21 Reacties

5 jaar geleden

Hahaha! Toevallig heb ik dit de laatste 3 dagen savonds. Het klinkt dan opeens heel dof!

5 jaar geleden

Ik heb hier sinds twee weken ook last van! Ik heb ook geen idee hoe dit kan dus ik lees graag mee😊

5 jaar geleden

Ik lees graag mee, loop hier al maanden mee rond. Heb dan het gevoel alsof ik de hele tijd onder water zit, alles hoort dof of met een soort echo, en ver weg. Wil wel graag wat tips zien hierover!

5 jaar geleden

Zou toch even naar laten kijken. Is bij mij altijd een teken van oorontsteking(Heb ik vaker) en bij mijn man een teken dat het toch verstopt zat. Je kan altijd even na laten kijken.

5 jaar geleden

Ik heb dit ook! Nooit bedacht dat het evt ook een zwangerschapskwaal zou kunnen zijn. Ik heb het regelmatig in mn rechter oor.. begint in de loop van de middag of avond. Dag erna is het dan vaak weer weg.

5 jaar geleden

Ik heb t ook af en toe in mn linkeroor. T gaat ook weer weg. Irritant bij t tandenpoetsen! Wist ook niet dat dit bij de zwangerschap kan horen!

5 jaar geleden

Ik heb geen idee of het een kwaaltje is, maar online las ik dat dit precies wel vaker voorkomt bij de zwangerschap. Het is totaal niet pijnlijk dus denk niet dat het een oorontsteking is. Het is vooral een vervelend gevoel

5 jaar geleden

‘S ochtends heb je meestal een dip in je bloeddruk, misschien heeft het daar iets mee te maken?

5 jaar geleden

Ja heb ik ook de laatste weken (ben nu 16+3). Hoor mezelf dan heel hard praten zeg maar. Net of je even je neus dicht moet knijpen en dan druk op je oren moet zetten zodat ze open ploppen zeg maar. Heel irritant. Niet de hele dag maar met vlagen is dat. Las pas wel ergens zo'n "wist je dat": dat je tijdens je zwangerschap ook vaak / vaker last kan hebben van een verstopte neus. Misschien dat dat met elkaar te maken heeft. Heb wel dat ik af en toe mijn neus moet snuiten maar echt verstopt... dat niet.

5 jaar geleden

Ik heb hier ook al een aantal weken last van..dacht eerst door mijn af en toe dichte neus (zwangerschapskwaal) maar het komt ook zomaar opzetten en is zomaar weg. Wie weet houdt t verband met elkaar?

5 jaar geleden

ik had t bij mijn 2 e zwangerschap en t was meestal rechteroor.Alsof je in t vliegtuig zit en een luchtdruk krijgt.Bij mijn bevalling was t ineens over😁. Ik ben nu 17 weken en sinds t begin af aan heb ik t weer terug.Dus hoop dat t bij de bevalling weer verdwijnt🙃

5 jaar geleden

Ik heb hier ook last van, vooral in de ochtend..

5 jaar geleden

Hier ook met regelmaat mijn rechter oor heeeel hinderlijk

5 jaar geleden

Hi, Waarschijnlijk heb je vocht achter het trommelvlies dat zich ophoopt in de nacht. Als we slikken dan voeren we dat vocht beetje bij beetje af door de buis van Eustachius. Die opent zich dan een klein beetje. Ook bij geeuwen opent die buis zich waardoor de druk eraf kan gaan. Als het vocht echt niet weg kan, heb je kans op een oorontsteking maar zo lang het ook af en toe weg gaat kan het volgens mij geen kwaad. Het enige wat eraan te doen is, is een speciale neusspray gebruiken die het slijm oplost waardoor de buis van Eustachius meer ruimte krijgt om te openen. En next level is het plaatsen van buisjes in het trommelvlies (operatie). Dus..... Even doorbijten en hopelijk is het na de bevalling over 🤗

5 jaar geleden

Precies, bij mij zit het ook aan de binnenkant en ik gebruik neusspray (wel zoutoplossing gebruiken). Dit helpt helaas maar (soms zeer) tijdelijk. Ook tijdens mijn werk waarbij ik veel praat en luister is het super vervelend!! Ik wou dat het weg was voor langere tijd. Heb soms het gevoel dat ik alleen in de ruimte ben haha.
Ja links heb ik dit

5 jaar geleden

Ik heb hier af en toe ook last van in mijn rechteroor. Schijnt te komen doordat je slijmvliezen opzwellen door de hormonen. Hierdoor kun ja last hebben vast een neusverkoudheid en verstopte oren. Hoort er bij! Neusdruppels zouden kunnen helpen.

5 jaar geleden

Heeft iemand hier momenteel nog steeds last van? Ik wel. Het klinkt raar, maar het helpt als je dus tussen je benen gaat kijken naar achteren, dus in feite over de kop😅 kwam er toevallig achter maar ja. Het schijnt toch een connectie te hebben met de zwangerschap. Hieronder ff afbeelding dat ik toevallig nog vond in mijn tel..

5 jaar geleden

Ja ik ook, steeds rechts

5 jaar geleden

Toch goed dat we dingen delen, had geen idee dat t bij zwangerschap hoorde!:)