Stoppen met roken

lailanola
25 dagen geleden
Volgen
Hoi lieve dames ! Nu ik weet dat ik zwanger ben wil ik geen seconde langer meer roken. Ik vind het zo moeilijk maar wil geen risico’s nemen. Ik heb alles wat met roken te maken heeft uit mijn huis verwijderd. Maar ik mis het nu al .. Iemand tips ? Geen veroordelingen maar tips aub. Ik vind het al erg genoeg en voel me al schuldig genoeg dat ik er zo een moeite mee heb terwijl er een wondertje in mijn buik groeit. Liefs
  • Rapporteren
Reageer
Typ hier je reactie
11 reacties
Mama074
25 dagen geleden
Allereerst gefeliciteerd en knap dat je dit doet. Toen mijn vriend stopte had hij moeite mee iets in zijn hand te hebben en dat eten. Maar hij zocht gewoon dingen waarbij dat kon en redelijk gezond was. Ging soms even wat doen om van die gedachte af te komen
  • Rapporteren
Jazebel
25 dagen geleden
Hier ook een roker. Wat mij helpt is wachten, realiseer je dat wanneer je trek hebt de trek ook weer over gaat. Ik heb een stoppen met roken app, dat werkt ook goed. Wanneer je trek hebt afleiding zoeken, opruimen, schoonmaken, bewegen, op een wortel kauwen enz. Succes!
  • Rapporteren
Denise25
25 dagen geleden
Ik gebruik vanaf dag 1 al deze 'stoppen met roken' app die stuurt je regelmatig reminders dat vind ik wel fijn. Verder heb ik in de eerste weken veel kauwgom gekauwd, en vooral elke keer als je de craving in een sigaret hebt afleiding zoeken met dingen die je leuk vind. Bijv een aflevering van je favo serie kijken, buiten een rondje lopen en een frisse neus halen. Ik liet iedereen die in mijn buurt kwam wel expres door roken zodat ik daar ook meteen aan zou wennen, want de eerste keer toen ik stopte ging het prima tot ik op een verjaardag kwam waar ineens 5 man zat te roken en daar ging mijn zelfbeheersing😅
  • Rapporteren
Mommy3
25 dagen geleden
Gewoon alles idd erg en doorgaan Gemis is erg Gemis wordt nog erger Gemis wordt nog veeeeeeel erger . Bedenk waar je het voor doet . Dat JIJ anders nicotine in je kind propt zonder dat je kindje er voor kan kiezen . JIJ wordt veel gezonder voor je kind als je niet rookt . JIJ bent als je niet rookt het goede voorbeeld Moeilijk is het en helaas blijft het ook . Maar is voor een goed doel en je moet door !! Manieren gaan bedenken om er niet aan te denken dan denk je er toch aan . Elke dag dat het goed gaat beloon je zelf . Doe 1 of 2 euro in pot .. Of Zet een kruisje .op een papiertje Dan heb je einde van de week 14 euro En ga wat leuks kopen voor de baby daar doe je het tenslotte voor
  • Rapporteren
Mommy3
25 dagen geleden
Reactie op Mommy3
Gewoon alles idd erg en doorgaan Gemis is erg Gemis wordt nog erger Gemis wordt nog veeeeeeel erger . Bedenk waar je het voor doet . Dat JIJ anders nicotine in je kind propt zonder dat je kindje er voor kan kiezen . JIJ wordt veel gezonder voor je kind als je niet rookt . JIJ bent als je niet rookt het goede voorbeeld Moeilijk is het en helaas blijft het ook . Maar is voor een goed doel en je moet door !! Manieren gaan bedenken om er niet aan te denken dan denk je er toch aan . Elke dag dat het goed gaat beloon je zelf . Doe 1 of 2 euro in pot .. Of Zet een kruisje .op een papiertje Dan heb je einde van de week 14 euro En ga wat leuks kopen voor de baby daar doe je het tenslotte voor
*weg Stomme auto correctie haha
  • Rapporteren
Momsie91
25 dagen geleden
Hier hetzelfde...wil graag stoppen... is alleen zo lastig... Thuis gaat het prima... maar op het werk grootste deel van mijn collegas roken... als ik niet mee ga weet iedereen het gelijk..🤣 dronk ook af en toe een energie en daar kreeg ik vandaag al de eerste vragen over...😅 nu gezegd dat ik ga stoppen... dus vanaf maandag word er op het werk ook niet meer gerookt👍🏻
  • Rapporteren
deess-24
24 dagen geleden
Hi meiden! Ik heb vorig jaar dit boek gelezen.. en dat heeft mij toen geholpen om te stoppen. Ik rookte echt een pakje per dag.. ben toen gestopt op de dag dat ik een positieve test had. Helaas miskraam toen heb ik het toch zeker een half jaar vol gehouden. Toen ben ik weer begonnen zo dom.. maar na dat ik positieve test had kon ik weer gelijk de knop om gooien helaas ook toen weer een miskraam. Daarna gelijk weer begonnen nu deze keer kon ik ook gelijk weer stoppen en heb ik ook mijn pakje gelijk weg gegooid. 💪jullie kunnen t ook! Mijn tip is wel lees dit boek door
  • Rapporteren
SjoukjeLina2018
24 dagen geleden
Wat bij mij hielp (alweer 15 jaar geleden of zo 😅), is imaginatie. Bij ieder trekje dat ik nam van mijn sigaret, beelde ik me in hoe de rook mijn mond in ging, vervolgens mijn longen, hoe de teer daar bleef plakken...uiteindelijk walgde ik zo van het roken dat ik in een keer en zonder hulpmiddelen kon stoppen. Jij kunt je er nog bij inbeelden hoe de rook en de teer ook in de navelstreng komt en hoe dat kleine lijfje in wording ermee wordt gevuld. Super cofronterend, maar als je het heel levendig voor je probeert te zien, ben je vast zo van het roken af. En dan zie je het ook als een bevrijding en niet als een straf.
  • Rapporteren
Gina87
24 dagen geleden
Reactie op Jazebel
Hier ook een roker. Wat mij helpt is wachten, realiseer je dat wanneer je trek hebt de trek ook weer over gaat. Ik heb een stoppen met roken app, dat werkt ook goed. Wanneer je trek hebt afleiding zoeken, opruimen, schoonmaken, bewegen, op een wortel kauwen enz. Succes!
Heb/doe precies hetzelfde, werkt bij mij ook! Paar opwellingen dat ik het moeilijk heb, dan ben je zwak.. maar als je dan wat anders gaat doen..gedachte verzetten.. dan ben je achteraf blij dat je het niet gedaan hebt. Ik denk ook vaak ja wat schiet ik op met die ene sigaret, wil ik daarna nog meer en nog meer.. dus kan het maar beter helemaal niet doen. Succes!
  • Rapporteren
joulz
24 dagen geleden
Ook hier nu 5 weken zwanger en altijd een flinke roker geweest! Heb het er ook best moeilijk mee! Wat bij mij hielp (rook nu niks meer) is denken wat elke haal van mijn sigaret met ons kindje deed. Daar werd ik zo naar van dat ik het gemis en piekmomenten nu kan opvangen met dat idee, waardoor de trek weer verdwijnt. Succes in ieder geval 😀
  • Rapporteren
MRB92
22 dagen geleden
Hoihoi Hier ook een roken (ex-roker) Vorige jaar heb ik 2 miskramen gehad , achter elkaar toen de tijd ben ik blijven roken en heb daar nog altijd spijt van, als je blijft roken is de kans op een miskraam groter. En natuurlijk hoeft dat niet persee zo te zijn dat je een miskraam krijgt door het roken, maar ik heb het mezelf altijd kwalijk genomen (nu nog steeds) Vorige maand heb ik het roer omgegeooid en ben van de ene op de andere dag gestopt met roken en ja het is heel moeilijk maar ik weet waarvoor ik het doe! Nu opnieuw zwanger 4 weken en 5 dagen(hoera!!). Wat mij nu op de been houd is dat ik niet weer door de hell wil gaan zoals vorig jaar, elke keer als ik trek heb ik een sigaret ga ik wat anders doen, stofuizgen, buiten rondje lopen, en naar plekken waar je niet mag roken, ook dat werkt voor mij goed! Mijn vriend is ook samen met mij gestopt en dat geeft ook veek steun. Praat er met mensen over, het helpt echt. Ik wens je heel veel succes toe, ik weet het is moeilijk maar je kan het! Denk aan de kleine ❤
  • Rapporteren