17 Reacties
5 jaar geleden
Kan een gevolg zijn van verhoogde bloeddruk. Even bellen mag altijd. Dus doen
5 jaar geleden
Hier ook enorm last van volgens de verloskundige hoort het erbij. Mijn bloeddruk was goed

5 jaar geleden
Hier ook heel erg, handen voeten en laatste week ook me gezicht.
Hier wel te hoge bloeddruk, loop ook medisch.
5 jaar geleden
Jep, 4 kilo vocht in 3 dagen tijd er bij. Vond het zelf ook veel. Bloeddruk werd gecontroleerd, die was goed.
Nu de rest van de zwangerschap lopen met varkenspootjes 🐷
5 jaar geleden
Ik heb het heel erg. Al de hele zwangerschap. Bij de eerste had ik dat ook. Ben al 25 kilo aangekomen, draag normaal maat 38.... na de bevalling was ik binnen 2 weken 15 kilo kwijt. Dat vocht vasthouden is enorm vervelend en lastig met schoenen. Nu idem dito. Wat bij mij helpt is de venadoron gel van Welleda, veel peterselie, bleekselderij en komkommer knagen. En vooral wel zout eten. Laatstgenoemde benadrukte de verloskundige nog. En waar kan, benen omhoog 😉
5 jaar geleden
Ik wilde er nog aan toevoegen, dat je tegen de varkenspootjes kousen kan kopen bij de drogist.
Reis sokken of compressie kousen.
Helpen erg goed!
5 jaar geleden
Ik heb het ook, al sinds week 20 ongeveer. Toen werd het een tijd minder en sinds een paar weken is het terug (nu ook in mijn handen). Ik heb geen hoge bloeddruk oid en mijn vk zegt dat het heel normaal is, veel zwangere vrouwen hebben het.
Voor het tintelen kan het helpen om een kussen onder je matras te leggen bij je voeteinde zodat je met je voeten iets hoger slaapt.
Ik zou me in ieder geval geen zorgen maken als ik jou was :)
5 jaar geleden
Ik ben morgen 36 weken zwanger en sinds een tweetal weken ook erg veel last van vocht in de benen. Ik probeer toch om geregeld met de benen omhoog te gaan zitten (ben gelukkig thuis, waardoor dit ook kan). Ook voldoende blijven drinken (minstens 1,5l water per dag) helpt bij mij om minder vocht vast te houden. Vorige zwangerschap was ik in de warme zomer van 2018 hoogzwanger en dronk toen 2-3 liter water per dag, als ik minder dronk dan hield ik veel meer vocht vast..
Heb ook een tijdje steunkousen aangedaan in het begin van mijn zwangerschap owv wisselende bloeddruk en doe deze nu ook overdag aan tegen het vocht.
5 jaar geleden
Het hoort er bij helaas, heb ik ook voel gewoon dat ik dikke tenen heb. En sinds een paar dagen beginnen mijn handen ook, krijg er zere vingers van.