13 Reacties
5 jaar geleden
Verf op waterbasis is oké en als je niet in de ruimte slaapt waar is geschilderd en je slaapt met een raampje open is er niks aan de hand. Wij hebben zelf ook de beneden verdieping laten stuccen en schilderen. Wij hebben ook de keukenkastjes laten spuiten en dat bleek achteraf lak op terpentinebasis te zijn en daarvan ben ik wel flink in paniek geraakt. Heb toen 3 nachten bij mijn schoonouders geslapen.
5 jaar geleden
Ik denk dat het al heel wat scheelt als je de boel ventileert. Maar ik snap de zorgen, hoor... Ik heb een paar weken terug eten afgehaald bij een restaurant, waarbij frietjes... pas toen ik het op had heb ik gezien dat de hele bodem van de plastic bak was weggesmolten. Was polystyreen😖.
Restaurant meteen gebeld en gezegd dat ze dat beter niet meer kunnen doen.
Maar ja gedane zaken nemen geen keer.
Bij twijfel zou ik altijd even navraag doen bij mensen die er verstand van hebben 😉. Of zelf even goed het etiket bekijken op de verf.
5 jaar geleden
Reactie op Alice_in_wonderland
Ik denk dat het al heel wat scheelt als je de boel ventileert. Maar ik snap ...
Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat het vast en zeker allemaal goedkomt.😁
5 jaar geleden
Misschien kan dit je geruststellen: mijn gynaecoloog zei mij vorige week dat indien de verf op waterbasis is dat het geen kwaad kan, je mag er in slapen in de ruimte die geverfd is.
Mijn man is onze slaapkamer nl. aan het verven. Toch slaap ik deze periode in de woonkamer, maar ik durf nu wel naar zijn schilderwerk te gaan kijken 😂🙈
5 jaar geleden
Reactie op Alice_in_wonderland
Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat het vast en zeker allemaal goedkomt.😁
Ja ik lag in bed en dacht we pas aan, gelijk etiket opgezocht idd. Kon niet echt wat duidelijk vinden 🙈 dus ik begon te piekeren en te denken haha. Bah dat lijkt me ook niet gezond wanneer zo’n plastic bak gesmolten is😫
5 jaar geleden
Reactie op baby0121
Ja ik lag in bed en dacht we pas aan, gelijk etiket opgezocht idd. Kon niet ...
Nee zeker niet gezond, dat wist ik al en van alles wat ik er op Google over lees, raak ik alleen maar meer in de stress. Ik was er eigenlijk best wel kwaad over ook maar ik kan zo moeilijk boos worden. Het is toch niet terug te draaien...
Wat ik nu wel heb geleerd, is dat de meeste mensen zich echt van geen kwaad bewust zijn. Daarom zou ik altijd zelf goed zoeken naar betrouwbare informatie, maar het daarna ook echt proberen los te laten.
5 jaar geleden
Hier ook de schilder 4 dagen aan het werk deze week. Kozijnen schilderen, wel op waterbasis. Zelfs in de slaapkamer. Zou geen issue moeten zijn begreep ik, laat wel alle ramen open tot dat we gaan slapen..