19 Reacties

5 jaar geleden
N.A of M.A best mooi toch en je spreekt 2e naam toch weinig uit mijn kinderen hebben ook meerdere namen maar hoor of spreek je bijna niet uit 馃槄 enkel waar je voorbij ziet komen is de post of op offici毛le document..dus als je mooi vindt zou het gewoon doen klinkt bij beide namen mooi

5 jaar geleden
Ja, ik hou enigszins wel rekening mee met de voorletters.
Liever geen i.v.f of h.i.v ofzo
Maar N.A of M.A lees ik niks geks

5 jaar geleden
Reactie op M W N
Wij krijgen voor een meisje E.K dus ik snap niet helemaal waar je dan tegen ...
Hij komt 5 jaar NA zijn broer en er gaat geen derde komen. En MA, het is een jongen dus gaat geen ma worden, dacht ik. Haha maar als ik t hier moet uitleggen is het dus niet zo erg. Hij heeft een korte achternaam, maar die wil ik hier niet noemen ivm evt bekenden die ook zwanger zijn.

5 jaar geleden
Wat is de voorletter van je achternaam? Want als dat een F is zou ik juist niet gaan voor MA (maf 馃槄)
Verder geen problemen mee!
Ik heb altijd geprobeerd om zowel in het Nederlands als Engels geen woorden of bekende afkortingen te maken met de naam van mijn kind, maar toch kwam ik erachter dat het hardop uitspreken van de voorletters van mijn dochter (O. J. - ik had het wel in het Engels geprobeerd maar niet in het Nederlands, oh jee....) toch nog een foutje waren die ik achteraf liever had willen voorkomen 馃檲 Ach ja...

5 jaar geleden
Ja enigszins.
We willen geen voorletters die al dan niet in combinatie met de achternaam afkorting die bv terug te lijden zijn naar de oorlog ofzo. (dus geen SS bv)
Ik zou met n.a. of m.a. geen moeite hebben.

5 jaar geleden
Ik zie niks geks in na of ma. Naar hangt van je achternaam af of het iets ergs wordt. Kortom kijk naar de combinatie niet alleen naar de letters..

5 jaar geleden
M'n zusje is J.A en ik ben A.I dus ja en ai dit is de eerste keer dat ik er iets over hoor nooit last van gehad of bij nagedacht alleen dat wij geen k.k. Kunnen doen om omdat de achternaam ook k is dan heb je KKK.. Maar verder. Daarin tegen hebben ik m'n m'n zusje geen voor gehoorde 2de naam er werd er wel gelachen. De vader van m'n man is heeft de roep naam helemaal vergeten of verkeerd genoteerd albert is niet zijn offici毛le naam z'n 2de naam Jan en dan E.A. Is z'n voornaam met de diploma uitreiking was het voor hem even g锚nant toen er Jan gezegt werd en hij een por van z'n moeder kreeg dat hij het was. Ik vind dagmar een mooie naam maar draai het om is het ramgad daar werd een klasgenootje weer mee gepest. Dus ja maar over de ai of ja nooit iets gehoord...

5 jaar geleden
Ik vind net als velen hier dat er niks mis is met M.A of N.A. Ten eerste worden initialen bijna nooit hardop gezegd. (Ik denk dat zeker 80% van mijn kennissenkring geen idee hebben wat die van mij zijn. Dat
voor- en achternaam goed samen klinkt vind ik veel belangrijker馃槉 wij kiezen maar 1 naam maar als ik er meerdere zou kiezen zou ik alleen rekening houden met seksistische, nazi-achtige of andere vernederende woorden... maar dat is MA en NA zeker niet :)