13 Reacties

2 jaar geleden

Bij borstvoeding gewoon wat vaker aanleggen :)

2 jaar geleden

Bij drinken is niet nodig. Gewoon extra aanleggen

2 jaar geleden

Best geen water bij geven. Is niet goed voor ze

2 jaar geleden

Reactie op E_V_P

Bij borstvoeding gewoon wat vaker aanleggen :)
Klopt, dit doe ik inderdaad. Maar ben helaas niet meer elke dag thuis.. ☺

2 jaar geleden

Reactie op E_V_P

Best geen water bij geven. Is niet goed voor ze
Huh hoe kan dit nou weer niet goed zijn.. dat zou betekenen dat flessen voeding enzovoort ook niet goed zullen zijn

2 jaar geleden

Heb hier ook voor naar de ggd gebeld, wij mogen 50cc water geven, als het maar niet ten koste gaat van de borst/flesvoeding

2 jaar geleden

Reactie op Sigie

Huh hoe kan dit nou weer niet goed zijn.. dat zou betekenen dat flessen voe ...
Een baby van 6 maand oud mag niet meer dan 80 cl water. Dit kan schadelijk zijn voor de nieren. Je merkt het niet direct, maar op.latere leeftijd, zouden ook andere gezondheidskalchten voor kunnen komen, doordat de nieren te hard zijn aangepakt tijdens babytijd. Professionals zeggen liever helemaal niet, maar een klein beetje kan geen kwaad. Overigens hebben ze aan fles of borstvoeding voldoende. Ook met dit warme weer. Gewoon vaker aanleggen

2 jaar geleden

Reactie op Sigie

Huh hoe kan dit nou weer niet goed zijn.. dat zou betekenen dat flessen voe ...
Is voor de 6 maanden nog niet goed omdat het dan ruimte in de maag inneemt en er dus minder ruimte is voor voeding. Hier gaven ze bij de tweede aan(geboren met 35+, daarna werd het 40+) dat er wel zo'n 10 tot 15 cc extra water in de fles mag, mits ze de flessen leeg dronk. Anders ging het weer ten koste van voldoende voedingsstoffen.

2 jaar geleden

Reactie op Altay2018

Een baby van 6 maand oud mag niet meer dan 80 cl water. Dit kan schadelijk ...
Huhhhh, maar mijn dochter van 4 maanden krijgt 5x180ml (dus 900ml), en met warme dagen drinkt ze soms nog 60ml extra. Die 5x180 normale voeding, zou dus al te veel zijn?

2 jaar geleden

Reactie op romyxx

Huhhhh, maar mijn dochter van 4 maanden krijgt 5x180ml (dus 900ml), en met ...
Wie zegt dat 900ml voldoende is voor je kindje. Elke baby is anders. Dus die hoeveelheden van flesvoeding kunnen heel erg varieren per leeftijd en gewicht baby. Waarschijnlijk heeft jouw baby het nodig en moeten we dat dus niet zien als extra.

2 jaar geleden

Naast het risico om de eetlust van je kindje te bederven, bestaat er inderdaad een reëel risico op watervergiftiging. Men spreekt ook wel eens van een watercoma. Tot de leeftijd van zes maanden zijn de nieren van de baby te onvolwassen om gewoon water goed te filteren. Hierdoor ontstaat een elektrolytische onbalans (aanzienlijk verlies van natrium en kalium, net als bij uitdroging). Deze ‘dronkenschap’, die ook bij volwassenen kan voorkomen, kan schadelijke (groei- en ontwikkelingsstoornissen) of zelfs dramatische gevolgen hebben (stuiptrekkingen die leiden tot een coma met hersenbeschadiging of zelfs de dood). Natuurlijk gebeurt dit enkel in meest extreme gevallen, maar een geïnformeerde ouder is er twee waard.

2 jaar geleden

Reactie op Hoi2021

Klopt, dit doe ik inderdaad. Maar ben helaas niet meer elke dag thuis.. ☺
Wij kiezen hier in de avond een extra aan leg moment voor

2 jaar geleden

Dank jullie voor de reacties! Ik leg ze in de avonden nog extra aan. En als ik niet aan het werk ben, tussendoor wat extra. Dank u!