16 Reacties

6 jaar geleden

Wij zijn zelf al 3 jaar bezig waarvan vorig jaar een miskraam gelukkig ben ik nu weer 6 weken zwanger, 3 maanden geleden heeft me schoonzusje verteld dat ze zwanger is binnen een maand zei vond het ook lastig om het te vertellen ik voelde me op dat moment wel even klein maar ben toch blij dat ze het verteld heeft en dat ze me erbij betrekt, ik zou het gewoon vertellen en het gaat altijd rot voelen voor die gene daar kan jij niks aan doen ookal vertel je het op een andere manier het blijft rot voor die gene als je niks zou vertellen zullen ze dat echt niet leuk vinden denk ik het is allang lief dat jij erover na denkt 馃榿馃グ

6 jaar geleden

Ik heb ook 1 vriend waarvan de vriendin niet zwanger kan worden. Waar ik vooral moeite mee had was dat onze dochter niet gepland was. Ik heb eerst aan die vriend gevraagd hoe ik het beste aan haar kon vertellen dat ik zwanger was. Achteraf was ze super blij voor ons en wil ze regelmatig updates van onze dochter馃榿

6 jaar geleden

Mijn beste vriendin is nu 36 en heeft een grote baby wens.. Helaas is dit haar nog niet gelukt. Ik ben nu in verwachting van mijn 4de. Vind het ook zo moeilijk met haar te delen Een tijd geleden dacht ik zwanger te zijn dit bleek niet zo te zijn toen ze me vroeg waarom ik het haar niet had vertelt en ik aangaf dat ik haar daar niet lastig mee wilde vallen. Zei ze maar je weet toch dat je me alles kan vertellen en gaf aan dat ze juist hardstikke blij was als het zo zou zijn Zelf dan geen kindje maar dan verwen ik die van jou gewoon extra. Nog steeds vind ik het moeilijk om haar te vertellen dat ik zwanger ben. Ookal weet ik dat ze leuk gaat reageren enzo. Toch voel ik me wat schuldig ik ben nu gezegend met m'n 4de en zij heeft er niet 1 terwijl dat haar grootste wens is.

6 jaar geleden

Hoihoi, ikzelf heb pcos en ben nu zwanger van ons 3e kindje. Deze zwangerschappen zijn ontstaan door een lang traject in het ziekenhuis met veel pijn en verdriet. In mijn omgeving werd iedereen zwanger, mijn zus mijn vriendinnen mijn buurvrouw, mensen op de stal en ga zo maar door. Ik merkte dat ik het fijn vond als het gewoon verteld werd en er niet geheimzinnig over werd gedaan of het bij me weg werd gehouden, zolang het maar niet constant daar over ging en er ook nog een ander gesprek mogelijk was. Iedereen is anders natuurlijk maar ik denk als je vraagt aan die 2 vriendinnen hoe dat hun het vinden als je erover praat of wat hun er moeilijk aan vinden dat je dan al een heel eind bent! Super gefeliciteerd met je zwangerschap!

6 jaar geleden

Herkenbaar 2 vriendinnen die graag willen maar het niet lukt. Besloten het hen rustig apart te vertellen (een andere vriendin slingerde het op FB, dat vonden ze wat pijnlijk om zo opeens mee geconfronteerd te worden) maar ga tegelijkertijd uit van hun beste intenties met mij :) en dat ze ondanks eigen pijn ook (op termijn) wel blij voor ons kunnen zijn. Verder het beetje bij hen laten wanneer ze het erover willen hebben

6 jaar geleden

Wij zijn zelf al 3 jaar bezig waarvan vorig jaar een miskraam gelukkig ben ...
Dank je wel 馃尯

6 jaar geleden

Reactie op Chantalvdgraaf

Hoihoi, ikzelf heb pcos en ben nu zwanger van ons 3e kindje. Deze zwangersc ...
Dank je! 馃槉 En jullie natuurlijk ook gefeliciteerd!

6 jaar geleden

Ik was elke keer net zo blij voor degene als iedereen die niet persee een dringende kinderwens had. Tuurlijk voelde ik ook wel zo nu en dan een steek jaloezie, maar dat mag er ook zijn! Veel vervelender vond ik de mensen die zonder na te denken opschepten over "1x zonder pil" of de opmerking "je moet er gewoon niet zoveel meebezig zijn, dan komt het voor jou ook wel goed". Gewoon vertellen en er blij mee zijn! Gefeliciteerd!

6 jaar geleden

Mijn zwager en schoonzus zijn 8jaar zonder resultaat bezig geweest om kinderen te krijgen. Bewust gekozen om het pas met 12 weken te vertellen, een eventuele miskraam wil ik hen ook niet aandoen. Maar weet wel dat ze heel blij voor me zullen zijn en worden de beste oom en tante die ik kan wensen. We gaan het ook gewoon vertellen, zonder poespas.

6 jaar geleden

Mijn schoonzus en exzwager lukte het niet om zwanger te raken, ook de hele mallemolen van het zk gehad. Wij zijn naar hen toe gegaan en hen eerst verteld voor we het de rest vertelde zodat het alvast wat konden verwerken. Dat konden ze wel waarderen en waren blij voor ons maar ook erg verdrietig dat zij niet het geluk hadden. Dit 2 x zo gedaan. Nu ben ik zwanger van de 3e(5wk) en ga het weer zo doe

6 jaar geleden

1 tip; stel het niet uit omdat je het moeilijk vindt om te vertellen. Bij mijn beste vriendin wisten haar collega鈥檚 het nog eerder dan ik (ik had toen net een miskraam gehad), en dat vond ik heel pijnlijk. Ja, ik was jaloers toen ik het hoorde en dit soort nieuws komt anders binnen dan voorheen, maar ik was bovenal heel blij en gelukkig voor haar!

6 jaar geleden

Reactie op Bloempje16

Ik was elke keer net zo blij voor degene als iedereen die niet persee een d ...
Precies die laatste opmerking heb ik ook wel eens gehoord! Best vervelend om te horen van iemand die zelf heel makkelijk zwanger is geraakt. Maar ja, het is vast goed bedoeld ;-)

6 jaar geleden

Wij hebben door de burnout van mijn man het krijgen van kinderen een paar jaar uitgesteld. Dit tot mijn grote verdriet. Toen mijn zusje via een hint/verrassing aangaf (voor mij vrij onverwachts) zwanger te zijn, deed dat mij enorm veel pijn. Ik was blij voor haar, maar t deed mij veel pijn. Hierin miste ik haar empathie en meeleven. Mijn schoonzusje heeft haar zwangerschap heel voorzichtig gebracht en toen voelde ik me wel gehoord. Dus ik denk dat het vooral belangrijk is hoe je het verteld en dat er ook ruimte en begrip is voor de ander. Juist dat gevoel was zo'n wereld van verschil.

6 jaar geleden

Mijn zus zit in het medische traject. 2 jaar nu alweer probeert ze zwanger te raken. Ik weet zeker dat de heel blij voor me is, maar ga het wel eerst aan haar vertellen apart, dan aan de rest van de familie. Dan kan ze het rustig verwerken eventueel en kunnen we erover praten.

6 jaar geleden

Ik denk dat ik me wel goed in kan leven in de situatie. Bij mijn eerste zwangerschap duurde het 5 jaar voordat ik eindelijk in verwachting was. Ook mij deed het dan ook steeds enorm veel pijn als anderen wel zwanger raakten, want "Ja.... Zij wel, en ik natuurlijk weer niet". En dat betekende niet dat ik het een ander niet gunde, maar voor mij was dit heel moeilijk, mede door ook eerder genoemde opmerkingen van anderen. Ik denk dan ook dat het enorm belangrijk is om juist die vriendinnen een beetje vooraan te zetten en goed benadrukt dat je ze absoluut geen pijn wilt doen en ook begrijpt dat het voor hun heel lastig kan zijn. Ik denk dat je daarmee al een heel eind komt! En ik weet zeker dat ze ondanks dat ze het zelf even lastig vinden, het oprecht wel heel leuk voor jou vinden! En probeer het ze ook apart van de rest te vertellen zodat ze zich even voor kunnen bereiden. Heel veel succes met de zwangerschap! 馃グ