19 Reacties

4 jaar geleden

Jaa mijn zoontje is 15 maanden en doet het nu ook al 2 maanden. Opeens zag ik hem een keer op de 4e trede terwijl ik idd ook schoenen aan het aantrekken was en schrok ik me kapot. Hij klimt vanuit kruip houding, geen idee of het kwaad kan heb daar eigenlijk nooit bij stil gestaan. Maar het lijkt hem goed/makkelijk af te gaan hij klimt zelfs verder naar zolder dus ik laat het vaak wel gebeuren.

4 jaar geleden

Hier ook klimmen. Ja weet het ook niet of het kwaad kan want het is best hoog. Ik schrok ook heel erg. Had het niet verwacht dat hij dat nu al zou gaan doen.

4 jaar geleden

Op zich prima. Maar is vooral heel erg opletten. 😅 Onze man is ook zo op trede 2🙈

4 jaar geleden

Oh mijn dochter vind het helemaal geweldig, ze klimt al de hele trap op naar boven🙈 natuurlijk alleen als we erbij zijn😅

4 jaar geleden

Ik denk niet dat het kwaad kan, zo leren ze het toch? In onze tuin is een klein trapje en hij kruipt zo omhoog.

4 jaar geleden

Een kind beweegt wat hij kan. Het enige gevaar is een fout maken en naar beneden stuiteren. Dus hou ze goed in de gaten 👀. Mijn oudste zoon was verliefd op elke trap, het kon niet hoog genoeg, hij vond het geweldig. Wij lieten hem ook altijd gaan, maar stonden er wel altijd achter. Ik had liever dat hij veel oefende en één van ons er bij was, voor het geval ik er een keer niet bij ben (logeren bij opa en oma bijv). Mijn jongste van 14 maanden heeft met 13 maanden trappen beklimmen ontdekt, maar na 4 treden vind hij het wel genoeg inspanning 🤣.

4 jaar geleden

Onze zoon doet dit ook al een tijdje. Snel traphekjes geplaatst. Alleen de trap naar de zolder moet nog.. Vandaag klom hij ineens op de bank van de loungeset 🙈

4 jaar geleden

Onze dochter vindt het ook super! Klimt hememaal alleen naar boven (met mij erachter).wij zijn gelijk gaan oefenen met achterwaarts naar beneden. Had ze na 2x door.

4 jaar geleden

Klimmen is heel goed voor de krachtontwikkeling. Onze dochter moet van de fysio de bank opklimmen, maar weigert nog ;). Dus geen zorgen denk ik. Tenminste, zolang hij niet naar beneden stuitert

4 jaar geleden

Onze dochter kan ook al helemaal naar boven, we laten dit dan ook toe! Wel onder toezicht natuurlijk, zodat ze niet valt!

4 jaar geleden

Fijn om te lezen dat het geen kwaad kan. Wij zijn er altijd bij en hij klimt echt helemaal naar boven.

4 jaar geleden

Hier laat ik hem altijd zelf de trap op lopen. Hij vind het leuk en ik vind het heerlijk dat ik hem zelf niet meer hoef te tillen met 34 weken zwangerschap😁 ik loop er wel nog altijd achter. Alleen laat ik hem dit niet doen en zijn de traphekjes gewoon dicht.

4 jaar geleden

Nooit bij stil gestaan of het kwaad kan voor zijn lichaam. Hij klimt al sinds vorig jaar de trap op, obv 1 van ons. Naar beneden wacht ie keurig tot wij er zijn en wordt liever getilt(kan ook zelf de trap af). Traphekje nog niet nodig gehad.

4 jaar geleden

Reactie op Stoofpotjekip

Onze dochter vindt het ook super! Klimt hememaal alleen naar boven (met mij ...
Hoe pak je dit aan? Onze dreumes wil alleen naar boven klimmen🙈

4 jaar geleden

Reactie op Bak5

Ik loop sta heel dicht achter haar en ik houd mijn handen dichtbij haar.

4 jaar geleden

Onze zoon vindt dit ook fantastisch en is 14,5 maand. We begeleiden het altijd en naar beneden tillen we hem gewoon.

4 jaar geleden

Reactie op Bak5

Ja klopt, dat vindt ze ook leuker en is makkelijker. Ik heb haar beentjes begeleid naar de trede onder haar. En dan ook haar handjes verzetten. Maar omhoog kon ze zelf. Dit moest ze echt leren.

4 jaar geleden

Onze zoon klimt het liefst achter elkaar alle trappen op naar boven (we hebben 3 trappen in huis). Laatst deed hij het niet kruipend maar staand, meteen met z'n voet op de volgende trede ipv z'n knie. Lijkt me overigens echt geen kwaad kunnen hoor, alleen maar goed voor de ontwikkeling!

4 jaar geleden

Ze is gek op de trap, we hebben mazzel dat we die niet in huis hebben, dan bleven we bezig ;) wat we wel hebben is een grote trap in het appartementencomplex, klimt ze helemaal tot de 4e verdieping en dan teleurgesteld dat er niet nog een verdieping is.