13 Reacties

3 jaar geleden

Heb het zelfdw probleem, bij ons hielp het om hem te laten spelen met de voorzet kamer en de puff en tellen tijdens het puffen en daarna heel trots reageren door bijvoorbeeld te klappen

3 jaar geleden

Reactie op Sigie

Heb het zelfdw probleem, bij ons hielp het om hem te laten spelen met de vo ...
En een filmpje erbij helpt ook heel goed

3 jaar geleden

Neem die 10x niet zo nauw. Ik heb hem zelf ook al mijn hele leven en mijn 2 kids nu ook. Zeker bij die kleintjes is het lastig.

3 jaar geleden

Reactie op Kim-2

Neem die 10x niet zo nauw. Ik heb hem zelf ook al mijn hele leven en mijn 2 ...
De reden dat ze dat zeggen is zodat je zo wie zo minimaal 6 goeie ademhalingen heb anders werkt het niet en kan je t net zo goed niet doen. Beetje raar dat je dit zegt gaat wel om een kindje zijn of haar gezondheid

3 jaar geleden

Reactie op Sigie

De reden dat ze dat zeggen is zodat je zo wie zo minimaal 6 goeie ademhalin ...
Anders had een arts wel fezegd kijk maar hoeveel je doet maakt toch niet uit

3 jaar geleden

Reactie op Sigie

Heb het zelfdw probleem, bij ons hielp het om hem te laten spelen met de vo ...
Thanx gaan we proberen!

3 jaar geleden

Hier hielp het door een filmpje te laten kijken. En, al klinkt dit heel fout, in de houdgreep. Het moet gewoon even. En juist als ze heel erg huilen, halen ze diep adem, waardoor de ventolin maximaal geïnhaleerd wordt.

3 jaar geleden

Wij houden hem stevig vast en geven weinig ruimte. Het moet nou eenmaal even gebeuren.

3 jaar geleden

Reactie op missofthelake

Hier hielp het door een filmpje te laten kijken. En, al klinkt dit heel fou ...
Ja precies met zoutoplossing doe ik het ook met een houdgreep. We gaan het zien, hopelijk is het snel over.

3 jaar geleden

Hi! Wij hebben er wat leuks van geprobeerd te maken. Inmiddels vind ze het oké en zitten we vogeltjes te kijken. Aan het begin was idd wel “strijd” maar ik had al snel besloten dat ik dat niet de weg vond. Dus we hebben er wel de tijd voor genomen en wat leuks van gemaakt.

3 jaar geleden

Voor ons werkte trouwens ook echt om (ook al was ze verdrietig/boos) dan alsnog te vertellen hoe goed ze het had gedaan. High five en een box 🫶🏻

3 jaar geleden

Reactie op Appelmoes

Voor ons werkte trouwens ook echt om (ook al was ze verdrietig/boos) dan al ...
Hij speelt er wel mee en zet hem zelf op zijn mond. Maar zodra hij merkt dat het even moet dan is het krijsen. Ik heb ook geen idee hoe lang we het moeten doen. We horen hem nog steeds piepen maar hij is super vrolijk en eet en drinkt goed.

3 jaar geleden

Reactie op Mama Van Owen

Hij speelt er wel mee en zet hem zelf op zijn mond. Maar zodra hij merkt da ...
Ah fijn dat wel in z’n hum is en goed eet en drinkt. Wij moeten het gebruiken omdat ze denken dat ze astma heeft. (Kunnen ze op deze leeftijd nog niet diagnostiseren.) hiervoor zijn we afgelopen week nog bij de kinderarts & longverpleegkundige geweest. Zij gaven aan dat ze 10x moet inademen…. Best een boel. Ik merk dat de adviezen (thuisarts.nl, Longfonds en cyberpoli astma) hierin wel verschillen. Misschien even met je huisarts overleggen? Qua frequentie en duur?