10 Reacties

5 jaar geleden

Bij 10+ 1 is de nekplooi nog niet goed te zien en zegt het niet zo veel. Als je gekozen hebt voor de combinatie test kijken ze er naar. Anders alleen als de afwijking echt opvalt. Dat is bij onze verloskundige zo. Paar dagen terug gezet geen probleem. Mogelijk ga je weer vooruit als je bij 12 weken een echo zou hebben! Bij 10 is het allemaal nog niet zo duidelijk. Komt goed! Mooie echo!!

5 jaar geleden

Reactie op Emmaovva

Bij 10+ 1 is de nekplooi nog niet goed te zien en zegt het niet zo veel. Al ...
Oke bedankt voor je reactie! Weet jij of het standaard is, dat je nog een echo krijgt als je 10 weken blijkt te zijn? Of is dat dan aan jezelf stel je zegt ik wil met 12 weken?

5 jaar geleden

Als je op de “normale” manier zwanger bent geworden dan kunnen ze er nooit helemaal een vaste datum op prikken wanneer je innesteling is geweest. Zelf ben ik via hormoon stimulatie zwanger geworden dus bij mij klopt het op de dag af dat ik zwanger was geworden. Nekplooi meting doen ze pas bij 20 weken hier in het ziekenhuis in Tilburg.

5 jaar geleden

Oke bedankt voor je reactie! Weet jij of het standaard is, dat je nog een e ...
Ik heb mijn eerste echo gehad bij 7 weken, daarna weer bij 10 weken en nu moet ik tot eind juli wachten tot ik 16 weken ben. Daarna een 20 weken echo en nog een 24 weken echo. Daarna worden de echo’s weer wat minder en richting het einde van de zwangerschap krijg je weer wat meerdere echo’s

5 jaar geleden

Ik heb bij 12 weken m'n echo gehad bleek 12+4 te zijn ik heb gevraagd als ze een verdikte nekplooi zien of ze dat zeggen of dat je dan echt de test met nekplooimeting moet doen. Ze heeft niet gemeten maar zei dat het er netjes uitzag. Qua termijn durf ik niet te zeggen hoe het werkt maar volgens mij zeggen ze het wel als ze het zien. Ik kan me niet voorstellen dat ze het bewust stil houden...

5 jaar geleden

1. Dit is niet iets negatiefs. Met 10 weken kunnen ze redelijk nauwkeurig vaststellen dat je uitgerekende datum word. Als het goed is, is die datum je ook verteld en daar mag jij nu vanuit gaan dat dat je uitgerekende datum is. Verloskundige gaat nu ook uit van die datum. 2. Als ze een verdikte nekplooi zag, zei ze het vast wel. Tenminste dat soort dingen moeten ze melden. Hier trouwens ook nooit gehoord dat ze die had gemeten, maar ze kijken wel alles na, dus neem aan die ook. Hier melde ze het nadat ze wat beter had gekeken als er iets afweek of anders was

5 jaar geleden

Gisteren ook mijn termijnecho gehad en ook ik ben een paar dagen terug gezet. Volgens mij betekent dit niets ernstigs. Betreft de nekplooi, babytjes hebben deze vanaf 11 tot 14 weken. Als er iets niet oké uitzag zou ze het wel echt gezegd hebben neem ik aan. Mijn gynaecoloog heeft de emplooi wel gezien (11+1) en heeft aangegeven dat dit een heel belangrijke was om na te checken. Opgemeten en die was 1,6mm. Helemaal prima dus, verdikte nekplooi is >3,5mm.

5 jaar geleden

Bij mij zag ze bij 10+6 een verdikte nekplooi en gaf ze dit zelf aan. Ik zou er vanuit gaan dat dit gewoon goed is!

5 jaar geleden

Bij mij was nekplooimeting bij 12 weken samen met NIP-test.

5 jaar geleden

Tussen 10 en 12 wk is het meest betrouwbaar om het termijn vast te stellen, dus iets teruggezet worden is niet erg. Over nekplooi: is pas nauwkeurig vanaf 11 wk, kan zijn dat ze daarom niet specifiek naar heeft gekekenbof benoemd. Als het echt afwijkend had gekeken had je vk het wss wel gezegd en een extra echo ingepland een week later. Zou me daar nu niet druk om maken! Nekplooi wordt in nl niet meer standaard gemeten met 11/12 wk trouwens sinds de nipt er is