10 Reacties

5 jaar geleden

Normaal moet je ze laten slapen en uit hunzelf laten wakker worden..

5 jaar geleden

Het gaat een beetje tegen mijn gevoel in om een slapende baby wakker te maken maar ik lees in boeken over slaap dat je de baby het beste wel na c. 3 uur wakker maakt om te voorkomen dat ze overdag een lang rukje gaan doen... ik maak haar dus meestal wel wakker als ze langer dan 3 uur slaapt

5 jaar geleden

Als ze slaapt slaapt ze hier.(ze vecht me iets te veel tegen der slaap en ze is wel echt moe)Ze meld zich elke keer naar 3uur op het moment dit was om de 4uur. Snachts slaapt ze momenteel door tot 10voor6 a 10voor 7 ligt er net aan op het moment.

5 jaar geleden

Mijn ervaring is dat je een baby prima wat langer kan laten slapen overdag... waarschijnlijk hebben ze slaap nodig. Na 4,5 uur zou ik wel de neiging hebben wakker te maken... als een baby wat meer uitgerust is, dan zijn ze ook meer ontspannen denk ik dan, dit helpt dan weer om op een ander moment in slaap te vallen. Ik zou er overdag wel voor zorgen dat het goed licht is in de ruimte waar de baby slaapt. Overdag maakt een mens door daglicht andere stofjes dan wanneer het donker is. Je wilt inderdaad graag dat ze een dag- nachtritme ontwikkelen. Dat bereik je door overdag licht en geluid toe te laten en de nacht donker en prikkelarm te maken. Maargoed, elk kind is anders, volg vooral je eigen intuïtie!

5 jaar geleden

Ik maak er wel wakker na haar slaapje, als ze nog niet wakker is. Ze krijgt om de 4 uur de fles, ze heeft 1 uur wakkertijd en 3 uur slaap. Maar als haar dutje daarvoor heel slecht was en ik zie dat ze het nodig heeft laat ik haar wel liggen en geef ik wat meer voeding als ze wakker is.

5 jaar geleden

Als ze overdag goed slapen slapen ze de nachten ook goed hoor🤭. Is het overdag drama en de nachten ook minder dan is het een vicieuze cirkel die je moet doorbreken. Hier pak ik haar o. Te verschonen en daarna flesje na max 3.5 uur vanaf de vorige voeding.

5 jaar geleden

Ik laat hem gewoon slapen en wacht tot die vanzelf komt. Overdag is dat vaak wel 3 uur na de vorige voeding en dan kan ik hem nog een uurtje "afleiden". Maar nu sinds een paar dagen word hij niet meer wakker na de laatste voeding van ongeveer 21.00. Dan laat ik hem gewoon en zie het vanzelf wel. Ik vind het niet erg om nu elke dag een ander tijdstip te hebben om te voeden. Ene keer slaapt die meer andere keer minder en heeft die eerder behoefte aan een flesje. Baby's zijn onvoorspelbaar dus ik laat het aan hem over en kijk naar zijn behoeftes. Een normaal ritme van vaste bedtijden komt later wel 😊

5 jaar geleden

Absoluut niet. Als hij slaapt, dan slaapt hij. Ik hoor vanzelf wel wanneer hij wakker wordt en honger heeft. Daarbij komt dat overdag goed slapen niet gelijk staat aan 's nachts slecht slapen.

5 jaar geleden

Zeker niet. Des te beter ze overdag slapen des te beter uiteindelijk Snachts!

5 jaar geleden

Ik maak haar wakker om het ritme erin te houden.