Verloskundige gebeld

Iris12345678910
één maand geleden
Volgen
Hoi allemaal! Ik heb zojuist de VK aan de telefoon gehad, eentje in opleiding. De 1e dag van mijn laatste ongesteldheid was 23 maart. 15 april een piek volgens de ovulatietest (onregelmatige cyclus). Volgens de 24baby én Prenatal app zou ik nu op 4 weken zwangerschap zitten en mijn uitgerekende datum 6 januari. De dame aan de telefoon zei dat ik volgens haar berekening vandaag exact 6 weken zou zijn en de uitgerekende datum zou 28 december zijn 🤷🏼‍♀️ Best verwarrend, kan iemand me vertellen hoe het nou zit? :P In ieder geval heb ik 22 mei de eerste vroege echo om te kijken of alles goed is, 3 juni een telefonische intake en 4 juni de termijn echo 🥰 Spannend! Eerste kindje, dus alles is zo nieuw! Overigens heb ik 0 last van kwaaltjes.
  • Rapporteren
Reageer
Typ hier je reactie
12 reacties
Mama074
één maand geleden
Hun gaan uit volgens de laatste dag van je menstruatie. En bij een echo kunnen ze pas exact berekenen
  • Rapporteren
Willemijn04
één maand geleden
Volgens mij maken ze bij de VK altijd een berekening op je eerste dag van je laatste menstruatie. Ikzelf had mijn ovulatie pas op dag 20. Ik bereken dan 14 dagen daarvoor als zogenaamd eerste dag van laatste menstruatie.
  • Rapporteren
Rowaan
één maand geleden
Je krijgt 2 weken kado van de verloskundige mijn laatste menstruatie was 1 april en ben volgens de verloskundige 5 weken zwanger en 5 januari uitgerekend dus wat de verloskundig zegt klopt wel
  • Rapporteren
KWAI
één maand geleden
Is je cyclus steeds dezelfde lengte of juist niet?
  • Rapporteren
Nathalie1488
één maand geleden
Ik heb dezelfde datum van laatste menstruatie, volgens idd alle apps en de vk ook vandaag 6 weken.
  • Rapporteren
Sharonnek
één maand geleden
Dan zou ik 24 december uitgerekend zijn volgens de ovulatie, maar ik wacht rustig de echo wel af
  • Rapporteren
Iris12345678910
één maand geleden
Reactie op KWAI
Is je cyclus steeds dezelfde lengte of juist niet?
Nee. Heb cyclussen gehad van 29, 30 en zelfs 38 dagen gehad. In september gestopt met de pil.
  • Rapporteren
Iris12345678910
één maand geleden
Reactie op Nathalie1488
Ik heb dezelfde datum van laatste menstruatie, volgens idd alle apps en de vk ook vandaag 6 weken.
Spannend hè!!
  • Rapporteren
Tara Noé
één maand geleden
Hoi! Ik heb precies hetzelfde! Ze ging uit van eerste dag van laatste menstruatie en dan zou ik nu bijna 6 weken zijn. Dit kan volgens ons niet, ook omdat we zeker weten binnen welke periode ik zwanger geworden ben. Ik denk dat ik nu 4 weken en 4 dagen zwanger ben. De vorige keer ging het ook zo, toen ben ik zwanger geworden in een cyclus van 80 dagen, zou ik volgens VK 10 weken zwanger geweest moeten zijn, maar bij de eerste echo was er nog niets te zien. Ik had toen gelijk en was nog veel korter zwanger. Er is een kans dat jij ook wel korter zwanger bent. Even afwachten tot de volgende echo. Mijn laatste menstruatie was 29 maart, gok rond 16 april eisprong en ongeveer 4 weken en 4 dagen zwanger. 25 mei eerste echo, nog even wachten..
  • Rapporteren
KWAI
één maand geleden
Nee. Heb cyclussen gehad van 29, 30 en zelfs 38 dagen gehad. In september gestopt met de pil.
Dan zou ik ook uit gaan van je ovulatie. En wachten op de echo natuurlijk
  • Rapporteren
Merrah
één maand geleden
Hoi, hoi. Ik ben ook 6 weken. Vandaag vk gebeld en de uitgerekende datum zou ook 28 december zijn 🙂🙂 ik heb over 2 weken een intake en pas 2 juni eerste echo 🙈🙂 heel spannend en kan niet wachten om te zien of alles goed gaat. 🙂
  • Rapporteren
Marysia
één maand geleden
Er wordt altijd gebruik gemaakt van de standaard methode: eerste dag van je laatste menstruatie + 1 week + 9 maanden. Pas bij de eerste echo kunnen ze je exact vertellen hoe oud je vruchtje is.
  • Rapporteren