6 Reacties

5 jaar geleden

Hoi, ik heb een proteïne s deficiëntie en mag dus niks met hormonen. Ik gebruik maar condooms, enige andere optie is koper spiraal.

5 jaar geleden

Reactie op Marina_

Hoi, ik heb een proteïne s deficiëntie en mag dus niks met hormonen. Ik geb ...
Oh daardoor heb ik dus een verhoogde kans op trombose als ik iets neem met hormonen

5 jaar geleden

Ik heb genetische aanleg tot trombose en ik heb een Mirena spiraal. Anticonceptie zoals de pil zijn inderdaad geen optie dan. Omdat de hormonen bij het Mirena spiraal heel lokaal zijn mag dat wel. Ik zou gewoon wat advies aan je gyneacoloog vragen, die kunnen je alle mogelijke opties geven. Heel tevreden van de spiraal trouwens.

5 jaar geleden

Ik heb 5 jaar geleden trombose gehad door de pil. Heb sindsdien een koper spiraal en bevalt prima! Ga deze nu ook weer nemen (advies is dit +/- 3 maanden na de bevalling weer te laten plaatsen).

5 jaar geleden

Ik heb trombose gehad in eerste zwangerschap. Nu gelukkig niets opgelopen. Ik mag alleen koper spiraal nog, maar wil niets meer met hormonen te maken hebben. Dus manlief is bij ons aan de beurt en tot die tijd opletten en condooms .

5 jaar geleden

Ik heb momenteel (zondag geconstateerd ) trombosebeen en longembolieen ten gevolgen van de bevalling ... Ik moet eerlijk zeggen dat ik er behoorlijk doorheen zit , ik me heel wanhopig voel , ik ben bang en ben het vertrouwen in me lijf kwijt . Hoe is bij jullie het herstel gegaan en hadden jullie ook soort gelijke gevoelens ? Ik zelf ben 24 en voel me zo te jong hiervoor... vind het erg confronterend ik kan momenteel niks ben super afhankelijk . Kan me kindje nog niet oppakken om boven te gaan verschonen omdat lopen nog niet zonder krukken gaat . We hebben sowieso een lastige start gehad . Ik pre eclampsie , mijn dochter een early on set sepsis , daarna ik een blaasontsteking ontsteking en te horen gekregen dat ik drager ben van die gbs bactrtie ...en als klap op de vuurpijl nu dit . Ik merk dat ik heel erg behoefte heb aan mensen (vooral die ook jong zijn) die het zelfde hebben meegemaakt