30 Reacties

4 jaar geleden

Hier helaas hetzelfde. Dus ben ook benieuwd naar tips van anderen!

4 jaar geleden

Same 😫

4 jaar geleden

Hoeveel tandjes heeft hij? De mijne maar 2, dus zo klaar 😛. Mijn oudste had er 8 met 1 jaar, dus poetste ik wat langer. Mijn truucjes: - liedjes zingen - in de spiegel laten kijken en dan poetsen - om ste beurt poetsen - tandenborstel in de mond en er dan snel weer uit. Mijn zoon houd van afpakspelletjes. Dit veroorzaakt vaak een giechelbui.

4 jaar geleden

Oh hier ook een drama🙈 ik heb een vinger tandenborstel en probeer het zo... maar dan nog lukt het niet goed😅

4 jaar geleden

Hier werkt liedjes zingen heel goed.

4 jaar geleden

Oh echt een ramp hier, alsof we hem god weet wat aandoen! Verschillende houdingen geprobeerd, liedjes zingen, soms helpt het als dochter hem last lachen maar is maar voor ,2 sec...ik zie er elke avond tegenop

4 jaar geleden

Ik weet niet of mijn tips helpen, onze meid vind het fantastisch om haar tandjes te poetsen en heeft dat altijd al gevonden. Misschien komt het hierdoor, misschien hebben we gewoon geluk. Wij doen: Vast moment in avondroutine Tandpasta die ze lekker vind (kruidvat eigen merk) Tandenborstel die zelf vast mag houden Ze mag bij papa op schoot zitten, dan mag ze meehelpen met tandpasta op de borstel doen, en dan gaat papa eerst de tandjes goed poetsen en daarna mag ze zelf poetsen. Terwijl zij bezig zijn, poets ik ook mijn tanden. Ze kan dus zien dat ik het ook doe, en ze doet mij heel erg na. Ze is dus ook echt al poetsbewegingen aan het maken als ze zelf mag poetsen! En ze vind het enorm leuk, helemaal blij en trots als ze net zoals mama poetsbewegingen maakt. Maar wat ik zeg, het is altijd al makkelijk gegaan, toen we net begonnen sabbelde ze de tandpasta van de borstel af 🙈 Misschien is het een goed idee om op een ander moment en plek te proberen een nieuw ritme aan te leren?

4 jaar geleden

In bad laten tandenpoetsen wil wel eens helpen

4 jaar geleden

Reactie op mirthe84

In bad laten tandenpoetsen wil wel eens helpen
Oja en ik heb me laten vertellen dat het er het eerste jaar vooral om gaat dat de tandpasta enigszins in aanraking komt met de tanden en dat t verder een positieve ervaring wordt. Misschien geeft dat wat rust. Dan kun je je kind dus lekker zelf laten aanmodderen en dan is t eigenlijk al goed.

4 jaar geleden

Hier gaat t ook met al die tips niet echt. Ze wordt er helemaal onrustig van en wil de tandenborstel steeds afpakken. Heb ook begrepen dat je niet perfect hoeft te poetsen zoals mirthe84 zet, dus laat haar ook vaak zelf een beetje kauwen. En soms "napoetsen" op t verkleedkussen, dat accepteert ze soms.

4 jaar geleden

Hier was het altijd feest, maar sinds een maand drama. Tot nu toe is het enige dat een beetje helpt, dat ze ondertussen mijn tanden mag poetsen. Dus ik doe mijn eigen tandenborstel in mijn mond en terwijl ik haar tanden poets, ‘poetst’ zij de mijne. Dan nog mag ik telkens maar 2 sec per keer poetsen, maar dat is beter dan niks! Toen het eerder moeilijk was, hielp het al als ik tegenover haar mijn eigen tanden poetste (ondertussen poetste mijn vriend haar tanden), dan was spiegelen al genoeg.

4 jaar geleden

Hier ook drama. Hij vindt de tandpasta heerlijk en wil het graag zelf doen. Ik wil hem uitleggen dat ik eerst poets en daarna hij maar dat snapt hij nog niet. Hij probeert steeds de tandenborstel uit mn handen te pakken en plakt zn lippen strak en dan kom ik zn mondje niet in 😂 uiteindelijk lukt het wel om een beeeetje te poetsen maar leuk is het niet

4 jaar geleden

Reactie op Alsklinga

Hoeveel tandjes heeft hij? De mijne maar 2, dus zo klaar 😛. Mijn oudste ha ...
Hij heeft er al 8! Heb inderdaad al jouw trucjes ook al geprobeerd, maar helaas zonder resultaat.

4 jaar geleden

Reactie op MerelSimone

Hier was het altijd feest, maar sinds een maand drama. Tot nu toe is het en ...
Ik doe dit ook 😂 hilarisch!

4 jaar geleden

Reactie op Daphne-2021

Ik doe dit ook 😂 hilarisch!
Ik heb dit net geprobeerd en het ging al een stuk beter, zonder het krijsen in ieder geval haha. Bedankt voor de tip 🙏

4 jaar geleden

Reactie op MerelSimone

Hier was het altijd feest, maar sinds een maand drama. Tot nu toe is het en ...
Dit geprobeerd. Werkte voor mij totaal niet. Hij wilde perse mijn (elektrische) tandenborstel in zijn mond stoppen. Ik probeerde hem het ‘spelletje’ uit te leggen maar lukte niet… nog meer drama. Hij was ontroostbaar hahah. Helaas! Fijn dat het bij anderen wel werkt.

4 jaar geleden

Reactie op sevem

Dit geprobeerd. Werkte voor mij totaal niet. Hij wilde perse mijn (elektris ...
Sevem, wij hebben ook een elektrische maar die verstop ik, ik heb een gewone tandenborstel voor volwassen zonder tandpasta, deze gebruik ik alleen als wij samen tanden poetsen. Ik doe het met name onder de douche, dan is ze meer gefocust! Misschien dat even proberen, vooral veel aaaah zeggen helpt met dat ze zelf haar mond open doet! Een beetje aanmoedigen mag best, als het maar een fijne ervaring is en geen strijd! De ene dag gaat beter dan de andere, succes mama!

4 jaar geleden

Brush-Baby BabySonic Elektrische tandenborstel voor baby's en peuters | Eerste tanden | 0-36 maanden | LED-licht, zachte trillingen, 2-min-timer & zuigvoet | Inclusief 2 borstelkoppen & 1 AAA-batterij https://www.amazon.nl/dp/B00FGUUW16/ref=cm_sw_r_apan_i_KNV7BNX0AAPDWDT0FM5T?_encoding=UTF8&psc=1 Dit was de oplossing bij ons.

4 jaar geleden

Reactie op Daphne-2021

Sevem, wij hebben ook een elektrische maar die verstop ik, ik heb een gewon ...
Dit doen wij ook idd. Mn dochter poetst mijn tanden met een zelfde tandenborstel als zij heeft maar dan een andere kleur. Zo is de nieuwsgierigheid naar een ander soort tandenborstel er ook niet. Soms wil ze haar mond niet open doen, ook niet als ik aah zeg. Maar als ik dan mijn mond dicht doe terwijl ze mijn tanden wil poetsen zegt ze aah tegen mij en gaat haar mondje weer open en kan ik weer eventjes poetsen tot ze dr mond weer dicht houdt en dan doe ik weer het zelfde. En we herhalen dit meerdere keren zodat ik toch een aantal keren kort der tandjes kan poetsen.

4 jaar geleden

Mn dochter heeft tanden poetsen altijd erg leuk gevonden. Tot 2 of 3 maanden terug. Drama, niet willen en gillen als of dr iets verschrikkelijks wordt aan gedaan. Ik heb haar tandjes vanaf het begin altijd op de commode/verschoonkussen gepoets. Ze ging gewoon liggen en ik kon der tandjes altijd heel makkelijk poetsen en na dat ik dr tandjes had gepoetst mocht ze altiid zelf ook even poetsen. Op een geven moment wilde ze alleen nog maar zelf poetsen en mocht ik niet meer poetsen. We zijn toen begonnen met 2 tandenborstels, zij een vast houden en ik met de andere poetsen. Dat ging toen ook gewoon goed. Toen had ze weer even dat ze niet zo graag wilde en toen zijn we er liedjes bij gaan zingen. Tot 2 a 3 maanden geleden ze begon met vreselijke drama te maken, gillen, huilen, weg duwen, weg slaan etc. Nu poets zij mijn tanden terwijl ik haar tanden poets. Als zij haar mondje dicht houdt dan doe ik mijn mond ook dicht en dan doet ze hem altiid weer open omdat zd aaah tegen mij zegt omdat ze wil dat ik mijn mond open doe en dan kan ik weer even poetsen als ze dr mondje dan weer dicht doet, doe ik dit ook weer. En zo herhalen we dit meerdere keren.