7 Reacties
3 maanden geleden
Pfft ik lees mee. Mijn oudste van 9 heeft ADHD dus december is heel veel voor hem, hij is 18 januari jarig. Onze jongste 25 december, en mijn man 29 december.
De afgelopen jaren hebben we de verjaardag van de jongste samen met de verjaardag van mijn man gevierd.
Maar het is zo veel achter elkaar...
We hebben niet veel familie dus druk is het niet, maar het is nog teveel.
Er blijven zelfs kadootjes liggen omdat het gewoon een overdosis is aan alles.
Ik loop tegen die tijd ook op mijn tandvlees omdat alle feestdagen ook bij ons worden gevierd (en ik er misschien ook wel veel te veel werk van maak). En nog alle andere verjaardagen die we moeten aflopen in november/december.
Ik ben helaas tiploos, sorry 😆. Probeer nog steeds uit te vissen hoe ik die kleine zijn verjaardag moet integreren met kerst!
3 maanden geleden
Als het maar droog is kunnen de kinderen in de winter toch ook buiten spelen? Hier heb ik 2 kinderen die alleen niet als het regent buiten spelen. Die zijn liever buiten dan binnen. Dus met verjaardagen spelen ze ook heel graag buiten. En scheelt gelijk weer onrust binnen
2 maanden geleden
Ik zou het opsplitsen. Als hij ouder is wil hij het ook natuurlijk op zijn echte verjaardag vieren, en niet in de zomer. Dan ga je gezellig naar o.a..monkeytown.
Maar de.kids kunnen ook in de winter naar buiten. gewoon goed aankleden en leuke speeltjes buiten zetten. Dat deden we hier. Deur op een kiertje open laten, en accepteren dat er modder, etc naar binnen komt.
2 maanden geleden
Heel klein met alleen de opa’s en oma’s klinkt perfect 👌 En dan 1 x voor beide kids. Want tja.. het draait toch om hen? En als het te veel voor ze is, waarom zou je het dan doen? Over een jaar of 2 als ze wat groter zijn dan zie je wel weer verder toch? Niet te moeilijk over doen..
8 dagen geleden
Wat wil je zoon zelf? Wellicht vind je daar je antwoord al, door het hem te vragen.
Ik ben 1 week na mijn zoon jarig, dus wij vieren onze verjaardagen samen.
Wij vieren het eigenlijk altijd op zaterdagmiddag vanaf 14u (en rond 17.30u is ook echt iedereen wel weer weg...)
Wij vieren het redelijk groot:
Opa's en oma's (dat zijn er 6)
Ooms en tantes (4)
Neefjes/nichtjes (3)
Vrienden met kids (ongeveer 6-8 volwassenen en een aantal kinderen)
S'ochtends is het dus nog rustig thuis, we ontbijten samen, doen ons eigen kadomoment, daarna rustig aan spelen of een filmpje kijken, en dan dus vanaf 14u een paar uurtjes feest
7 dagen geleden
Hier hetzelfde euvel, dochtertje is van 4 januari. 1e en 2e verjaardag bewust klein gehouden met alleen opa's en oma's en haar oom. Toen ze 3 werd en haar aankomende 4e verjaardag vieren we op een andere lokatie en dan wel groots met iedereen. Ik werk op een Bso en heb via mijn werkgever geregeld dat we de Bso lokatie mogen gebruiken. Vast tijdblok tussen 14 en 17 , daarna gaat iedereen naar huis en ruimen we de boel op en gaan wij ook naar huis. Dit bevalt ons prima. En omdat het een bso is zijn er genoeg speel gelegenheden. Misschien is er bij jullie ergens ook een lokatie die je zou kunnen regelen.