7 Reacties
5 jaar geleden
Hoi,
Geen idee of het hetzelfde is, maar dat denk ik niet gezien jouw topic titel specifiek is. Maar ik kreeg na 2 weken last linksonderin mn rechter borst richting mn borstbeen. Ook de huisarts naar gevraagd en zij gaf aan dat t overbelasting was van de spieren. Ik maak nu zulke andere bewegingen en door de keizersnede zit/lig je meer.
Na een week was t bij mij weg.. had ook iets gelezen over Tietze. Maar dat is t dus niet bij mij.
Ik had er met name last van als ik diep inademde en op mn rechterzij liggen. Maar jij hebt dit dus ook al langer.. vervelend hoor. Ik vond bovenstaande al irritant.
Helaas geen tips. Maar wil je wel sterkte wensen.
5 jaar geleden
Hallo,
Ik heb het syndroom van Tietze, bij mij voelt het alsof ik een hartaanval krijg. Het is als het ware een ontsteking aan het kraakbeen van de ribben, waardoor het ademhalen bemoeilijkt wordt en hierdoor flinke steken krijgt. Probeer rustig door je neus te ademen en op de ademhaling te letten.
5 jaar geleden
Reactie op Ilona-30
Hallo,
Ik heb het syndroom van Tietze, bij mij voelt het alsof ik een harta ...
Wow dat klinkt heel eng eigenlijk.. heb je dat vaak?
5 jaar geleden
Ik heb ook het syndroom van Tietze. Al een lange tijd. Het is erg pijnlijk inderdaad. Bij mij helpt het soms om paracetamol te slikken maar verder kan je er volgens mij niet zo veel tegen doen..
5 jaar geleden
Vervelend!! Ik heb ook het syndroom van Tietze. Tijdens mijn zwangerschap heb ik het 1x heel heftig gehad, bij mij hielp toen paracetamol en een kruik. Een aantal jaar geleden heb ik er ook last van gehad en mijn huisarts wijtte het toen aan stress maar een verandering van houding of letterlijk je baarmoeder/baby die tegen je ribben aandrukt kan er ook voor zorgen dat je klachten toenemen. Ik kan me voorstellen dat een bevalling hier ook mee te maken heeft?! Rustig aan doen en sterkte!!