28 Reacties
5 jaar geleden
Ik doe hbo, wij verwachten ons eerste kindje en ik weet nog niet precies hoe het gaat lopen. Ik ben bezig met mijn minor nu en als de baby er is moet ik alleen nog een stage lopen en afstuderen...
Ik denk niet dat het makkelijk is maar haalbaar is het vast wel. Succes en bedenk je echt goed waar je in springt. Is nu de juiste tijd of wacht ik tot het kindje ouder is? Bij hbo krijg je veelal geen salaris... wil en kan dat de komende vier jaar?
Overweeg gewoon alles succes!
5 jaar geleden
Ik doe de zij-instroom van de Pabo. Dat betekent dat ik als leerkracht werkzaam ben in het speciaal onderwijs en daarnaast de pabo volg om mijn bevoegdheid te behalen. Nu werk ik 4 dagen en studeer 1 dag. Dat is me wat teveel wanneer ik bevallen ben, dus dan ga ik 3 dagen werken en 1 dag studeren.
We zullen zien of het haalbaar is. Het is maar voor 2 jaar, dat scheelt... ☺️
5 jaar geleden
Ik heb een vaste baan maar wou wat stapjes hoger. Heb vorig jaar een pre-master gedaan voor ontwikkelingspsych en ben dit jaar begonnen met de master. Het voordeel van corona is nu voor mij dat bijna alles online te volgen is. (Nadeel? De rug is een grote bende op het moment)
Ik heb me ael voorgenomen om niet teveel te stressen over de studie dit jaar, wat ik haal is mooi meegenomen de rest bewaar ik voor volgend jaar of het jaar erop.
Van mijn leidinggevende niks dan steun. Ik zal ook daar mijn stage kunnen lopen.
Ik ben ook erg benieuwd hoe de combo van werk studie en kind gaat lopen. Maar het duurt zolan als het moet duren
5 jaar geleden
Hoi,
Spannend om te gaan wisselen qua baan.
Zal wel even knokken worden maar met een goeie motivatie en doorzettingsvermogen moet dat je zeker gaan lukken👍😃
Ik ben zelf gastouder geworden, dus lekker bij mij thuis kindjes opvangen. Heb geen oppas nodig voor eigen kindjes (ben ook zwanger van de 3de) en ook wanneer ze ziek zijn ben ik gewoon thuis.
Ideaal maar ja dat is natuurlijk ook een beroepskeuze die je moet liggen. Ik vind dit in ieder geweldig.
Succes!
5 jaar geleden
Reactie op Ilyya
Was je dan werkzaam als leerkracht zonder diploma? Of begrijp ik het verkee ...
Nee...ik heb zelf SPH gedaan en werkte in de jeugdzorg. Als zij-instromer krijg je een tijdelijke bevoegdheid om voor de klas te staan en in die tijd kun je je officiële bevoegdheid halen. Om het zij-instroomtraject van de pabo te doen, moet je wel minimaal al over een hbo-diploma beschikken. Je solliciteert ook als zij-instromer en de opleiding wordt vanuit je werk geregeld.
5 jaar geleden
Reactie op HoneyXx
Ik doe hbo, wij verwachten ons eerste kindje en ik weet nog niet precies ho ...
Het voelde even net alsof ik dit zelf had geschreven 😳 ik ben op dit moment ook bezig met mijn minor en begin soms toch wat stress te krijgen dat ik beval voordat mijn minor is afgelopen.. heb jij dit ook?
5 jaar geleden
Ik heb een peuter in huis, ben zwanger van de tweede, werk drie dagen per week in het onderwijs én ik ben aan het afstuderen. Eerlijk? Ik vind het echt heel pittig.
Wat mij helpt is een schema met strak afgebakende tijden om te studeren. En die uren zit ik in de bieb, want thuis is er altijd wel afleiding in de vorm van kind en/of huishouden. Of van de tv, trouwens 😅
5 jaar geleden
Ik doe een opleiding naast mijn werk en zal dit ook blijven doen na de bevalling, Het scheelt denk ik wel dat ik zzp’er ben en daarom makkelijker een tijdje iets rustiger aan kan doen qua werk als het even teveel wordt.
Als je gemotiveerd bent zou ik het gewoon doen, anders wellicht in een iets lager tempo!
5 jaar geleden
Ik heb een thuisstudie hbo niveau schuldhulpverlening maar de laatste 4 a 5 weken komt er niks binnen blijft het helaas niet hangen dus heb het even gelaten voor wat het js.
5 jaar geleden
Reactie op riek_r
Ik doe de zij-instroom van de Pabo. Dat betekent dat ik als leerkracht werk ...
Ik doe precies hetzelfde :-) ik ga na mijn bevalling naar 3 dagen werken:) waarbij ik 2 dagen voor de klas sta en de luxe vanuit werk heb gekregen om de 3e dag op school nog aan de opdrachten te werken (en invallen waar nodig) dag 4 idd naar school:) waar volg jij je opleiding?
5 jaar geleden
Reactie op Charlie089
Ik doe precies hetzelfde :-) ik ga na mijn bevalling naar 3 dagen werken:) ...
Leuk zeg! Werk je ook in het speciaal onderwijs?!
Ik sta na mijn verlof 3 dagen voor de klas en daarnaast heb ik ook de luxe om 1 dag in de week te werken aan mijn opdrachten. Aangezien ik op woensdagochtend werk en ‘s middags/‘s avonds naar school ga, komt dat in totaal op 4 (lange) dagen en 1 dag ‘helemaal’ vrij. Dat betekent wel dat ik maar 3 dagen opvang hoef te regelen. Voor mijn thuis-studeer-dag hoeft dat niet.
Ik volg de opleiding aan Hogeschool Leiden. Ben net gestart (in mei), dus ben nog wel even bezig. En jij?!
5 jaar geleden
Reactie op riek_r
Leuk zeg! Werk je ook in het speciaal onderwijs?!
Ik sta na mijn verlof 3 d ...
Leuk zeg! Ik heb zo mijn assessment op Leiden:) ik zou namelijk eerst tot en met september reizen in Bali met mijn vriend. Hierdoor begin ik in November. Nog tips voor het assessment? ik zit niet op het SBO maar wel op een school in een achterstandswijk waar de kinderen meer les in NL etc krijgen! Ik ga dan woensdag naar school, dinsdag werk ik aan de opdrachten op school, donderdag en vrijdag voor groep 4:)
5 jaar geleden
Reactie op Charlie089
Leuk zeg! Ik heb zo mijn assessment op Leiden:) ik zou namelijk eerst tot e ...
Leuk! Succes straks! Zeg gewoon alles wat je denkt en vindt en onderbouw je keuzes, dan is het al snel goed. En wees enthousiast. Dat ze echt het idee krijgen dat je er zin in hebt.
Ik ga juist in november voor een halfjaar ‘met verlof’ van de opleiding. Dat start ik in mei weer. Hoe doe jij dat dan?!
5 jaar geleden
Reactie op riek_r
Leuk! Succes straks! Zeg gewoon alles wat je denkt en vindt en onderbouw je ...
Dat ga ik dus nog even overleggen, maar ik loop bij start van de opleiding al 5 maanden stage op de school waar ik ook ga werken:) dus die wil ik dan inzetten voor de lesuren en kijken of ik tijdens mijn verlof wel online lessen kan volgen etc :-) heb super lieve schoonouders en vriendinnen en partner die mij hierbij gaan helpen en ondersteunen! Misschien kunnen we elkaar op den duur zelfs helpen! Zou leuk zijn. 🤞
5 jaar geleden
Reactie op Ilyya
Was je dan werkzaam als leerkracht zonder diploma? Of begrijp ik het verkee ...
Je zou ook kunnen nadenken om eerst onderwijsassistent via een thuis studie te doen en zo door middel van een toets de zij instroom in te raken. Ik heb de boeken voor die toets in huis:)
5 jaar geleden
Reactie op Charlie089
Dat ga ik dus nog even overleggen, maar ik loop bij start van de opleiding ...
Ik hoopte ook online lessen te volgen tijdens mijn verlof, maar zoals mij verteld is, kan dat helaas niet. Dit omdat je officieel bij DUO verlof aanvraagt, zodat je die ‘gemiste’ maanden aan het einde van je studie extra krijgt. Dus tot november doe ik nu zoveel ik kan. En daarna neem ik lekker een halfjaar ‘vrij’. 😉 Dan ga ik vanaf mei gewoon weer verder en doe er aan het einde wat langer over.
Ik heb helaas ook niemand om mij heen die me extra kan helpen, dus ben echt afhankelijk van de opvang en mijn vriend. Maar we redden het wel! 😉