5 Reacties

6 jaar geleden

Ik plaatste hier ook pas al een topic over. Ik wacht nog tot woensdag met bellen (psychologische grens die ik even over wil zijn 馃槀) maar heb uiteindelijk gekozen voor de enige in mijn eigen dorp. Alle zwangeren die ik ken zitten bij verschillende, deze zit dichtbij, doet afspraken in de avond (al maakt dat nu niks uit want wij werken allebei vanuit huis) en bestaat al heel lang. Google reviews vind ik mwoah, ik vul die zelf nooit ergens in dus ga er standaard vanuit dat die niet zo representatief zijn. Kijk wel altijd even of ze ook actief zijn op sociale media enzo en hoe dat eruit ziet.

6 jaar geleden

Ik heb bewust voor een verloskundige praktijk buiten mijn dorp gekozen. Dit deels omdat ik er betere verhalen over hoorde en deels omdat ik met kinderen werk in mijn eigen dorp en liever niet alle ouders tegen kom bij de verloskundige. 馃槃

6 jaar geleden

Ik heb een caseload vk gekozen een dorp verder. Een praktijk die bestaat uit 1 of 2 vk. Zo heb je altijd een bekend gezicht bij de bevalling. Verder vind ik het fijn dat ze savonds kan en dat ze langs huis komt. Verder niet gekeken naar reviews, goed gekeken wat ik belangrijk vind en de kern van de praktijk.

VRIEND

6 jaar geleden

Heb bij mn zoontje (1ste zwschap) op de site gekeken en naar ervaringen. Er voelde maar 1 goed en nu voor de 2de keer bij dezelfde vk! Dichtbij is ook wel fijn idd. Wat ik ook fijn vond is dat ik met bloedverlies meteen langs mocht komen vanaf week 5 bij mn zoontje. Bijna elke keer met bloedverlies een echo gehad toen, deden ze nooit moeilijk over. Nu weer bijna 5 weken zwanger en er is een nieuwe dame komen werken. Heb bij deze zwangerschap helaas weer bloedverlies. Zij was t niet eens met haar collega en ik mocht niet komen voor een echo, nou dus wel mooi kunnen regelen met haar collega (die ik van 2 jaar geleden ken)dat we wel mochten! Voelt altijd fijn. Ken zelfs mensen bij verloskundigen die tot week 10 moeten wachten na veel miskramen etc. Zou daarover de ervaringen lezen en even kijken hoe het voelt als je rond zit te neuzen op de website.

6 jaar geleden

Je kunt ook kijken naar de samenwerking die een praktijk heeft. Sommige praktijken werken samen met ziekenhuizen. Zij hebben dan laagdrempelig overleg met de gynaecoloog mocht er wat zijn. Mocht je de voorkeur hebben om te bevallen in of rond een bepaald ziekenhuis, dan kan het handig zijn om een praktijk te kiezen die met dat ziekenhuis samenwerkt.