12 Reacties

4 jaar geleden

Ik gebruik zelf wasbare luiers vanaf dat mn zoontje 1 maand is! Voor thuis heb ik tweedelig, is gewoon het meest lekproof, en voor op de opvang heb ik AIO (all in one) omdat die (samen met de pockets) het meest lijken op wegwerpluiers. Alleen zelf geen ervaring met little lamb, mijn AIO's zijn van Lighthouse en 2delig hu-da met overbroekjes van lighthouse en rumparooz. Ik dacht in het begin dat ik meer van de AIO zou zijn vanwege het gemak, maar ik heb ontdekt dat 2delig meer bij ons en ons zoontje past. Het is echt heel erg per kindje verschillend, wat je kunt doen is bijvoorbeeld van allebei 1 kopen en kijken hoe deze voor jou en je kindje werken! Of een huurpakket om uit te proberen. Wij hebben zelf een consult gehad via nappy's, wat echt heel fijn was, kun je ook alles uitproberen bij je kleintje. Verder is er nog een hele actieve Facebookgroep, wasbare luiers. En raad ik je @luierhuis aan op Instagram! Daar staat superveel informatie 馃槉

4 jaar geleden

Goedemiddag, Wat leuk om ook eens een vraag over wasbare luiers langs te zien komen hier 馃槉 Ik varieer tussen pocketluiers en tweedelige systemen. Zelf vind ik het beide fijn werken en maakt het me dus niet uit. Eerst had ik wel dat hij met pocketluiers vaker doorlekte, maar sinds ik goede boosters heb is dat ook niet meer zo. Mijn schoonmoeder kan echter niet omgaan met het tweedelige systeem, dus die krijgt altijd pocketluiers mee. 馃槄 en straks op de opvang wordt het waarschijnlijk ook pocketluiers omdat dat toch minder "werk" is. Mijn moeder vindt tweedelig ook fijn en haar maakt het dus ook niet uit. Ik heb geen ervaring met AIO's.. Van pocketluiers vind ik trouwens het merk alvababy heel fijn. En voorgevormde luiers anavy in combinatie met het overbroekje van bamboolik is mijn favoriet. 馃憣馃徎 Hopelijk heb je hier wat aan. En vragen mag altijd. 馃槂

4 jaar geleden

Ik gebruik wasbare luiers sinds zoon 3 maanden is en het bevalt super! Ik gebruik pockets van Alvababy en het gaat nog prima met de inleggers van microvezel. Voor 's nachts vouw ik er een extra katoenen luier in. Ik heb 20 luiers en was om de 3 dagen (5-6 luiers per dag). Ik heb ook zelf wasbare billendoekjes geknipt van flanel. Fotootje van de waslijn op dit moment :)

4 jaar geleden

Wij gebruiken vooral tweedelig van totbots en heel tevreden van. Ook enkele close pop-ins maar die lekken sneller maar is normaal want kan minder absorberen. Bij boosten helpt wel.

4 jaar geleden

Wij hebben tweedelig systeem, gekocht bij billenboetiek, daar kan je heel fijn een heel pakket kopen met alles wat je nodig hebt. Ik moest er wel erg aan wennen, omdat het zoveel dikker is dan een gewone luier, maar ben inmiddels helemaal gewend. Ze moet iets grotere broekjes aan ;)

4 jaar geleden

Beetje late reactie misschien heb een tijdje niet in de app meer gekeken.. ;) wij gebruiken wasbaar sinds baby 2 weken was. Eerst nb luiers milovia overbroekjes met prefolds en ook wat ll pockets maat 1. Toen hij i weken was kregen we veel lekken en heb ik een huurpakket one sice genomen. Ik had overigens een tots bots pakket 2e hands liggen maar was helemaal niet tevreden hierover. Ik ben uitgekomen tegen verwachtingen in op Petite Lulu sio klittenband. En echt heel tevreden. Het is voor 2e kindje maar de 2e hands markt is zo goed dat ik de helft terug kan vragen bij verkoop. En inderdaad als je echt ervaringen wil delen en raad wilt vragen kan dat het beste via de fb groep 'wasbare luiers' ik heb daar veel geleerd. :)

4 jaar geleden

Ik ben fan van Little lamb!

4 jaar geleden

Ohja fan hierooo! Heb je instagram? Volg @luierhuis. Zij heeft hele goede tips om te starten!

4 jaar geleden

fan van ali luiers stuk goedkoper en werken prima, heb bijna nooit lekkage

4 jaar geleden

ik gebruik pocketluiers maar leg de boosters gewoon in de luier.. werkt prima ik heb de bamboo boosters die nemen lekker veel op en eroverheen doe ik een dunnere zwarte(kool) booster gewoon zodat ook in de winter mijn boosters schoon blijven (die zijn namelijk wit) in de zomer kan je ze lekker buiten hangen en zijn vlekken er zo uit maar in de winter niet.. daarbij is het mooi meegenomen dat ze ook nog is vocht opnemen. Ik verwissel wel vaker de luier elke 3 uur zeker. in de nacht kan je een systeem kopen maar ik kies ervoor in de nacht mijn kindje niet te verschonen en dan draagt ze een gewone luier.

4 jaar geleden

Hier de pockets van Ail: Happy Flute (favoriet vanwege het pull randje bij de buik) en Littles&Bloomz. Hier vul ik ze met de bamboe prefold van Blumchen met een katoenen prefold van Disana of katoen van Blumchen. Overdag gemiddeld 4 luiers totaal en dan nog 1 nachtluier. Snachts de bamboe nachtluier van happybear of petit luluu. Met katoen van Disana. Eroverheen een wolbroek. Bevalt super goed. Bijna geen lekkages, nauwelijks spuitluiers (behalve bij buikgriep) en geen uitslag (behalve bij tandjes) Wel wat meer werk, maar ik vind het heel fijn zo馃槉

4 jaar geleden

Wij zijn bij de geboorte gestart met een huurpakket. Diverse modellen en systemen, dit was voor een maand en zo beslist welke we uiteindelijk praktisch vonden. Wij hebben 2 delig systeem van petit lulu, totz bots,bamboelik