31 Reacties
5 jaar geleden
Ik heb wel eens gehoord dat chocola voor krampjes kan zorgen, maar of dat waar is... geen idee
5 jaar geleden
Frisdranken (in elk geval alles met koolzuur), vruchtensappen en de meeste koolsoorten laat ik staan. Verder houd ik goed in de gaten wat ik heb gegeten en als ik merk dat de kleine (of ikzelf) er last van krijg, schrap ik eventueel nog meer.
5 jaar geleden
In principe kan je alles wat je tijdens je zwangerschap at blijven dooreten want je kindje ‘kent’ die smaken al. In bepaalde landen eten ze heel pittig en daar stoppen ze ook niet mee eens de vrouw daar een baby heeft gekregen natuurlijk 😊
Dat je geen kool/prik/... zou mogen eten/drinken is een fabeltje MAAR belangrijk is wel om altijd naar je kindje te kijken want kindjes kunnen er wel op reageren natuurlijk. Wat je eet komt 6 à 12u later via de voeding bij je baby terecht dus als je iets opmerkt kan je best gaan terugtellen en het nog een keertje of 2 proberen, aan sommige zaken moeten kinderen wennen maar als je echt merkt dat ze last ondervinden zou ik het ook schrappen 😊 tot hier toe zijn wij gezegend met een makkelijke baby die wel verslaafd moet zijn aan witloof 😂
Borstvoeding zou er ook voor zorgen dat groentepap straks vlotter zou gaan aangezien ze al veel smaken kennen 🤞😃
5 jaar geleden
Alleen geen kamille, venkel en anijs (thee) omdat me dat door kraamhulp en vk is afgeraden. Verder eet en drink ik alles weer
5 jaar geleden
Ik eet en drink eigenlijk alles gewoon, behalve alcohol. Hij heeft wel eens krampjes maar ik ben heel slecht in onthouden wat ik dan heb gegeten of gedronken 🙈 het is ook niet heel vaak dat hij het heel erg heeft gelukkig. En dan neem ik hem lekker bij me en dat maakt het iets makkelijker voor hem.
5 jaar geleden
Bloemkool zorgde voor hevige krampen, verder eet ik geen koolsoorten, niet teveel ui of prei, minder frisdrank en geen pittige zaken
5 jaar geleden
Ik denk dat het uitzoeken is waar je kind wel of niet op reageert. Mijn dochter reageerde heel heftig op bloemkool, maar boerenkool is dan weer geen probleem. Ik drink uit voorzorg cafeïnevrije koffie en let een beetje op met chocolade (ook voor mezelf beter 🤗). Een beetje ui/knoflook gaat hier goed, maar ik pas wel op met de hoeveelheid. Een beetje proberen.. geen reactie bij je kind nadat je iets eet, is dus geen probleem.
5 jaar geleden
Ik ben van Turkse komaf en wij zijn gewend pittig te eten, dat laat ik nu staan omdat het voor krampjes kan zorgen. Ik gebruik ook minder sterke kruiden, al weet ik dat minder voor mij, volgens Hollandse termen nog steeds veel kan zijn.
En koolsoorten zorgen ook echt voor krampjes, ook broccoli hoort daar bij. Uien/ knoflook zo min mogelijk, maar is niet volledig te ontwijken in onze keuken.