32 Reacties

4 jaar geleden

Ik zou een fles gekookt warm water laten afkoelen en in magnetron opwarmen... zelf gebruik ik barleduc mineraal water

4 jaar geleden

Als het tijd is voor het flesje mag je het pas klaarmaken. Het flesje met water opwarmen in een flesverwarmer of de magnetron, zonder melkpoeder! Het water moet lauwwarm zijn, niet te warm. Ik voel altijd met mijn pink. Daarna poeder er pas bij. Als het flesje klaar is kan je het tot een uur erna gebruiken.

4 jaar geleden

Het is beter om geen warm water uit de kraan te halen voor een flesje. Ik gebruik een thermosfles, water in de waterkoker en gebruik het overdag en in de nacht en meng het met koud water. Overdag ververs ik het water af en toe.

4 jaar geleden

IVm krampjes kan je beter gekookt water gebruiken. Maar als je in een modern huis woont mag je water uit de kraan ook gewoon gebruiken.

4 jaar geleden

Water uit de kraan mag wel. Wij verwarmden eerst in de magnetron in de nacht(gingen ervoor naar beneden, maar kraamzorg gaf aan dat je gewoon warm water uit de kraan mag gebruiken zolang je geen loden pijpen hebt en dat hebben eigenijk alleen hele oude huizen. Overdag doen we het wel in de magnetron.

4 jaar geleden

Reactie op Memmen

Ik zou een fles gekookt warm water laten afkoelen en in magnetron opwarmen. ...
je weet dat barleduc kraanwater uit utrecht is he?

4 jaar geleden

Wij gebruiken gewoon warm water uit de kraan. Alleen in hele oude huizen raden ze dat af. Kraamverzorgster zei dat het geen kwaad kan, maar ze officieel anders moeten adviseren. Bij mijn dochter ook gewoon warm kraanwater gebruikt en nu weer. Vooral in de nachten scheelt dat een hoop gedoe 😊

4 jaar geleden

Reactie op MamavanNoraSofia

Het is beter om geen warm water uit de kraan te halen voor een flesje. Ik g ...
Wij ook werkt prima 😄

4 jaar geleden

Wij hebben een nieuwbouwhuis en onze kraamverzorgster raad het ook af. Ivm bacteriën etc die in warm water kunnen zitten en kunnen gaan broeien

4 jaar geleden

Wij koken altijd water en doen dat in een thermoskan. Als we dan een flesje maken dan gebruiken we dat water uit het thermoskan met koud water uit de kraan

4 jaar geleden

Wij halen water uit de kraan en warmen het snachts op in de flessenverwarmer die naast me bed staat. Overdag warm ik het op in de magnetron.

4 jaar geleden

Wij hebben een waterkoker op de badkamer gezet 1/3 gekookt water en 2/3 koud water en dan is de temp perfect

4 jaar geleden

Hier gebruiken we ook gekookt water. Bacterien krijgen dan geen kans. Zelf drink ik namelijk ook geen warm water uit de kraan.

4 jaar geleden

Hier gekookt water en dat af laten koelen. Dan 30sec in de magnetron en dan pas kunstvoeding er in zo doen wij het. Maar we hebben ook een oud huis qua huurhuis die niet up to date is. Dus wil geen risico lopen voor me dochtertje. Voor mezelf maakt het niet uit

4 jaar geleden

Reactie op MissMarges

je weet dat barleduc kraanwater uit utrecht is he?
Ja . Op aanraden van ziekenhuis doe ik dit en werkt goed tegen krampjes en verstopping.

4 jaar geleden

En heeft ook iemand een Quooker? Ons warm water uit de kraan wordt door de Quooker gemengd : kokend water uit het reservoir en koud water uit de leiding. Ik ben nog aan het zoeken hoe het handigst is om een fles te maken...

4 jaar geleden

Als ik snel een fles moet maken (bijv. nacht) pak ik gewoon lauwwarm water uit de kraan. Verplergkundigen van het zkh zeiden ook dat dit kon. Maar goed, dit blijft een onderwerp met verschillende groepen en meningen. Doe wat je zelf wil!

4 jaar geleden

Warm maken in de magnetron.

4 jaar geleden

En heeft ook iemand een Quooker? Ons warm water uit de kraan wordt door de ...
Ja, ik vul een thermoskan met kookwater en gebruik dat voor de flesjes.

4 jaar geleden

En heeft ook iemand een Quooker? Ons warm water uit de kraan wordt door de ...
Ik gebruik al 7 weken de quooker, klein laagje heet en in aparte kan staat water uit de quooker afgekoeld