4 Reacties

5 jaar geleden

Vakantie afkeuren staat toch los van je verlof? Vakantie kan afgekeurd worden

5 jaar geleden

Reactie op Susan03

Vakantie afkeuren staat toch los van je verlof? Vakantie kan afgekeurd word ...
Mijn vakantie was goed gekeurd, zou alleen nog afgekeurd worden als ik onverwachts toch niet meer zou kunnen werken tot 36 weken(zwangerschapsgerelateerd). Maar dit lijkt me geen reden om te kunnen verplichten eerder met verlof te moeten toch?

5 jaar geleden

Jouw ziekmelding stond los van jouw zwangerschap (jouw werkgever zal die week ook zelf betaald hebben en niet het UWV) dus als jij weer volledig hersteld gemeld bent, mag hij niet zomaar je vakantie afkeuren als deze al goedgekeurd is. Vraag het even na bij je werkgever en indien nodig, bij jouw HR afdeling / HR adviseur. Misschien heeft jouw werkgever deze kennis niet helemaal paraat en is het gewoon een menselijk foutje 馃檪

5 jaar geleden

Heb je de vakantie zwart op wit staan dat die goed gekeurd is of was dit mondelings? Als dit mondelings was is het dus niet wettig ook al zou je denken dat het wel zo is afgesproken tussen jouw en de werkgever. Maar dan kan de vakantie afgekeurd worden. Beste is gewoon even naar je werkgever stappen en vragen hoe of wat en waarom het is afgekeurd en dat jullie toch wat anders hadden afgesproken dus je er eigenlijk van uit ging dat het goed zat.