57 Reacties
5 jaar geleden
Wij maate grappen over de bezorger die elke dag langskwam. Voornamelijk de bol.com was dagelijks aan de beurt. Me maakte elke x grappen over aandelen in de bol.
Als wr weer iets nodig hadden of miste, was de vaste zin "ff bollie vragen"
5 jaar geleden
Wat leuk dat je zoiets gestart bent!🥰 .. heb zelf niet echt leuke verhalen voor je, wij hadden voor de 3e keer dezelfde kraamverzorgster die met de oudste 2 erg leuk en gezellig was. Helaas was onze ervaring met de 3e veel slechter. Ze was behoorlijk laks met dingen. Deed dingen die wij aangegeven hadden dat we dat niet wilde. Voorbeeld onze was. Ze vouwde dit op, legde in elke kamer een stapel neer. Nouja gepropt. Avknd kon ik alsnog alles opnieuw opvouwen en in de kleding kamer leggen.
Onwijs veel zeuren over aydın. 4jr. Hij is van zich zelf al een jongetje met een pittig karakter en is aardig druk. Ik kan hier goed op in spelen. En dat thuis zitten in de lockdown werkte ook ave rechts. Ze zeurde dat hij op therapie moest. En weet ik veel wat. Ondanks dat ik aangaf he is mijn zoon ik kan hier wel mee om gaan heeft ze een melding over hem gemaakt bij het cjg. Ze is zelf de 4e dag weg gegaan en toen had ik cjg op de stoep staan voor aydın. Die even kwamen kijken want de kraamzorgster had zorgends over zijn gedrag. Ben nog nooit zo boos geworden. En die vrouw vond het ook reuze mee vallen. De oudste vertroeteld ze. Hij is rustig en doet gewoon zijn dingetje en vind alles wel prima. Ag, geen idee denk niet dat je er veel mee geholpen bent maar heel erg veel succes met je cursus!😘
5 jaar geleden
Onze kraamweek was de sneeuw week! Begin februari.
Wij hadden een knuffel van Olaf (Frozen) op de bank staan. Aardig wat quotes uit de film kwamen steeds voorbij (in de zomer ben ik een blije sneeuwpop etc) en Olaf heeft vaak als voorbeeld gediend. Bijv hoe de baby in te bakeren en vasthouden met krampjes.
Speciaal voor ons heeft de kraamhulp een sneeuwengel gemaakt 😂
Echt een topweek gehad met een topvrouw !
5 jaar geleden
Reactie op Melis Michelle
Wat leuk dat je zoiets gestart bent!🥰 .. heb zelf niet echt leuke verhalen ...
Wat jammer dat de kraamweek van de 3e zo is gelopen! :(
Dankjewel voor je verhaal en succes wensen! ☺️
5 jaar geleden
Reactie op Mamvan2 AR
Wij maate grappen over de bezorger die elke dag langskwam. Voornamelijk de ...
Ojaaa wat een goeie, die bezorger kwam hier ook dagelijks 😂😂
5 jaar geleden
Bij onze oudste had ik een Totaal ruptuur opgelopen. Ik had er erg veel last van, dus was blij met alle hulp in huis. We hadden een kraamverzorgster en een stagiaire. De kraamverzorgster was 50+ en had in haar werk nog maar 2 keer en vrouw gehad met totaal ruptuur (waarvan ik dus 1). Aan het eind van de week nam ze afscheid en zei dat ze het zo erg voor me vond en hoopte dat ik snel zou opknappen. De stagiaire nam ook afscheid en zei: "Ik vond het mooi dat je zoveel hechtingen had, daar heb ik veel van geleerd, zo'n moeilijke vrouw!" En bedankt...
5 jaar geleden
Bij onze zoon kreeg ik de aller leukste kraamhulp ooit. Onze kraamhulp was Lida en ze is bijna 70 jaar oud. Ze doet het werk nog voor de lol en doet ongeveer 1 gezin per maand, die ze overigens zelf uit mag kiezen. Lida kwam binnen en zei meteen, meid wat is het hier lekker schoon, ik ga het zo voor je houden. Ik had haar verteld dat ze voor mij geen schoonmaakster hoeft te spelen en dat ze me liever helpt met onze zoon. Ze zat letterlijk op haar knieën te dweilen en rende de trap op en af voor de was. Na een sub totaal ruptuur was ik aardig verzwakt maar wilde me niet laten kennen, dus ik stond lekker na 3 dagen zelf het bed op te maken. Lida zag dat, haalde haar schouders op en schudde haar hoofd, ze zei er nog achter aan "die is gek geworden". Ze had allemaal om het zo te zeggen, oma's tips. Ze was echt een super kraamhulp. Ze heeft ons goed op weg geholpen en we hebben nog contact met haar. We hebben enorm gelachen en dat ze weg ging heb ik enorm gehuild😂😂
5 jaar geleden
WAT ERG DIT!!! Ben gewoon in shock
5 jaar geleden
Ik had akkoord gegeven dat de kraamverzorgster een stagiaire mee mocht nemen. Little did I knew dat de stagiaire sociaal super onhandig is en de kraamverzorgster zelf lichamelijk beperkt was ivm slijmvliesontsteking. Ik vol hormonen en kraamtranen... stagiaire mocht voelen naar de baarmoederstand, maar gaf aan dat ze niet durfde te drukken in m’n buik. Ik dacht echt WTF?! maar toch volgehouden en voelde een zware opluchting toen de week voorbij was.
5 jaar geleden
Onze kraamverzorgster was echt een topper. Ze hield onze was zo goed bij dat onze zolder net een wasserette leek. Toen ze wegging grapte ik tegen haar dat de wasmachine nog wel een poosje moest uitpuffen van de heftige week. (En alles
was, inclusief de achterstallige was van voor de bevalling 🤣) lag frisgewassen en gevouwen in de kast.
5 jaar geleden
Reactie op Firstbaby-1
WAT ERG DIT!!! Ben gewoon in shock
Ja was ook heel erg boos, zelf had cjg ook dat die melding achter mijn rug om echt asociaal was. En dachten ook dat dat de reden is geweest dat ze zo plots weg ging. Vind het heel jammer aangezien ze bij de oudste twee ook hier geweest en echt heel leuk was. Toen ik zwanger was was ze ook een van de eerste die ik belde. Maar nu nooit meer weer. Hebben ook niet genoten net haar dit keer. Terwijl het nu juist erg lastig was met die lockdown
5 jaar geleden
Ja was ook heel erg boos, zelf had cjg ook dat die melding achter mijn rug ...
Ik werk in het werkveld van CJG. Als professional, dus ook als kraamverzorgende, MOET je het gezin op de hoogte brengen wanneer je een melding doet. Enkel ‘niet-professionals’ mogen anoniem een melding doen en of hoeven dit niet te vertellen.
Maar echt slecht dit... heb je een klacht oid ingediend bij de organisatie waar zij zit?
5 jaar geleden
Raar! De kraamverzorgster heeft mij aan het einde het formulier laten zien die zij moet geven aan het CJG dat er geen melding werd gedaan, omdat de punten op het formulier n.v.t. waren. Zij heeft dit openlijk getoond en ook uitgelegd als het niet zo was geweest. Ik werk zelf in de jeugdzorg en hierin moeten we altijd transparant ook zijn! Mits er acuut gevaar is en we moeten handelen, maar dat beoordeeld een kraamverzorgster niet 😶
5 jaar geleden
Ik moest i.v.m. vermoedens van een blaasontsteking urine opvangen voor de huisarts. I.v.m. bloedverlies beneden moest ik eerst mezelf goed schoonvegen en erna de urine opvangen. Door mijn keizersnede kon ik niet goed vooroverbuigen om te zien waar ik nog moest schoonvegen en waar ik het bekertje moest houden. Onze lieve kraamverzorgster stond erbij om te kijken of het me lukte. Ze zuchtte met een lach, trok handschoenen aan riep: 'achhh als je ook over me heen piest..' en ging beneden aan de slag met het washandje en potje. Hebben die week nog nooit zo hard gelachen samen.
5 jaar geleden
Ik had een hele leuke kraamhulp. In de kraamweek waren m'n twee katten van slag en de jongste, nogal drukke zwarte kat ontsnapte en de kraamhulp rende over de parkeerplaats van ons appartementencomplex achter haar aan, het zag er zo grappig uit🤣🐈⬛ gelukkig heeft ze haar wel gevangen (en er een mooie oorlogswond aan overgehouden, oeps)
5 jaar geleden
In de kraamweek had mijn vriend lekker carpaccio gehaald en zo aten we tussen de middag een broodje carpaccio. Heerlijk! Ook de kraamverzorgster at een broodje carpaccio mee. Tijdens de lunch bedacht ik me opeens dat ik nog pesto had. Lekker! De kraamhulp deed pesto op haar broodje en daarna ik, maar ik ontdekte dat de pesto helemaal niet meer goed was. Er zat schimmel in het potje! Bahh! Kraamverzorgster de carpaccio weg gedaan en we moesten er wel om lachen.. In de nacht ging ik mijn dochter verschonen en je raadt het al.. Poep precies zo groen als pesto! Haha. Ik schreef in de map ‘groene pesto poep’. De kraamverzorgster en wij moesten de volgende ochtend hard lachen toen ze het las in de map. 🤣
5 jaar geleden
Tijdens de kraamweek moesten we alle luiers bewaren en de kraamverzorgster controleerde die dan de volgende ochtend. Ze heette Simone en tijdens het controleren zegt mijn man heel droog: " Simone, kun je zien dat ik heb geplast?" Naar de sketch van Jeroen van Koningsbrugge. Ze kwam niet meer bij.
Ook nam ze iedere dag een boterham mee in een plastic zakje (mocht overigens gewoon bij ons eten wat ze wilde, hij was voor in de auto naar huis). Nu hebben we thuis een kat lopen die plastic eet. Daar hadden we haar voor gewaarschuwd maar op dag 3 had ze haar tas open laten staan en had de kat het plastic rond de boterham opgegeten. Er was alleen een stukje plastic op zijn neus blijven zitten en toen de kraamverzorgster de boterham ontdekte was de kat natuurlijk de onschuld zelve met dat stukje plastic op zijn neus.
5 jaar geleden
Mijn kraamverzorgster was echt niet leuk... is na 4 dagen ook gestopt.
Ze deed letterlijk niets en had steeds maar commentaar en vervelende uitspraken. En dan vooral over dat wij Turks en moslim zijn. Ze zei dingen als: "ach, dat is vast normaal bij jullie soort", wanneer de baby ging huilen of een mondje teruggaf. Ook zei ze constant dat ze het goed vindt dat wij het kindje niet Erdogan genoemd hebben🤦♀️ en nog 100 vervelende uitspraken.
Wij zijn heel gastvrij. Ik nodigde haar uit om mee te eten. Toen zei ze: "never nooiitt! Denk maar niet dat ik die Turkebende in mijn mond steek".
Dit was de druppel. Haar vertelt dat ze niet meer terug hoeft te komen. Ook direct een klacht ingediend.
Volgens haar hoorde we naar ons eigen land te gaan, omdat we ons hier niet kunnen aanpassen enz. Dat we in Nederland geboren zijn en nog beter Nederlands spreken als dat zij doet met haar boeren Drenth's speelde in haar ogen geen rol🤣