13 Reacties

4 jaar geleden
Mijn dochter heeft al vanaf geboorte een knuffel doekje, ze is gewend om zo te slapen. Zo heb ik dat ook bij mij eerste kindje ook gedaan. Nu 4maanden verder als ze doekje tegen haar gezicht komt valt ze in slaap.

4 jaar geleden
Mijn zoontje wordt vrijdag 5 maanden. Ik geef hem sinds 2 weken soms een slaapdoekje. Dit omdat hij de laatste tijd iets wil vasthouden tijdens het slapen. Vaak wanneer hij wat onrustig is. Hij hield mijn vinger vast en wilde niet loslaten. Slaapdoekje helpt dan ipv mijn vinger. Verder heeft hij ook een speen. Slapen zonder speen lukt zelden

4 jaar geleden
Als hij goed slaapt zou ik het lekker zo houden. Onze oudste had/heeft ook niks met knuffels of een speen. De jongste heeft én een speen én een soort konijn van dun hydrofiel doek/stof. Die laat ik wel bij hem liggen, lijkt hij toch beter door in te slapen.. En mocht het op zijn hoofdje terecht komen kan hydrofiel niet zo veel kwaad gelukkig.

4 jaar geleden
Reactie op MomofD
Als hij goed slaapt zou ik het lekker zo houden. Onze oudste had/heeft ook ...
Ja dat dus waarom ik het eng vind. Als het tegen zijn mondje komt. We hebben geen babyfoon en ik heb geen zin om het constant in de gaten te houden. Hij lijkt het idd niet nodig te hebben.
Mijn vriend en ik hadden beide als kind een lievelingsknuffel die in zijn kamertje staan. Toch zo’n nostalgisch beeld van ons zoontje met een lievelingsknuffel maar wellicht is dit meer iets voor kinderen van boven de 1 jaar?
Speen wilde hij nooit spuugde alle soorten uit. Dus we bieden geen speen meer aan.

4 jaar geleden
Heb het nog niet gedaan. Maar ik merk wel dat hij graag iets vast heeft, dat geeft rust en hij heeft iets om op te kauwen.
Maar las laatst weer z'n horror verhaal online (moet ik ook niet doen!). Dus ik durf nog niks in zijn bed te leggen.
Mijn oudste had wel knuffels in bed maar ik kan me echt niet meer herinneren hoe oud hij toen was...ouder dan 6 maanden dat wel.
Hij gebruikte zijn knuffels als kussens 😆

4 jaar geleden
Reactie op Ditte_
Ja dat dus waarom ik het eng vind. Als het tegen zijn mondje komt. We hebbe ...
Onze eerste had al heel snel een vast knuffeldoekje. Nog steeds en hij is 4 nu. Onze dochter wilde pas een knuffel toen ze een jaar of 2 was. Liam heeft wel een knuffel, die ook mee gaat naar bed, maar dan leg ik hem niet in de buurt van zijn gezicht. Vind het ook nog wat eng

4 jaar geleden
Ik geef haar alleen overdag een knuffeldoek en soms speentje als ze te onrustig is om in slaap t vallen. Is meer een soort afleiding. Savonds voed ik haar in slaap haha, dus dan laat ik het achterwegen. Overdag wisselt het ook erg dus ben benieuwd benieuwd wanneer ik ga merken dat ze niet zonder kan. Zolang je baby rustig in slaap valt zou ik t lkker zo laten!