16 Reacties

3 jaar geleden

Heeft ze jeuk? Of is ze er ziek van? Mijn zoontje van 17 maanden was ziek maar geen jeuk. Havermout in een washandje, in water dompelen, washandje later uitknijpen op de plekjes. Goed afdrogen, daarna helemaal in de talkpoeder.

3 jaar geleden

Inderdaad havermout of zemelen in bad. Verder niet zoveel aan doen. Ons werd geadviseerd geen crème omdat ze daar littekens van kunnen krijgen.

3 jaar geleden

Op advies van hap/huisarts neurofen EN paracetemol geven

3 jaar geleden

Wij hebben dit bij de kruidvat gehaald voor ons dochtertje 2 maanden geleden. Dit werkte zo goed. Was net een spa treatment voor haar als we het op haar smeerde. Menthol poeder helpt ook!

3 jaar geleden

Reactie op Jvdb88

Wij hebben dit bij de kruidvat gehaald voor ons dochtertje 2 maanden gelede ...
Menthol poeder wordt helaas niet aangeraden onder de 2 jaar.

3 jaar geleden

Reactie op Nicky90

Menthol poeder wordt helaas niet aangeraden onder de 2 jaar.
Oh echt? Niet geweten, heb het zelf gebruikt toen mijn dochtertje 14 maanden oud was 🙈

3 jaar geleden

Mijn zoontje heeft sinds gistermiddag hele kleine bultjes op zijn arm/pols en in zijn nek. Ze zijn nog niet rood oid. Het lijkt meer op irritatie maar hij is vandaag erg mopperig en hangerig. Hoe zag het begin er bij jullie uit?

3 jaar geleden

Ja vanacht kroop zei over bed van de jeuk het is zoo zielig.. ik heb die schuim ook maar helpt niets. Ik ben vanmiddag naar de Etos geweest om menthol poeder.. ik weet dat het niet word aangeraden maar dit helpt wel.. lekker in havermout bad gedaan en die menthol poeder en ze slaapt gelukkig!!

3 jaar geleden

Reactie op Michvdk

Mijn zoontje heeft sinds gistermiddag hele kleine bultjes op zijn arm/pols ...
Bij ons had mijn 3de dochter waterpokken 2 weken geleden.. 3 dagen geleden zag ik bij dochter nummer 4 ineens een paar kleine stipjes op haar hoofd.. en die breiden zich steeds verder uit.. de volgende ochtend zat ze helemaal onder!

3 jaar geleden

Reactie op Jvdb88

Oh echt? Niet geweten, heb het zelf gebruikt toen mijn dochtertje 14 maande ...
Ja, kunnen ze het benauwd/ademhalingsproblemen krijgen door de menthol.

3 jaar geleden

Reactie op Nicky90

Ja, kunnen ze het benauwd/ademhalingsproblemen krijgen door de menthol.
Gelukkig hier goed gegaan maar goed om te weten 😊

3 jaar geleden

Heb ook ergens gelezen dat zinkzalf kan helpen! Misschien dat even cecken? Die van Weleda vind ik erg fijn (heet billenzalf geloof ik(

3 jaar geleden

Bestel bij de apotheek Carbomeerwatergel. Kost 9 euro, werkt direct. Na twee keer smeren waren de meeste blaasjes droog en dus veel minder jeuk! Alles heb ik geprobeerd inclusief KidsClin a 18 euro, werkte hier voor geen meter.

3 jaar geleden

Hoe doen jullie dat als het op het geslachtsdeel zit mijn dochtertje heeft daar de meeste pokjes zitten

3 jaar geleden

Reactie op C En F

Hoe doen jullie dat als het op het geslachtsdeel zit mijn dochtertje heeft ...
Hier is dat ook zo, ik wissel af tussen Carbomeerwatergel en Bioforce en we hebben sinds vandaag ook een schimmelwerende crème van de huisarts omdat het nog roder dan een aardbei was!

3 jaar geleden

Reactie op C En F

Hoe doen jullie dat als het op het geslachtsdeel zit mijn dochtertje heeft ...
Mijn dochter had het ook enorm veel op haar geslachtsdeel heel zielig. Ik ben bij elke verschoning het gaan insmeren met een goede laag sudocreme. Ook dit werkt verkoelend en kan geen kwaad op deze plek!