18 Reacties

4 jaar geleden

Ik drink elke dag 1 kopje venkel thee en geef bv

4 jaar geleden

Op de 24baby site las ik vanmorgen het volgende: Geen venkelthee of anijsthee. Venkelthee of anijsthee geven is een tip uit de oude doos om darmkrampen minder te maken. Toch is het niet slim om dit aan je baby te geven. Het bevat plantengifstoffen, die bij een jonge baby mogelijk schadelijk kunnen zijn.
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

4 jaar geleden

Reactie op Mama.R.K.

Op de 24baby site las ik vanmorgen het volgende: Geen venkelthee of anijs ...
Dat lees ik ook op internet, maar de moeder van mijn partner blijft zeggen dat ik venkelwater moet gebruiken 😅

4 jaar geleden

Reactie op Susku18

Dat lees ik ook op internet, maar de moeder van mijn partner blijft zeggen ...
Lekker laten lullen dus.

4 jaar geleden

Ik gebruik kamillethee en werkt goed. Deed dit bij Noah ook. Geef ongeveer 30ml, drinkt zelf hooguit 20/25 ml ervan op

VRIEND

4 jaar geleden

Reactie op Kim-2

Lekker laten lullen dus.
Sorry maar hoezo deze reactie? Ik denk dat ze juist wilt meedenken en vertelt wat ze vroeger hebben toegepast. Ik ben 23 en heb dit ook gehad als baby zijnde en er mankeert niks aan mij. Er zijn heel veel nieuwe onderzoeken en adviezen maar je hoéft niet alles op te volgen. Zo mag borstvoedingsthee ook niet, terwijl dat nog maar 2 jaar geleden overal werd aangeraden bij mn 1e zoontje. Toen gedronken en dit keer gewoon weer. Het is maar een onderzoek en ik denk dat iedereen zelf beslist wat ze verstandig lijkt.

4 jaar geleden

Reactie op fibm8

Sorry maar hoezo deze reactie? Ik denk dat ze juist wilt meedenken en verte ...
Omdat tijden en inzichten veranderen. Of vervoer jij je baby los in een kinderwagenbak op de achterbank van de auto?

VRIEND

4 jaar geleden

Reactie op de buurvrouw

Omdat tijden en inzichten veranderen. Of vervoer jij je baby los in een kin ...
Wat een rare reactie. Dat zeg ik nergens. Over bijvoeding is ook een discussie wanneer het mag 4 of 6 maanden. Je ziet zelf wel wanneer je kindje eraan toe is toch? Of ook zo’n ‘taboe’ in een babynest of op de buik laten slapen. Ik laat mn kindje in de nacht ook lekker geborgen in het nestje in zijn eigen kamer slapen, en sinds geboorte ook geregeld op z’n buik hij slaapt soms niet anders en kan al goed draaien. Wat moet ik? Hem laten krijsen ‘omdat het niet goed zou zijn’? C’mon we zijn allemaal (hoop ik!) volwassen genoeg om eigen keuzes te kunnen maken.

4 jaar geleden

Reactie op fibm8

Sorry maar hoezo deze reactie? Ik denk dat ze juist wilt meedenken en verte ...
Hoezo? Omdat ze vergeleken met vroeger veel verder zijn met onderzoeken. Daarom mijn reactie.

VRIEND

4 jaar geleden

Reactie op Kim-2

Hoezo? Omdat ze vergeleken met vroeger veel verder zijn met onderzoeken. Da ...
Heb je al die onderzoeken wel goed gelezen dan? In grote hoeveelheden zou het schadelijk zijn dus uit voorzorg niet doen zeggen ze. Tja, je kán en hoeft niet elk advies op te volgen zo mogen er meer dingen niet, maar hoop dat iedereen zelf verstandig keuzes kan maken. En laten lullen is wel een erg aparte reactie naar iemand toe die misschien niks weet over de onderzoeken en alleen maar probeert te helpen.
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

4 jaar geleden

Reactie op Kim-2

Lekker laten lullen dus.
😂 dit dus!

4 jaar geleden

Reactie op fibm8

Heb je al die onderzoeken wel goed gelezen dan? In grote hoeveelheden zou h ...
Ja meid, ik wel. Maar doe vooral waar jij je goed bij voelt 😏

4 jaar geleden

Ik drink het zelf en heb af en toe een lepeltje aan mijn zoon gegeven. Hielp wel naar mijn idee. Het is jarenlang gebruikt en nu opeens blijkt het schadelijk te zijn... ja als je liters drinkt misschien.

4 jaar geleden

Reactie op fibm8

Wat een rare reactie. Dat zeg ik nergens. Over bijvoeding is ook een discus ...
Aii veilig slapen... nog zoiets waar de inzichten over veranderd zijn, en daarmee het aantal gevallen van wiegendood serieus gedaald. Tuurlijk, lekker doen wat je zelf wil. Maar veiligheid mbt slapen en bijv voeding, zou ik niet zomaar negeren. En al helemaal niet een ander adviseren dit wel te doen.

4 jaar geleden

Venkel is zo'n dubbel verhaal. Grote hoeveelheden zijn schaddelijk gevonden(maar dat is met een hoop dingen). Als je bv geeft zou je het zelf kunnen innemen en kijken of het iets helpt bij de baby. Ik heb geen ervaring mee want ik vind venkel erg vies smaken/ruiken

4 jaar geleden

hier is fennel in de wetenschappelijk database https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK501793/

4 jaar geleden

Reactie op Susku18

Dat lees ik ook op internet, maar de moeder van mijn partner blijft zeggen ...
Ik heb deze tip ook al 10x gehad van vrouwen boven de 50 de 😉

VRIEND

4 jaar geleden

Reactie op d735

Ik drink het zelf en heb af en toe een lepeltje aan mijn zoon gegeven. Hiel ...
Precies wat ik denk! Jaren lang oke maar nu misschien schadelijk..