21 Reacties

4 jaar geleden
Mijn zoontje zijn tongriempje is geknipt toen hij 8 dagen oud was. Ik woon in België dus kan je geen advies geven over waar je het kan laten knippen maar kan je wel zeggen dat het slechts een knipje is, wat een seconde duurt en waar ze niets van voelen. Dus eender welk ziekenhuis dat over zo'n speciale schaar beschikt kan dat volgens mij doen.
Onze zoon sliep soms al blokken van 5, 6u en sinds een week of twee max. 2, 3u. Het is heavy. Probeer misschien toch overdag wat bij te slapen?

VRIEND
4 jaar geleden
Reactie op Lauver333
Mijn zoontje zijn tongriempje is geknipt toen hij 8 dagen oud was. Ik woon ...
Bijslapen doe ik idd 2 uur in de ochtend na 08.00 mn man is nu thuis en hij zorgt bijna volledig voor onze peuter. Als hij begint met werken dan wordt het pas heavy met peuter erbij.. heb het gevoel dat hij nooit verzadigd is. Hij moet tussendoor vaak boeren logisch als hij zo vaak opnieuw aanhapt.. maar bv is niet leuk, eerder een hele strijd. Heb dat bij mn 1e heel anders ervaren.

4 jaar geleden
Ik kreeg ook Groningen als advies maar heb het laten doen door een KNO arts bij een “gewone” ziekenhuis in de buurt en ben zeer tevreden. Die doen het ook al tig jaren, zijn net zo ervaren en weten echt wel of er een indicatie is. Ik zou kiezen voor datgene wat haalbaar is voor jullie en niet te moeilijk doen.

4 jaar geleden
Aller eerst, respect voor jou/jullie! Bv loopt helaas niet altijd even makkelijk zoals we denken ☺️ hoe mooi en fijn het ook kan zijn, begrijp me niet verkeerd!!
Zelf heeft de verloskundige het bij ons gedaan, wel advies gekregen in Groningen voor check-up lipbandje (gelukkig was het niet nodig). Hier in de buurt ook geen mensen/KNO-arts die dit doen. Maar wel tevreden over Groningen (en meerdere mensen die ik ken)! Ook voor ons niet om de hoek, maar heb geen spijt dat ik het heb gedaan :).
Het tongriempje was inmiddels ook weer aangegroeid toen we in Groningen waren! Binnen een week 😱 Gelukkig nog kunnen "los masseren" we hebben toen oefeningen mee gekregen die helpen voor het herstel! Ook lactatiekundige kan met je meekijken voor het voeden, heel erg fijn vond ik dit.
Succes/sterkte ik weet hoe het is, volg je eigen gevoel waar het het beste is 😘
Maar om het te laten doen zou ik niet over twijfelen in ieder geval!
*Tip: daarna even bezoekje aan osteopaat? Onze dochter had verkeerd aangeleerd gedrag (compenseren van het drinken met te korte tongriem, zie info op de site van tongriemkliniek). Hierdoor strakke kaken. Nu 2x geweest en ik merk verschil. Ik durfde weliswaar weer een keer zonder tepelhoedje te voeden!! En weet niet of je het al doet/hebt geprobeerd. Om de pijn dragelijk te houden heb ik het met tepelhoedje gedaan. Weet alleen niet of je kindje dit wel wil gezien reactie op de fles 🤗

4 jaar geleden
Weetje zeker dat het daaraan ligt ? Bij mij het zelfde met de borst. En daarna met de fles omdat ze dan de tepel gewend zijn.
Alleen lag het bij ons eraan dat mijn dochtertje verborgen reflux heeft. Nu verdik ik haar voeding en gaat het prima.
Ook hier om de 2 a 3 uren voeding... zwaar he ? :(

4 jaar geleden
Reactie op HZT
Ik kreeg ook Groningen als advies maar heb het laten doen door een KNO arts ...
Ben ik het niet helemaal mee eens, ik kreeg als advies staas en bergmans in den Bosch voor klieven van lipbandje en tongriem, helaas zijn wij ook naar kno gegaan (ons meisje was nog geen 3 weken oud) lipbandje wel niet gedaan bleek niet nodig, moesten 10 dagen voor iedere maaltijd het tongriempje masseren zodat die niet weer vast zou groeien na 10 dagen telefonisch consult. Is het goed gegaan met masseren is het netjes geheeld, drinkt ze nu goed? Ja naar ons idee wel met de fles nog niet aan de borst(ons meisje had een sonde omdat ze dus niet kon drinken). Nou dat is Fijn om te horen.
Om als nog bij staas en bergmans te komen omdat we ontdekte dat ze dat ze toch weer wat problemen kreeg, tong uit mond en kwijlen tijdens drinken ook nog steeds niet der speen zelf kunnen vasthouden (11 weken was ze inmiddels), om er daar achter te komen dat er ook oefeningen gedaan moeten worden om haar te leren haar tong goed te gaan gebruiken en haar tong in haar mond te houden want hierdoor zou zelfs de kaak scheef door kunnen groeien. Wij krijgen nu goede na zorg van staas en bergmans.

4 jaar geleden
Reactie op Guppy89
Ben ik het niet helemaal mee eens, ik kreeg als advies staas en bergmans in ...
Ah vervelend hoe het is gelopen bij jullie..
Wij kregen van de KNO arts een folder met oefeningen meer die door een Lactatiekundige is opgesteld, dus de nazorg verliep bij ons anders. Het zou kunnen zijn dat niet elk ziekenhuis dit heeft.

4 jaar geleden
Wij hebben het in Groningen laten doen. De begeleiding en nazorg vond ik daar goed. Helaas heeft het allemaal niet voldoende geholpen en ben ik uiteindelijk alle voedingen gaan kolven en heb dat via de fles gegeven. Dat gaf heel veel rust en weer fijne voedmomenten. Dit was bij onze tweede. Bij de eerste en nu bij de derde gaat de bv goed.
Sterkte in deze pittige tijd!!

4 jaar geleden
Wat vervelend, knap van je dat je zo doorzet! Wij hebben het tong- en lipriempje laten laseren. De Lactatiedeskundige gaf aan dat dit in Groningen, Hoorn of Den Bosch goed gedaan wordt. Wij zijn zelf (afstand technisch) voor Hoorn gegaan. Ik vond de ervaring wel erg zielig voor mijn zoontje, maar merkte direct verschil. Mijn zoontje had er overigens op de dag zelf wel een beetje last van, daarna niet meer. Hij kan nu de tepel vasthouden en nu (5 weken later) ben ik super blij dat we het hebben gedaan. Borstvoeding gaat goed en mijn zoontje heeft veel meer energie en kracht om goed te drinken.
Succes!!

4 jaar geleden
Als het kan zou ik het laten laseren. Wij hebben het in Den Bosch gedaan en we zijn heel blij met het resultaat. Twee weken later kon ze krachtiger zuigen😌 meteen 5 minuten na de ingreep kon ze beter aanhappen 💪🏻 de fles ging ineens veel makkelijker. De borst was even oefenen samen.
Bij 7 weken moet je er rekening mee houden dat er ook al gewoontes zijn ingeslopen. Dat stieren aan de borst moet dus nog worden afgeleerd zodra de ingreep gedaan is.

4 jaar geleden
Ik woon in Apeldoorn en onze verloskundige had aangegeven dat er in Apeldoorn ook iemand zit, die is opgeleid door degene uit Groningen. Mocht je hier de info van willen, moet ik even mijn mail doorspitten 😊

4 jaar geleden
Herkenbaar, ik ben al vrij snel gaan kolven en heb de brede flessen van Dr browns https://www.bol.com/nl/p/dr-brown-s-options-anti-colic-bottle-brede-hals-fles-150-ml/9200000114317988?referrer=socialshare_pdp_androidapp
Voor het klieven een verwijzing naar de kno van het dichtstbijzijnde ziekenhuis vragen, duurde hier 2 weken dat ik terecht kon maar sinds dien gaat het super. Een meer ontspannen kind tijdens live bv maar ook met de fles doet hij het heel goed en is het binnen 30 minuten op, ik zat soms wel 2 uur met hem..
Succes!!

VRIEND
4 jaar geleden
Reactie op Ncv
Herkenbaar, ik ben al vrij snel gaan kolven en heb de brede flessen van Dr ...
Bedankt dames!!
Had vandaag toevallig een telefonische afspraak met de kinderarts. Die zegt idd ook dat ze het in het ziekenhuis doen, dus verwijzing gevraagd nu.. kolven doe ik al, vandaag had ik zelf een afspraak en de kleine was met m’n man. Hij heeft een uur over de fles gedaan.. dus dat gaat ook niet geheel vlekkeloos. Hoop dat klieven wat rust geeft

4 jaar geleden
Reactie op fibm8
Bedankt dames!!
Had vandaag toevallig een telefonische afspraak met de ki ...
Klieven in het ziekenhuis door een KNO arts is wel iets anders dan met een laser of elektrotoom.
Ik heb hele goede ervaringen in Leiden. Hier kan je er alles over lezen https://blinkblink.nl/tongriem-team/

4 jaar geleden
Bij mijn zoontje is het in de kraamweek door de vk gedaan, die had daar papieren voor