15 Reacties
5 jaar geleden
Alle regels? Vrouw, lieve schat, nee. Volg je Hart! Niet het boekje. Die van ons is 4 maanden. En Elke avond wacht ik tot die aangeef dattie moe is, en laat ik m in mijn armen in slaap vallen. En ja de ene keer is het gelijk... Gister avond heb ik er een uur over gedaan, en toen ik m in bed legde, werdtie wakker en Kon ik opnieuw beginnen. Vandaag gaan winkelen (volgende week wordt ie gedoopt, en mijn vriend en ik moesten alle2 nog een outfit 🤦♀️) en duurde het een half uur, met mopperen en huilen.. Uiteindelijk met een klein flesje slieptie zo.... (hij heeft vandaag maar 4 flessen op ipv 5, 2e tandje is gisteren doorgekomen, dus drinkt even lastig)
Volg je Hart lieve schat. En soms is het zwaar, en soms moet je huilen, maar je hebt er Al 2 door Heen geholpen, deze 3e gaat je ook lukken❤️ succes mama!
5 jaar geleden
Lieve mama, wat lastig. Wij hebben er maar 1, dat maakt het denk ik makkelijker om de 'last' te delen. Niet vaak, maar af en toe wel, is ze lastig in slaap te krijgen en dan doen we om en om een kwartier troosten en knuffelen en wiegen tot totdat ze in slaap valt. De frustratie die dan toch boven komt na een tijdje ebt dan bij de 1 weer weg, zodat ze het niet meekrijgt en toch rustig wordt.
Als we op pad zijn geweest is het altijd moeilijk met slapen, dus dan zijn we langer bezig met troosten en knuffelen. We hebben nu ook een Zazzoo knuffel gekocht met een hartslag geluid en een regen geluid. Die gaat aan als ze huilt en na tien minuten stopt hij vanzelf.
Ik hoop dat je goede tips krijgt.
5 jaar geleden
Heel herkenbaar jouw verhaal! Wij zijn begonnen met haar in bedje te troosten en niet meer op te pakken en te wiegen. We kwamen er achter dat dit eigenlijk méér onrust met zich mee bracht voor haar. Meer prikkels dus. Daarvoor krijste ze in bedje, we namen haar op en na 2 seconden ging ze nog harder krijsen. Nu ga ik naast haar liggen (bed met cosleeper), heel dichtbij met mijn arm over haar romp en beentjes. En dan sus ik haar terwijl mijn andere hand op haar hoofdje ligt. Zo wordt ze rustig en valt ze na een 10 à 20min in slaap. Terwijl het daarvoor soms van 16u30 tot 1u snachts kon duren 😭 Ze viel toen van totale uitputting in slaap. Na 1 dag haar in haar bedje te blijven troosten is de rust weer teruggekeerd. Nu kan ik haar soms al in bed leggen zonder dat ze huilt... niet dat ze beter of langer slaapt nu, maar het is niet meer zo een gevecht. ik heb echt geen idee of het voor jullie zou werken, maar voor ons was het een verademing. Ik wil haar ook niet laten huilen. Ze is nog zo klein 😔
5 jaar geleden
Reactie op Joyce0031
Alle regels? Vrouw, lieve schat, nee. Volg je Hart! Niet het boekje. Die va ...
Dank je wel. Wat leuk dat jullie kindje gedoopt wordt. Die van ons wordt 13 juni opgedragen in onze kerk.
5 jaar geleden
Reactie op Jan En Suzanne
Lieve mama, wat lastig. Wij hebben er maar 1, dat maakt het denk ik makkeli ...
Dank je wel! Ik ga googlen op Zazzoo knuffel.
5 jaar geleden
Reactie op Maria87-3kids
Dank je wel! Ik ga googlen op Zazzoo knuffel.
Sorry, het is Zazu. Wij hebben de Liz :)
5 jaar geleden
Reactie op E_V_P
Heel herkenbaar jouw verhaal! Wij zijn begonnen met haar in bedje te troost ...
Pfff klinkt ook als heel veel werk. Fijn dat het nu beter gaat bij jullie. Onze zoon slaapt naast mij, in zijn ledikant. Ik kan het proberen 👍🏽
5 jaar geleden
Wat bij ons meestal helpt is om hem na de fles van 1900 uur in zijn romper mee te nemen naar ons bed. Daar ligt hij dan met zijn voetjes tegen het hoofdeinde aan waar hij nog even lekker tegenaan kan schoppen. Ondertussen "bespreek" ik met hem de dag en kletsen we lekker samen. Als hij dan aangeeft echt moe te zijn neem ik hem mee naar zijn kamertje, masseer hem met babyolie en leg hem in zn bedje. Sinds wij dit bedritueel toepassen, slaapt hij (meestal) gelijk lekker in. Niet altijd helaas, terwijl ik dit typ, ben ik al letterlijk 20 keer teruggelopen. Als hij wel gaat huilen laat ik hem 30 seconden huilen om dan naar zijn kamertje te gaan en te troosten. Ben voor mijzelf gaan turven hoe vaak ik terug moet. Soms lijkt het heel vaak en is het uiteindelijk maar 5 keer.
5 jaar geleden
Reactie op MamavanTG
Wat bij ons meestal helpt is om hem na de fles van 1900 uur in zijn romper ...
Klinkt gezellig dag kletsen. Misschien zou het helpen om hem op zijn eigen kamertje te leggen inderdaad. Turven is ook een goede tip 👍🏽
5 jaar geleden
Helaas geen tips want mijn zoontje valt aan de borst in slaap savonds en overdag moet ik ook veel wiegen. Maar ik weet niet hoe lang je hem savonds wakker houdt voor het slapen? Hier werkt het om hem iets langer (2 uur) wakker te laten en dan slaapt hij redelijk snel aan de borst. Maar zoals gisteren zijn we naar de Ikea geweest voor bedtijd en duurde het ook een uur..
Het is niet makkelijk he. Lijkt me zo fijn dat je je kindje kan neerleggen in bed, welterusten en hij valt in slaap 🙈
Ik begrijp hoe zwaar het is. Ik probeer maar te denken hij heeft het nu nog nodig en het komt vanzelf wel. Maar het mag nu wel gaan komen 😅 na de regressie ga ik wel beginnen met troosten in zijn bedje en dit proberen vol te houden.
5 jaar geleden
Reactie op Iris9094
Helaas geen tips want mijn zoontje valt aan de borst in slaap savonds en ov ...
Dank je voor de tips. Alles draait om het ‘ritme’ van de baby. Dus wanneer wij weg gaan, altijd na een voeding en met schone luier. Soms voelt het niet eerlijk tegen mijn andere kinderen, die hebben echt moeten inleveren op tijd met ons samen. Savonds probeer ik hem vaak wakker te houden tussen 2 voedingen bijv 17-19 uur en dan zou hij moe moeten zijn, maar helaas. Hij valt soms in slaap aan de borst, maar tijdens het boertje laten wordt hij weer wakker. Niet laten boeren is geen optie, dan krijgt hij erg last van reflux.
Soms zie ik het. Hele rustige kindjes die vanzelf in slaap vallen in de box. Het lijkt utopie. Maar door het slechte slapen raakt je kleintje ook over zijn toeren, wat zorgt voor nog minder vaste slaap. Je hebt gelijk. Het komt echt goed, ooit.
5 jaar geleden
Ik herken veel van jouw verhaal in mijn dochter van 4,5 maand. Ik ben een maand terug begonnen aan het boek droomritme en dit heeft echt goed gedaan. Ik houd de maximale wakkertijd aan en sindsdien heeft zij ook meer rust. Nog steeds blijft ze enorm alert en wilt zij niet altijd aan haar slaap toegeven maar ik pak het als volgt aan:
Signalen van moeheid is tijd voor bed (max 90 minuten na vorige slaapje)
Samen het gordijn dicht doen
Neerleggen en een doekje over haar ogen
Speentje geven
White noise aan
Tegenwoordig valt ze zo binnen een paar minuten in slaap. Wanneer ik (of anderen) haar te laat naar bed brengen is het meteen drama en duurt het een stuk langer. Als zij dan onrustig is wieg ik haar eerst tot zij rustig is en probeer het dan opnieuw en dit blijf ik herhalen.
Wie weet heb je hier iets aan...heel veel sterkte en hopelijk wordt het snel beter!
5 jaar geleden
Reactie op LovelyRose
Ik herken veel van jouw verhaal in mijn dochter van 4,5 maand. Ik ben een m ...
Dank je wel voor de tips. Ik ga het boek opzoeken. Helaas pakt onze man geen speen.
5 jaar geleden
Reactie op Maria87-3kids
Dank je wel voor de tips. Ik ga het boek opzoeken. Helaas pakt onze man gee ...
Het boek heet "baby in droomritme" voor de volledigheid :)
5 jaar geleden
Reactie op LovelyRose
Het boek heet "baby in droomritme" voor de volledigheid :)
Meteen gevonden! Thanks 👍🏽