18 Reacties
5 jaar geleden
Op de 24baby site las ik vanmorgen het volgende:
Geen venkelthee of anijsthee. Venkelthee of anijsthee geven is een tip uit de oude doos om darmkrampen minder te maken. Toch is het niet slim om dit aan je baby te geven. Het bevat plantengifstoffen, die bij een jonge baby mogelijk schadelijk kunnen zijn.
VRIEND
5 jaar geleden
Reactie op Kim-2
Lekker laten lullen dus.
Sorry maar hoezo deze reactie? Ik denk dat ze juist wilt meedenken en vertelt wat ze vroeger hebben toegepast. Ik ben 23 en heb dit ook gehad als baby zijnde en er mankeert niks aan mij. Er zijn heel veel nieuwe onderzoeken en adviezen maar je hoéft niet alles op te volgen. Zo mag borstvoedingsthee ook niet, terwijl dat nog maar 2 jaar geleden overal werd aangeraden bij mn 1e zoontje. Toen gedronken en dit keer gewoon weer. Het is maar een onderzoek en ik denk dat iedereen zelf beslist wat ze verstandig lijkt.
5 jaar geleden
Reactie op fibm8
Sorry maar hoezo deze reactie? Ik denk dat ze juist wilt meedenken en verte ...
Omdat tijden en inzichten veranderen. Of vervoer jij je baby los in een kinderwagenbak op de achterbank van de auto?
VRIEND
5 jaar geleden
Reactie op de buurvrouw
Omdat tijden en inzichten veranderen. Of vervoer jij je baby los in een kin ...
Wat een rare reactie. Dat zeg ik nergens. Over bijvoeding is ook een discussie wanneer het mag 4 of 6 maanden. Je ziet zelf wel wanneer je kindje eraan toe is toch? Of ook zo’n ‘taboe’ in een babynest of op de buik laten slapen. Ik laat mn kindje in de nacht ook lekker geborgen in het nestje in zijn eigen kamer slapen, en sinds geboorte ook geregeld op z’n buik hij slaapt soms niet anders en kan al goed draaien. Wat moet ik? Hem laten krijsen ‘omdat het niet goed zou zijn’? C’mon we zijn allemaal (hoop ik!) volwassen genoeg om eigen keuzes te kunnen maken.
VRIEND
5 jaar geleden
Reactie op Kim-2
Hoezo? Omdat ze vergeleken met vroeger veel verder zijn met onderzoeken. Da ...
Heb je al die onderzoeken wel goed gelezen dan? In grote hoeveelheden zou het schadelijk zijn dus uit voorzorg niet doen zeggen ze. Tja, je kán en hoeft niet elk advies op te volgen zo mogen er meer dingen niet, maar hoop dat iedereen zelf verstandig keuzes kan maken. En laten lullen is wel een erg aparte reactie naar iemand toe die misschien niks weet over de onderzoeken en alleen maar probeert te helpen.
5 jaar geleden
Reactie op fibm8
Wat een rare reactie. Dat zeg ik nergens. Over bijvoeding is ook een discus ...
Aii veilig slapen... nog zoiets waar de inzichten over veranderd zijn, en daarmee het aantal gevallen van wiegendood serieus gedaald.
Tuurlijk, lekker doen wat je zelf wil. Maar veiligheid mbt slapen en bijv voeding, zou ik niet zomaar negeren. En al helemaal niet een ander adviseren dit wel te doen.
5 jaar geleden
hier is fennel in de wetenschappelijk database
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK501793/