36 Reacties

VRIEND

4 jaar geleden

Yep hier ook. En idd al 10 weken bekkeninstabiliteit. Nog andere klachten rondom rug/stuitje?

4 jaar geleden

Reactie op fibm8

Yep hier ook. En idd al 10 weken bekkeninstabiliteit. Nog andere klachten r ...
Nee echt alleen het beurse gevoel van onder. Nu sinds 2 dagen. Begon het bij jou ook zo?

4 jaar geleden

Ik heb er ook al een paar weken last van. Ik ben naar een bekkenfysio geweest en die raadde aan wat vaker te gaan liggen. Het kan ook zijn dat het daar onder wat opgezet is, dit kan je partner wellicht het best beoordelen. Bij mij helpt regelmatig even horizontaal goed in ieder geval!

VRIEND

4 jaar geleden

Nee echt alleen het beurse gevoel van onder. Nu sinds 2 dagen. Begon het bi ...
Ja bij deze zwangerschap wel. Daarna over in mn liezen en onderrug. Vooral bij het zitten, opstaan en draaien in bed is het echt heel pijnlijk. Is het boven rondom je schaambot?

4 jaar geleden

Hier ook. Kan soms nauwelijks meer lopen en draaien in bed is sowieso een ramp. Als ik even heb gezeten en daarna in beweging wil komen gaat dat moeizaam. Begon bij mij ook met een beurs gevoel bij het schaambot maar inmiddels ook in de rug/bil/been.

4 jaar geleden

Reactie op fibm8

Ja bij deze zwangerschap wel. Daarna over in mn liezen en onderrug. Vooral ...
Moeilijk te omschrijven maar het is echt aan de onderkant tussen mijn benen.

VRIEND

4 jaar geleden

Moeilijk te omschrijven maar het is echt aan de onderkant tussen mijn benen ...
Misschien even een afspraak maken bij de bekkenfysio voordat het erger wordt?

4 jaar geleden

Reactie op fibm8

Misschien even een afspraak maken bij de bekkenfysio voordat het erger word ...
Ja ik ga morgen f bellen naar ziekenhuis daar loop ik en maandag dan even bekken fysio

4 jaar geleden

Ja dat heb ik sinds week 20 al 😓 fysio oefeningen helpen in het begin vooral maar uiteindelijk is het wat het is en hoort het bij je zwangerschap denk...

4 jaar geleden

Ik heb denk hetzelfde. Echt een beurs gevoel tussen mijn benen. Rondom de ingang van mijn vagina. Alsof ik hele harde seks gehad heb, terwijl ik dat niet heb gehad. 😂🙈 Ik vermoed dat het de bekkenbodemspier is. Maar waarom het beurs aanvoelt, zou ik niet weten. Woensdag heb ik weer een afspraak bij de bekkenbodemfysio. Ik zal eens vragen of het één met het ander te maken kan hebben.

4 jaar geleden

Reactie op riek_r

Ik heb denk hetzelfde. Echt een beurs gevoel tussen mijn benen. Rondom de i ...
Hahaha ja mooi omschreven! Alsof je met je doos op je fietsstang bent beland vond ik ook een goede vergelijking

4 jaar geleden

Hahaha ja mooi omschreven! Alsof je met je doos op je fietsstang bent belan ...
Ja...precies dat ja! Dat is misschien net iets netter. 😂

4 jaar geleden

Reactie op riek_r

Ik heb denk hetzelfde. Echt een beurs gevoel tussen mijn benen. Rondom de i ...
Kan je het mij laten weten wat ze zeggen?

4 jaar geleden

Kan je het mij laten weten wat ze zeggen?
Yes...is goed. Dat zal ik doen!

4 jaar geleden

Hier hetzelfde, mijn verloskundige gaf aan dat het komt door het sneltoenemende gewicht van de kleine.

4 jaar geleden

Hier ook last van! Het voelt idd net een blauwe plek. Ik loop inmiddels als een pinguïn🐧. Vandaag 32 weken.

4 jaar geleden

Ik heb dit ook heel erg gehad paar weken geleden; het is je schaambot. Door oefeningen van bekkenfysio kreeg ik het wel onder controle. Probeer zoveel mogelijk je benen te ontspannen als je zit of ligt en alles symmetrisch te doen. Dus bijv niet meer benen over elkaar maar alleen je enkels over elkaar en kussen tussen je knieeen als je op de zij ligt zodat er geen druk ontstaat op je botje. Hier wat oefeningen:

4 jaar geleden

Ik ben nu bijna 33 weken en heb denk ik het zelfde. Het is meer links dan rechts. Als ik op mijn linkerbeen sta (ook tijdens lopen) dan doet het pijn aan de linkerkant van mijn vagina. Idd alsof het beurs is, zit best wel diep van binnen. Maar het is duidelijk niet mijn baarmoeder of iets dergelijks. Ik dacht zelf dat het misschien komt doordat er steeds meer druk van binnen uit naar buiten gaat. Voorlopig is het nog wel te doen. Fijn om te lezen dat veel dames dit hebben. Sterkte allemaal met de pijn!

4 jaar geleden

Bij mij is de baby al een beetje ingedaald en dat zorgt ook voor meer druk van binnenuit op je vagina. Vooral bijvoorbeeld bij het opstaan. Dus hoeft niet meteen het ergste te zijn..

4 jaar geleden

Ik herken het, heb bekkeninstabiliteit maar de kleine is ook al wat ingedaald en zit al een beetje tussen de bekken. Wat het gevoel bij mij alleen maar erger maakt.