45 Reacties

3 jaar geleden
Mijn kindje word bijna 11 maanden, krijgt nog 4 flessen. Eet en drinkt niet genoeg andere dingen (weigert vaak avond eten of brood). Ik ga haar niet dwingen of een fles afnemen als het andere eten en drinken nog een beetje instabiel is.

3 jaar geleden
Ik heb mijn eerste dochter tot 6 jaar melk gegeven met de fles. Anders dronk ze geen melk van een beker. Ik was al blij dat ze 6 jaar lang melk wilde drinken want nu wilt ze het niet meer. Je moet gewoon doen wat goed voelt. Ik vond prettig als me dochter elke avond voor het slapen melk dronk. Nu ga ik dat ook doen bij mijn baby van 11 maanden.

3 jaar geleden
Reactie op XxZeynepxX
Ik heb mijn eerste dochter tot 6 jaar melk gegeven met de fles. Anders dron ...
Ik vind het ook fijn, alleen kom nu weleens in de knoop met zijn avond eten want dat is te dicht op zijn flesje. Hoe plan je de flesjes en normaal voedsel over de dag?

3 jaar geleden
Hier 2e kindje, ze is 11 maanden oud en ze drinkt sochtends 90, smiddags 120 en savonds 180. Maar dan….snachts nog 1 of 2 keer 120. Ze heeft geen speentje en ik krijg haar zonder flesje echt niet terug in slaap. Dan huilt ze zo 1.5 uur (met steeds naartoe gaan). Ik laat die adviezen los en volg gewoon wat voor mijn dochter en ons goed voelt. Ze eet ook wel brood, stukken fruit en avondeten. Bovendien vindt ze niks leuker dan uit een beker water drinken. dus ik maak me niet druk en zou dat vooral aanraden ook niet te doen.

3 jaar geleden
Het is een richtlijn, geen regel.. onze dochter is 11 maanden en wij zijn af aan het bouwen met de flesjes. We gaven 3x180, nu 150-90-150. De middagfles gaat er langzaam af en vanaf 1 jaar krijgt ze dan 2x 150ml magere melk. Ik denk ook in de ochtend en de avond, maar ligt er een beetje aan wat zij wil.

3 jaar geleden
Gewoon je kindje volgen hoor. Hier 3e zoon drinkt ochtend 150, middag 150 en avond 200. Ochtend fles vind die steeds minder leuk dus die laat ik vallen voor een broodje met thee. En oefenen is altijd goed. Doen wij ook, alleen lukt het hem echt niet om uit een oefenbeker te drinken. Dus dat mag die prima gewoon uit de fles. En dat is ook enige wat hem echt moe maakt voor een dutje ik laat het gewoon 🙂 middelste dronk heel snel uit zn beker maar m'n oudste ook echt niet, die vertikte het gewoon. En hij moest toch drinken dus heb het laten gaan. 1,5 jaar een op andere dag wou die toch zn beker. Dus komt vanzelf wel. Niks mis met zn stand van kaak en tanden 🙂
En je kindje geeft zelf wel aan wanneer die geen melk meer wilt 😃

3 jaar geleden
Onze dochter van bijna een jaar krijgt sochtends een bord pap van 180 melk met 5 eetlepels pap om 12:00 krijgt ze een fruithap om 15:00 een fles melk van 210 met 3 schepjes pap tussen 17:00 en 18:00 avond eten en toetje en tussen 22:00 en 23:00 der nachtluier en flesje melk 210 met 3 schepjes pap

3 jaar geleden
Bij onze twee oudste kinderen zijn we gestopt bij 1 jaar met de flessen. Van 4 naar 0. Daarna over gegaan naar drinken uit een Munchkin beker. Onze dochter van nu 11 maanden drinkt nog 3 flessen op een dag, en gaan we met 1 ook gewoon stoppen. Heerlijk, geen flessen meer!! Ik kan daar echt naar uitkijken.

3 jaar geleden
Fijn dat je dit topic gestart hebt! Ik ben gisteren bij het CB geweest en kwam terug met dezelfde vragen. Ik denk dat ik 300ml melk bij het ontbijt en de lunch ga geven en zolang hij nog wil, een fles met melkpoeder voor het slapengaan. Ik ga proberen de tijd voor het avondeten langzaamaan wat op te schuiven en als deze dicht bij bedtijd komt, proberen de fles af te bouwen

3 jaar geleden
Ik heb 3 kinderen en heb dat nooit gedaan zo vroeg.
Lekker een flesje blijven geven. Vooral voor het naar bed gaan
Mijn oudste is 9 en de middelste is 6 ze drinken nog steeds voor het slapen gaan een beker warme melk. Wel uit een beker hoor hahahaha.

3 jaar geleden
Mijn oudste zoontje ging pas met 2 jaar normale melk drinken. Daarvoor wou hij er niks van weten!
Hij heeft nooit een speen gehad of iets maar kon alleen slapen met fles. En heeft dit gedaan totdat hij 2.5 was 😖.
Ik zou gewoon je kindje volgen en kijken waar hij aan toe is.
De jongste krijgt nu nog 3 flessen van 180 en het cb wou paar maand geleden al dat ik de fles in de middag zou laten vallen. Maar het is een hongerige baby dus hij krijgt lekker gewoon nog 3 flesjes. Ik kijk naar mijn kind en naar wat hij nodig heeft.

3 jaar geleden
Fijn topic! Heb hier ook even mee geworsteld ivm dat hij 3x 180ml nog kreeg. Merkte ineens dat hoe meer eet momenten we gedurende de dag hadden, hoe minder behoefte er op de middag fles zat. Dus die heb ik afgebouwd.
Door meer crackots, komkommer, yoghurt, appelmoes, brood, banaan te geven als tussendoortje. En eventueel aanvullen met melk, van 180ml, naar 100, naar 50, naar 0.
Volg je kindje, ineens gaat het vanzelf! Ik merk nu ook hoe veel hij kan eten🤣 maar het zijn vooral veel eetmomenten verdeeld over de dag. Ik neem kleine bakjes met gesneden brood/boter of fruit mee voor onderweg.
Die avondfles laat ik er lekker nog even op, is ook een ritueeltje en hij vindt het heerlijk nog.

3 jaar geleden
Hier ook precies zelfde advies gekregen. Gewoon naar je kindje kijken en kijken wat nodig heeft! Je kan proberen af te bouwen en iets van water of thee aanbieden in de middag, maar als je kindje nog echt graag zijn flesje wilt zou ik adviseren go with the flow. Zoals je leest in de topic zijn er zoveel manieren en doen alle mama’s het op hun eigen manier. CB adviseert maar Mamma knows best ;)