9 Reacties

4 jaar geleden

Mijn zoontje is 28 weken en heb hem er nu ook een week in zitten. Met kussen en blad er voor

4 jaar geleden

Volg! En wat ik me altijd afvraag: is zelfstandig zitten dat je je baby in zit neerzet en dat ze dan zo blijft zitten of bedoelen mensen dat de baby dan ook zelfstandig naar zit gaat?

4 jaar geleden

Wij hebben onze kleine (28wk) er af en toe 5 min in om te oefenen. Hij kan er Opzich goed in zitten met kussens en blad ervoor waar hij mooi met z’n handen op steunt. Ik heb echter gelezen dat het beter is om ze er pas echt langer in te laten zitten wanneer ze zelfstandig kunnen zitten. Dus wij wachten nog even totdat hij zover is.

4 jaar geleden

Ik heb alleen het plastic zitgedeelte. Tuigje en kussens heb ik niet. Ik stut m'n dochter op het moment vast met een fleecedekentje aan de voorzijde zodat ze wel met haar rug tegen de leuning aan zit. Anders valt ze snel naar voren omdat ze nog niet zelfstandig kan zitten. Ik heb de voetenplank weggehaald want daar zette ze zich op af. Nu bungelen de beentjes. Helemaal top zo

4 jaar geleden

Hij zit er sinds van de week in (vandaag precies 27 weken). Nog wel met een doek om zijn middel. Hij kan namelijk redelijk zelfstandig zitten, maar blijft naar voren hangen. Nu dus een doek zodat hij naar achter blijft zitten, maar heeft hier wel bewegingsruimte in naar de zijkanten toe zodat zijn rug niet gefixeerd zit. 😊

4 jaar geleden

Babysit met kussentje en de playtray. Met name die playtray is een aanrader. Kunnen ze mooi beetje steunen en meteen minder geklieder met happies doen. Tuigje heb ik met de 1e nooit gehad. Was echt niet nodig. In de kinderwagen gebruik ik ook alleen de heupgordel, niet de schouderbanden.

4 jaar geleden

Reactie op M.I.X.90

Volg! En wat ik me altijd afvraag: is zelfstandig zitten dat je je baby i ...
Ja dit vraag ik me ook af! Zelfstandig naar zit gaan dat lijkt bij ons nog heel ver weg, maar blijven zitten als ik haar vasthoud lijkt steeds beter te gaan. Zelfde geldt voor de kinderwagen? Vanaf wanneer mogen ze naar het zittende deel ipv de bak? (hoe heet dit allemaal?)

4 jaar geleden

Reactie op Pluutje

Ja dit vraag ik me ook af! Zelfstandig naar zit gaan dat lijkt bij ons nog ...
Vanaf 6mnd mag je over naar 't buggy(zit)deel. Zelf zet ik 'm wel max in de laagste'zit'-stand of volledig lig als 't slaaptijd is. Kinderstoel gewoon rustig mee oefenen en eventueel wat extra ondersteunen als ze nog doorzakken of wegglijden.

4 jaar geleden

Nu zit ze er nog in met kussenset, maar wil ook nog de tray bestellen. Ze kan al goed zelfstandig zitten, dus dit lukt haar ook.