45 Reacties

5 jaar geleden

Een uitje door de helft en in zijn bedje leggen wanneer hij daar ligt

5 jaar geleden

Wij zijn ook allemaal verkouden en griepig (geen corona). Jongste niet maar oudste zoon heeft ook koorts. Oudste krijgt een zetpil bij koorts. Jongste krijgt, wanneer ik hoor dat hij veel last heeft van een volle neus een zoutoplossing. Ik gebruik de neusspray van kruidvat of trekpleister voor alle leeftijden. Ik heb zn bedje ook aan hoofdeinde iets hoger gezet. Beterschap🥰

5 jaar geleden

Hier kleine meid van 8 weken verkouden. Neusspray (zoutoplossingen) voor zuigelingen van otrivin en toco tholin druppels op uiteinde van haar lakentje werkt super. Beterschap

5 jaar geleden

Hier is mijn zoontje al 4 a 5 deken verkouden pfff het stopt niet

5 jaar geleden

Hier ook kleine man van 9 week, snotneus, hoesten en niezen 🤧. Erg zielig, wij gebruiken zoutoplossing. Hoop dat het snel overgaat.

5 jaar geleden

Is t al wat minder? Hier heeft mijn baby er ook last van. Ik gebruik otrivin baby neusspray en daarna een snotzuiger en zuig alle slijm weg. Als ik het daarmee niet weg krijg, sta ik met haar 10 min in de badkamer naast de stomende warme douche. Helpt super goed! Voor de rest doe ik haar matrasje 1 cm hoger bij hoofdeinde. Lekker warm houden en hou haar lekker bij je. Ik merk dat ze mij erg nodig heeft.

5 jaar geleden

Bij ons ook zo zielig. Babyboy op mijn schoot en sta zo’n 15minuten in de badkamer (zodra ik zit huilt hij🙈) daarom liever staan dan werkt hij mee. Douche aan met alleen heet water en laten stomen. Dit helpt ook om snot vrij te laten komen bij baby’s.

5 jaar geleden

De gesneden ui werkt hier ook fantastisch En de aspirator... Zo'n nuis uitzuig ding ook van Otrivin. Serieus, wat voor troep je daarmee uit die neusjes zuigt 😅 maar het lucht voor die kleintjes vreselijk op.

5 jaar geleden

In de wipper zetten en zelf lang en heet douchen. Verder luuf op de hydrofiel onder z'n hoofd smeren. Wees terughoudend met uitzuigen. Dat versterkt de aanmaak van meer snot weer en raak je in een cirkeltje

5 jaar geleden

Hier gaan er 3 druppeltjes lavendelolie, 3 druppeltjes tea-tree olie en 3 druppeltjes eucalyptus in de aroma diffuser. Deze zet ik dan aan in de slaapkamer en gaat na 3 uurtjes vanzelf uit. Werkt perfect en hij slaapt er ook heerlijk van.

5 jaar geleden

Door gesneden ui naast het bedje werkt hier het beste. Het stinkt behoorlijk maar ze kan hierdoor wel snachts goed doorademen en slaapt hierdoor goed.

5 jaar geleden

Reactie op missofthelake

Hier gaan er 3 druppeltjes lavendelolie, 3 druppeltjes tea-tree olie en 3 d ...
Welke diffuser gebruik je en waar koop jij die olietjes?

5 jaar geleden

Reactie op Petra Helene

Ik heb meerdere diffusers in huis staan en deze gewoon op Bol.com gekocht. Maakt niet zo heel veel uit welke je gebruikt hoor. De olietjes zijn wel belangrijk dat je echt de juiste koopt. Goedkope olietjes die veel te koop zijn bij de drogist zijn niet geschikt en zeker niet voor kinderen. Deze olietjes zitten vol chemicaliën omdat de aroma's niet echt van de bloem komen. Ik gebruik olietjes van Young living en Doterra. Google maar eens over aromatherapie.

5 jaar geleden

Hoe lang kan een neusverkoudheid duren bij een baby??? Hier al 4 weken non-stop, echt zielig☹. Precies een week nadat hij voor het eerst naar het kdv is geweest. Vrijwel elke nacht sta ik aan z'n bed te klooien om neusspray in z'n neusje te krijgen... En dan zijn mensen jaloers dat hij doorslaapt. Ja, hij wel, maar ik niet! 🤣 Het lijkt er ook op dat hij af en toe moet overgeven door de grote hoeveelheid slijm in z'n keel. Heel zuur.

5 jaar geleden

0,5 ml zoutoplossing in iedere neusgat. Je kunt die van otrivin gebruiken de druppels maar wel echt een goeie knijp erin. Voor de voedingen en door de dag heen zodra benauwd. Helaas kun je niet veel meer anders dan nog stomen met het damp van het baden.( draai hem om in zn badje met ze buikje in het water *ZORG WEL DAT ZIJN HOOFDJE BOVEN WATER BLIJFT* zo kan alles er mooi uitlopen en niezen ze vaak door de damp die vrij komt)

5 jaar geleden

Reactie op Petra Helene

De groene linde heeft olietjes ook speciaal voor baby’s die veilig zijn!

5 jaar geleden

Reactie op Nathaly81

De groene linde heeft olietjes ook speciaal voor baby’s die veilig zijn!
Inderdaad!

5 jaar geleden

Mijn dochter is al vanaf week 1 verkouden Elke dag snot uit haar neus. Neusspray gebruik ik niet elke dag, want zou te gek worden. CB zegt > ow kan hoor of nja wintertijd he Ik vind voor 14weken elke dag snot hebben en 2x met uitzuigding weghalen best heftig. Wat adviseren jullie? 😇

5 jaar geleden

Overdag op het buikje leggen op je schoot en dan zachtjes op het ruggetje kloppen voor 5 a 10 minuten. Veel stomen, in badje doen met het vrijer ademen badje van kruidvat. En een halve ui onder het bedje. Dat werkte hier het beste.

5 jaar geleden

Wij hebben een pipet gehaald bij de apotheek en doen borstvoeding in de neusgaten. Werkt goed bij ons. Als je geen borstvoeding geeft kan dat dus niet. Die snottezuigers kan ik niet mee omgaan denk ik want hielp hier niks. In de ochtend kwam er vaak ook wat melk terug met hard slijm. Ik zat er op den duur maar klaar voor 😅 Ons eerste kind ging uit zichzelf snel door zijn mond ademen, dat was wel een opluchting. Onze tweede valt mij op dat hij veel zijn neus ophaalt en dan lijkt het ook weg. Wij hebben op dit vlak een beetje mazzel denk ik.