4 Reacties

3 jaar geleden

Eerst beginnen met spelen ernaast en er op. Poppen/knuffels er op. Daarna gewoon eens met luier aan een boekje lezen. Zodat er geen angst meer is. Hier zijn de boekjes van Bobbi erg populair, dus Bobbi op op het potje lezen wij veel voor. 2e dochter wil alleen liever al op de grote wc omdat oudere zus dat ook doet.

VRIEND

3 jaar geleden

Kan je kindje al praten, begrijpen?

3 jaar geleden

Ja ze geeft heel soms aan dat ze moet poepen en vaak geeft ze het aan als ze gepoept heeft. Ik zeg dan vaak: ga maar snel op het potje zitten, terwijl ik dan een schone luier pak. Verder als ik zelf naar de wc ga, of haar zus zet ik haar ook op de wc en steeds vaker komt er dan een plasje. Plassen kan ze nog niet goed aangeven, maar de associatie met de wc komt zo wel.

3 jaar geleden

Vooral eerst interesse creëren als dat er nog niet is. Bij ons staat het potje al lang in zicht, gaat er soms op zitten met kleren aan en doet dan pssssjt alsof hij plast. Hij kijkt ook vaak als wij naar toilet gaan en gebruiken wasbare luiers dus als de kaka in de wc uitgekapt wordt kijkt hij mij. Verder op vaste momenten op potje zetten, bvb na slaapje, eten,... Geen druk, komt wel.