9 Reacties
5 jaar geleden
Ik heb geen video's bekeken maar mijn verloskundige had mij hierbij geholpen.
Door je neus diep adem innemen, door je mond 3/4 korte pufjes eruit en dan een lange puf tot je niet meer kan. Je moet er goed op focussen en echt in de ademhaling zitten dan ontspan je meer en kun je de weeen goed aan. Mij heeft het bij beide bevallingen erg geholpen en ben gelukkig zonder pijnstilling bevallen. Heel veel succes en je kunt het!!🙏👍🥰
5 jaar geleden
Diep inademen door de neus, dan in een paar korte pufjes uitademen. Onder de douche zat ik met het liedje spetter spatter spater in mijn hoofd, bij opvangen weeen op/rond bed zei ik tegen mezelf je kan dit, I can beat you en dat hielp me om me te focussen en de weeen aan te kunnen. Heb me volledig afgesloten van de buitenwereld. Hoorde de verloskundige en mijn man wel, maar had een kussen of koude doek op mijn ogen gelegd. Niet in 1 lange puf uitademen, dat geeft kans op hyperventileren.
5 jaar geleden
Ik heb tijdens de zwangerschap diverse filmpjes bekeken, maar eerlijk gezegd lukte het mij tijdens de bevalling niet om te puffen. Ik had toen mn eigen ademhaling waar ik me volledig op focuste. En dat hielp... luister goed naar je verloskundige en vertrouw op je lichaam. Je kunt dit!! 💪
5 jaar geleden
Deze Instagram heeft mij geholpen.
maar let op (!!!) dit is echt heel rauw beeldmateriaal van een bevalling en de “uitdrijving” van het kindje uit de vagina. Niet iedereen vind dat even fijn om te zien, mij hielp het mentaal om te zien wat er ging gebeuren. Los van het feit dat het fascinerend is hoe ons lijf dat doet.