste keer vol huis zijn maar dat komt ook wel goed
5 jaar geleden
Hier mijn oudste ook een andere vader. Daar is week om week af regeling. Er is afgesproken ( ook niet meer als normaal denk ik) zodra kleine geboren is dat hij opgehaalt word. Zodat allebij de jongens gelijk hun broertje kunnen bewonderen.
Even een vraag, waarom de 2 andere kids pas later? Denk dat voor vader zit ook heel belangrijk is dat ze er bij zijn. Kan je altijd duidelijke afspraken overmaken toch?
Kinderen kunnen heel snel voelen dat ze langs er minder bij horen. Soms al lastig met kids in het gezin. Juiste belangrijker met kinderen die er niet altijd zijn.
5 jaar geleden
Ik zou ervoor kiezen om mijn kinderen en zijn kinderen hetzelfde te behandelen.
Maar ik kan me ook heel goed voorstellen dan 3 kids en een pasgeboren baby in huis best wel pittig is, en ook niet altijd goed voor de rust.
Blijf ervoor waken dat alle 3 de kids zich hetzelfde behandeld voelen. Zo krijg je geen scheve ogen.
Jij kent ze samen met jouw man het beste dus overleg met hem. Misschien dat je bij de eerste ontmoeting ervoor kan zorgen dat dit samen gebeurd bijvoorbeeld
5 jaar geleden
Ik zou ze alle 3 op zelfde moment kennismaken met hun broertje of zusje zodat niemand zich achter gesteld voelt....probeer ten alle tijden hun gelijk te behandelen zijn kinderen ...snap dat eigen kindje anders voelt maar mag je nooit laten blijken tegen over bonus kindjes
5 jaar geleden
als je een relatie met iemand krijgt met al kinderen .
En zelf ook kinderen hebt .
Zijn ze allemaal gelijk
Vind dat iedereen het recht heeft het kindje tegelijk tezien .
Het met elkaar samen te "verwerken"
Hier is mijn oudste dochter moment dat ik beval bij haar vader maar zal de dag dat ze naar het ziekenhuis mag komen gelijk komen met haar jongste zusje
Ze zal gewoon een dag blijven en dan weer naar haar vader gaan .
Maar ze is er wel gelijk bij
Je kan het niet maken tegenover de andere kinderen te zeggen ooo de baby is er jullie zien hem over 2 weken
Alle kinderen zijn gelijk .
5 jaar geleden
Ik heb een stiefzoon van 11 jaar. Hij is om de week een volledige week bij ons. Bij ons gaat het co-ouderschap gewoon verderlopen zoals het loopt. Als ik moet bevallen en hij is bij ons dan komt zijn oma bij ons thuis logeren tot wij terug thuis zijn. Maar ik begrijp het wel in jou geval dat je je rust nog wilt. Ze zijn nog klein en ze hebben meer aandacht nodig.. Hoe staat je vriend/man ertegenover ivm zijn kinderen?
5 jaar geleden
Ik heb 2 stiefkinderen die zeer beperkt omgang hebben met hun moeder. Als ik zie hoe ze nu al verheugen op hun nieuwe halfzusje en hoe blij ze zijn, kan ik t niet maken om ze ‘n paar dagen weg te sturen.
Rust is belangrijk, maar belangrijker is wat doet t met ze als ze het gevoel krijgen als ze worden buitengesloten. Vader zou ook super blij zijn, als hij ziet hoe je ermee omgaat.
Ik zou ze lekker bij me houden, ik vind dat hun juist extra aandacht horen te krijgen ivm de scheiding van hun ouders etc. Dit soort momenten blijven altijd hangen bij kinderen tot op latere leeftijd.
5 jaar geleden
Ik hoop dat de vader dit niet accepteert en opkomt voor zijn kinderen. Niets is zo erg om als kind te merken dat je vader meer waarde hecht aan zijn nieuwe vriendin dan aan zijn eigen kinderen. Het is schadelijk en niet fair, helemaal omdat jouw eigen kind een andere behandeling krijgt. Buiten dat benoem je dat een van de kinderen autisme heeft, om die reden zou je m.i. juist continuïteit moeten bieden.
5 jaar geleden
Ik kan niet uit ervaring praten maar kan me je gevoel voorstellen. Echter ik denk niet dat je stiefkinderen dat snappen. Heb je dit met je partner besproken? Ik zou aangeven dat je tegen de drukte opziet maar ze ook niet wil buitensluiten.. Ik weet niet wat jullie band met de ex is maar. Zou denk ik proberen te regen dat de dan die 2 week bij de moeder zijn en dat ze elke dag even mogen kijken bij de kleine? Ik neem aan dat papa vrij heeft dat hij daar wat tijd voor kan maken? Het is lastig en zo iets vraagt engergie en je wil ook je rust pakken. Echter de kraamhulp is er ook voor de kinderen die er al zijn misschien dat die kan mee helpen dat ze 2 dagen bij jullie zijn? Ik denk dat je ergens een compromis moet zoeken zonder je zelf of de kinderen te vergeten. Ik weet van me zelf als m'n 2 jongens zich als een stelletje apen gedragen wanneer ik kapot ben dat ik niet de meest vriendelijke ben later praten we erg wel over. Het zou zonde zijn als je in de eerste weken ruzie zou krijgen ♥️
5 jaar geleden
Een hele herkenbare situatie!
Ook wij gaan een soortgelijke periode krijgen als ik ben bevallen. Het enige is dat mijn stiefkinderen er maar 2 dagen zullen zijn en dat moet wat mij betreft prima kunnen.
2 weken is best een behoorlijke periode en het lijkt me pittig als jouw man zo zijn handen vol heeft aan de kindjes dat hij jou weinig zou kunnen helpen. Misschien kan je afspreken dat ze in beide weken 2 dagen komen slapen ipv 2 weken. In de eerste week kan je dan nog profiteren van de kraamzorg en worden zij er toch bij betrokken.
Trek je niet teveel van aan van alle kritiek die je hier over je heen kan krijgen met dit soort topics, been there, done that. Jij weet zelf heel goed met welke bedoelingen je dit vraagt en je zal er vast geen kwaad mee bedoelen ❤️
5 jaar geleden
Reactie op Jeetjuh
Ook wij gaan een soortgelijke periode krijg ...
Ohja nog een kleine toevoeging... Cijfer jezelf absoluut niet weg, helemaal niet als je net bent bevallen. Het draait niet altijd alleen maar om het pleasen van kinderen of ze nou biologisch zijn of bonus..
5 jaar geleden
Reactie op Jeetjuh
Ook wij gaan een soortgelijke periode krijg ...
Dit heeft mij echt super geholpen vandaag met mijn man over gehad 😊 en dit leek ons ook een goed plan! Nu benieuwd naar hoe de moeder van hun hier op gaat reageren. Aangezien ze erg op haar vrije tijd is.