10 Reacties

5 jaar geleden

Heb geen ervaring met aerosleep, Maar Ik gebruik katoenen molton voor de wieg en ledikant, van meyco en jollein. Waterdichte molton wordt afgeraden voor pas geboren baby omdat het minder luchtdoorlatend is.. Ik heb voor de wieg en ledikant wat ik nog van mn zoontje toen heb gebruikt ( nu 2,5 jr) ademende matrasbeschermer voor de wieg en ledikant voor een schone en vlekvrij matras , en nog aantal katoenen moltons en katoenen hoeslaken..

5 jaar geleden

Kraamzorg gaf bij mij ook aan om geen waterdichte molton te gebruiken. Idd gewoon katoenen molton. Lucht doorlatend

5 jaar geleden

Ik heb in de wieg en in het ledikant ook altijd katoenen moltons, pas in het grote bed nu van mijn zoontje zit er een waterdichte molton onder. Je hebt van die dikkere, soort vilten stukken molton. Die legde ik altijd onder het gedeelte waar ze als baby lagen. Resultaat is dat de matrasjes toch nog mooi zijn. De hoeveelheden vocht van zo’n baby zijn nog niet zo gigantisch🙂

5 jaar geleden

Ik heb voor de wieg een molton die niet bij het hoofdje zit. Een soort lakentje, die je dus wat lager kan plaatsen.

5 jaar geleden

Kraamzorg gaf aan dat de aerosleep de eerste weken niet mag, die laat te veel Lucht door waardoor kindje zich niet op tempratuur kan houden en als een kruik gaat lekken het water niet kan weg lopen.

5 jaar geleden

Reactie op Ragi

Heb geen ervaring met aerosleep, Maar Ik gebruik katoenen molton voor de w ...
Is dat dan toevallig een katoenen molton met PU onderlaag van Meyco? Want die kom ik dus tegen op de Wehkamp. Maar dan vraag ik me toch weer af of je wel een molton met waterafstotende laag mag gebruiken...🤔

VRIEND

5 jaar geleden

Ik gebruik deze van ikea nu al bijna 2 jaar voor mn zoontje.. sinds de geboorte. Bij de 2de weer een nieuw set gekocht nooit wat gehoord van de kraamzorg toen.

5 jaar geleden

Reactie op Alice_in_wonderland

Is dat dan toevallig een katoenen molton met PU onderlaag van Meyco? Want d ...
Nee heb geen pu onderlaag voor de wieg en ledikant , heb de katoenen hoeslaken versie ook te vinden bij wehkamp.. Waterafstotende molton wel voor mn zoontje peuterbed, en is handig met als kinderen ouder zijn/ bezig bent met zindelijk worden, of bij overmatige transpiratie of bijvoorbeeld urineverlies.. En wat ik laats heb meegemaakt dat hij in bed moest spugen wel fijn matras bleef schoon:)

5 jaar geleden

De consumentenbond adviseert om geen waterafstotende molton te gebruiken. Je hebt dan een gewone katoenen molton en een hoeslaken. Onder t hoofdje leg je evt een hydrofieldoek. Op advies van de consumentenbond heb ik een matras waarvan je de tijk(hoes) er af kan ritsen en apart kan wassen, indien nodig/gewenst.

5 jaar geleden

Aangeraden om de eerste tijd geen aerosleep te gebruiken. Dat is te koud voor de kleine. Wij hebben molton en hoeslaken van jollein. Ook van de hema maar die vind ik zelf minder fijn voelen.