Bij mijn dochtertje lijkt t haar zo snel vet te zijn doe het nu 2x per week wassen met een klein beetje zwitsal maar de volgende dag lijkt t al weer vet ze zeggen dat kindjes geen vet haar hebben. Hebben jullie tips? Of ligt t aan mij mag ook en dan zet ik me er over heen
Bij ons is het ook zo 😅 nu het kan deels aan ons liggen als ze op ons borst ligt wrijven we vaak met onze kin over haar haar 🙈🤣 bij ons wordt het in bad nat gemaakt zonder shampoo ofzo en iedere dag met nat washandje over haa haar zodat het er even fris en fluffy uitziet 😅
Mijn zoontje heeft dat ook.
En mijn eerste had dat ook en dat ging vanzelf weer over. Geen idee waar het aan ligt maar dit zal vast ook weer over gaan 😅
Onze dochter heeft het ook als ze savonds ik bad is geweest lijkt het in de ochtend alweer vet te zijn😅 als ik wegga maak ik het meestal een beetje nat en daarna een beetje zwitsal haarlotion erin
Dat hoort erbij.. baby's zweten veel, dus haar wordt snel vet. Vooral niet met shampoo wassen! De eerste weken/maanden is het echt nog niet nodig om een baby met shampoo etc te wassen. Alleen water is voldoende. 😉
Eerste jaren zelfs.. onze jongens zijn 3,5 en bijna 2, en wij gebruiken noo ...
Hier ook vrijwel geen shampoo gebruik bij m'n dochter van 2,5. Bij uitzondering als er echt etensresten of iets dergelijks in zat. Als baby leek het soms wat vettig maar nu echt nooit meer. Ik zou willen dat mijn ouders dit hadden gedaan. Zelf kan ik het inmiddels redden met 1x in de week wassen ;)
Misschien is het verstandig om producten van neutral te gebruiken. In Zwitsal producten zitten veel stofjes die best agressief kunnen zijn voor haar en huid! Wellicht slimmer om die tot 6 maanden te laten staan?
de clue van haar niet vet laten worden is geen shampoo gebruiken. daardoor was je namelijk natuurlijke vetten uit de haren en gaat het lichaam deze vetten overproduceren. Ik zou ook zeker geen zwitsal shampoo gebruiken als je wel persee shampoo wil gebruiken. ik denk dat met zulk weinig haar dat water echter voldoende is.