34 Reacties
5 jaar geleden
Ik had begrepen dat het bij bv zo kan zijn dat er geen ontlasting hoeft te komen.
5 jaar geleden
Even wat tekst gekopieerd van de website van La leche league
Na de eerste zes weken kan de frequentie van de ontlasting verminderen tot een keer per dag of een keer in de paar dagen. Dit is geen verstopping, maar een normale variatie op het ontlastingpatroon van borstgevoede baby’s. Sommige baby's kunnen er wat kramperig van worden. In dat geval kan het helpen ze wat vaker aan te leggen; zuigen bevordert de darmperistaltiek.
Blijft de ontlasting al in de eerste dagen achter bij het normale patroon, dan kan dit betekenen dat de baby niet vaak genoeg aan de borst gaat of niet effectief aan de borst drinkt om voldoende melk binnen te krijgen en de melkproductie van zijn moeder goed te stimuleren. In dat geval is het verstandig hulp in te schakelen van een LLL-leidster of een lactatiekundige.
Sommige kinderen hebben wat onrustiger darmen en hebben vaker schuimende of anders gekleurde ontlasting. Dit hoeft niet een aanwijzing te zijn voor een tekort in de voeding, ziekte of allergie. Een kind dat te weinig of juist teveel voeding krijgt, ziek of allergisch is, heeft naast een eventuele andere luierinhoud ook altijd andere symptomen. Kijk daarom behalve naar de luiers ook naar andere factoren, zoals het gedrag, de groei en de algehele gezondheid
5 jaar geleden
Hier hetzelfde bij 5 weken en bv. Nu 3 dagen geen ontlasting, terwijl dit eerder dagelijks was. Ik kreeg de tip om een beetje vasaline op de thermometer te doen en heel voorzichtig 'temperatuur te meten '. Wij kijken het eerst nog even aan, volgens mij is dit nog niet meteen reden voor zorgen in deze fase.
5 jaar geleden
Reactie op Jvdb88
Is heel normaal hoor. Onze meid heeft vorige week er ook 5 dagen over gedaa ...
Amai ben benieuwd wanneer het bij haar zover is dan en wat er dan gaat uitkomen😅🙈
5 jaar geleden
Hier precies hetzelfde dag 3 en veel windjes! 5 weken oud. Ze loopt soms rood aan van het persen maar het is niet erg!
5 jaar geleden
Reactie op Firstbaby-1
Je kan ooo beetje stimuleren door haar temp op te meten ;)
Kan ik straks wel eens proberen👍🏻
5 jaar geleden
Bij ons was het daarjuist ook prijs ineens. En wat was me da🙈 Ben inderdaad ook opgelucht in haar plaats🙌