Oké misschien een beetje vroeg maar merk dat ik hier nu al tegenop zie🫣
Ik hoop op misschien wat tips of metgezellen!
De verjaardag van onze kinderen liggen 7dagen uit elkaar, in januari. Onze zoon wordt 4, dochter 1.
Afgelopen jaren hebben we bij onze zoon gemerkt dat de hele december tijd (net als bij heel veel kids denk ik) veel onrust met zich mee brengt.
Hij wil niks van Sint en Piet weten, was zelfs bang voor een knuffel poppetje die ik voor de sier weg wilde zetten, angst bij KDV door Sint enz enz.
Prima maakt mij helemaal niet uit, heb hem toen uitgelegd dat Sint en Piet hetzelfde is als Roodkapje en klein duimpje 😂Was hij mee gerust gesteld.
Zijn verjaardag vieren we klein, na die drukke decembermaand. Alleen eigen (ouderlijke) gezinnen en geen vrienden.
4 opa’s / oma’s
5 ooms / tantes
5 nichtjes / neefjes
Ik merk dat deze groep mensen gewoon nog te veel was afgelopen jaren. Teveel in de zin:
- kids kunnen niet naar buiten
- kids rennen door heel het huis (CHAOS)
- teveel prikkels
- huilende en totaal overprikkelde zoon halverwege de dag die zegt “wil niet meer jarig zijn”.
Wat we geprobeerd hebben:
Opdelen in 2 dagen
Opdelen in 2 dagdelen
Familie zelf laten bepalen hoe laat ze kwamen
Alles lijkt te veel. Onze zoon is halverwege de dag al helemaal klaar. Gaat onder tafel zitten en er is geen land mee te bezeilen.
Oké lang verhaal kort:
Is het raar om alleen opa’s en oma’s uit te nodigen een dagdeel. Hij gaat zijn verjaardag natuurlijk steeds bewuster mee maken… Ooms en tantes willen ook graag aandacht aan zijn verjaardag geven hoe doen anderen dit?
Dan heb ik nog niet gesproken over de aandacht die ook naar zijn zusje gaat. Want ik wil niet een week later weer een huis vol hebben en een verjaardag vieren 🫣
Plus het feit dat ze in de winter jarig zijn… HELP! Hoe doen andere ouders van winterkinderen dit?
Waar ik aan denk:
- verjaardag samen vieren alleen opa’s en oma’s
- verjaardag in de zomer vieren (kunnen naar buiten)
Iemand nog goede ideeën 😅🎈?